W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

„Dobry start” - 300 zł dla ucznia

"Dobry start" - 300 zł dla ucznia

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej informuje, że będzie realizatorem programu rządowego „Dobry start”, którego szczegółowe warunki realizacji określa Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018 r., poz. 1061).


Świadczenie w wysokości 300 zł jednorazowo, przysługiwać będzie na każde uczące się dziecko – bez względu na dochody rodziców. Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny (od I klasy SP) dzieci do ukończenia 20 roku życia, zaś dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia 24 roku życia.

Od 1 sierpnia 2018 r. wnioski o przyznanie świadczenia „Dobry start” przyjmowane będą
w formie tradycyjnej (papierowej) przesyłane za pośrednictwem poczty lub składane osobiście w GOPS w Dąbrowie Chełmińskiej, ul. Bydgoska 21 w Dziale Świadczeń Rodzinnych w godzinach pracy Ośrodka: Poniedziałek, Środa, Czwartek od 7:30 do 15:30, Wtorek od 7:30 do 17:00, Piątek od 7:30 do 14:00.

Od 1 lipca 2018 r. można składać wnioski o przyznanie świadczenia drogą elektroniczną
za pomocą systemu teleinformatycznego utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny – 
www.empatia.mrpips.gov.pl lub przez bankowość elektroniczną.

Jeśli wniosek zostanie złożony w lipcu i sierpniu, pieniądze będą wypłacone najpóźniej do końca września.

Wnioski przyjmowane będę w terminie do 30 listopada, a ustalenie prawa do świadczenia i wypłata nastąpi w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.

Przyznanie świadczenia nie wymaga wydania decyzji administracyjnej. Strona ma możliwość uzyskania informacji o przyznaniu świadczenia w siedzibie Ośrodka, a w przypadku wskazania adresu poczty elektronicznej we wniosku, informacja o przyznaniu świadczenia zostanie wysłana na wskazany adres poczty elektronicznej.


  • wnioski o świadczenie „Dobry Start” dostępne są do pobrania na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej:

                 https://www.mpips.gov.pl/DobryStart/wzor-wniosku-o-swiadczenie

  • od dnia 24 lipca 2018 r. druki będą do pobrania również w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej.

Powiadom znajomego