Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Gminy Dąbrowa Chełmińska

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:
  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).

  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.

  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.

  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego,


Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-01-08

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-09-17

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-09-17

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Dorota Kraska - Wadych

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Dorota Kraska - Wadych

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: sekretarz@dabrowachelminska.lo.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 52 381 60 05 w. 40

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Lokalizacja
Budynek Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, ul. Bydgoska 21, 86-070 Dąbrowa Chełmińska.

Parking
Interesanci Urzędu Gminy mogą korzystać z publicznego bezpłatnego parkingu utwardzonego znajdującego się przed Urzędem, przy ulicy Sportowej, z wyznaczonym miejscem postojowym dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku
Wejście do Urzędu znajduje się od strony ulicy Bydgoskiej, gdzie znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich, zapewniające  dostęp dla osób  niepełnosprawnych pozbawione przeszkód architektonicznych. Przed głównym wejściem znajduje się dzwonek do celu przywołania pracownika Urzędu Gminy, który udziela wszelkiej pomocy osobie niepełnosprawnej.
Przy wejściu umieszczono tablicę informacyjną zawierającą oznaczenia dotykowe, kontrastowe oraz w alfabecie Braille'a, o dniach i godzinach pracy Urzędu. 


Informacje o obiekcie
Budynek Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej stanowi obiekt jednopiętrowy.
Drzwi wejściowe, jednoskrzydłowe, umożliwiają wejście do wiatrołapu, który oddzielony jest od klatki holu drzwiami jednoskrzydłowymi.

Klatka schodowa prowadzi na piętro, gdzie znajduje się sekretariat, biura Wójta i Sekretarza Gminy, Biuro Rady Gminy, Urząd Stanu Cywilnego, promocja i ewidencja działalności gospodarczej oraz Centrum Usług Wspólnych.  Do poszczególnych biur usytuowanych zarówno na parterze, jak i na piętrze budynku prowadzą korytarze o różnych poziomach podłogi. Stopnie są oznaczone kontrastowymi taśmami.

Obiekt nie posiada windy.

Ułatwienia
Każda osoba ze szczególnymi potrzebami w rozumieniu dostępności architektonicznej ma zapewnione wsparcie pracownika Urzędu Gminy.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu do budynku z psem asystującym bądź z psem przewodnikiem.
Przy wejściu głównym do budynku umieszczono tablicę informacyjną zawierającą oznaczenia dotykowe, kontrastowe oraz w alfabecie Braille'a,  o dniach i godzinach pracy Urzędu.
W Sekretariacie znajduje się pętla indukcyjna dla osób z problemami słuchu oraz  podświetlana lupa optyczna dla osób z problemami wzroku.
W holu na parterze budynku oraz na spoczniku znajdują się tyflomapy, które zwierają kontrastowe oznaczenia oraz informacje w alfabecie Braille'a o rozkładzie pomieszczeń. Na spoczniku znajduje się również krzesło do wypoczynku.
W holu na parterze i piętrze budynku znajdują się tablice kierunkowe.
Przy wejściach do biur umieszczono tabliczki przydrzwiowe w kontrastowych barwach, z informacjami w alfabecie Braille'a i kodami QR, które zawierają informacje o sprawach, jakie są załatwiane w danym biurze.

Urząd Gminy udostępnia możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego online.

W celu zapewnienia prawidłowej obsługi interesantów ze szczególnymi potrzebami stopniowo planujemy kolejne usprawnienia.



Aplikacje mobilne:

Urząd Gminy nie stosuje aplikacji mobilnych.



Dodatkowe informacje: