W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Wróć

PROTOKÓŁ NR XIII/07

P R O T O K Ó Ł NR XIII/07
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 28 grudnia 2007 roku

Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 9:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).

W Sesji udział wzięli:
- Radni Rady Gminy wg listy obecności,
- mgr Zbigniew Łuczak - Wójt Gminy,
- mgr Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
- inż. Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
- mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
- Stanisław Buś – Przewodniczący Rady Powiatu Bydgoskiego,
- Krzysztof Nowacki – Kierownik Biura Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”,
- Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.

Radny nieobecny:
Gabriel Zukierski.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.

Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
1. Powołanie Sekretarza obrad.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.
3. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
4. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
5. Sprawozdanie z działalności Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”
6. Projekt uchwały w sprawie ustalenia zwrotu kosztów podróży radnych Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.
7. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Wałdowo Królewskie na lata 2008 – 2017”
8. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
9. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2008.
- wprowadzenie oraz uzasadnienie;
- przedstawienie przez Wójta Gminy opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej;
- stanowiska Komisji;
- stanowisko Wójta Gminy w sprawie opinii Komisji;
- dyskusja;
- podjęcie uchwały.
10. sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku 2007.
11. Informacja z prac Komisji za rok 2007.
12. Informacja z prac Rady Gminy za rok 2007.
13. Ustalenie Planu pracy Rady Gminy na rok 2008.
14. Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2007 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków.
15. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
16. Zakończenie obrad.

ad.1. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Stanisława Syrockiego na Sekretarza obrad. Radny Syrocki wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.

ad.2. Do protokółu z XII Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XII Sesji.

ad.3. Wójt Gminy przedłożył Radzie Gminy informację na temat swojej działalności w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła w/w sprawozdanie Wójta Gminy, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.4. W punkcie „Interpelacje, zapytania i wolne wnioski” nie podnoszono żadnych kwestii.

ad.5. W dyskusji nad sprawozdaniem z działalności Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły” głos zabrali:
Krzysztof Nowacki Kierownik Biura, w zastępstwie prezesa Lokalnej Grupy Działania (LGD) przedstawił informacje na temat działania oraz imprez, w których przedstawiciele LGD brali udział.
Kierownik przedstawił informacje o najważniejszych działaniach i szkoleniach np. ożywienie świetlic wiejskich, agroturystyka, uprawa roślin energetycznych, szkolenia dot. produktów lokalnych, „Uwarunkowanie przetwórstwa i sprzedaży bezpośredniej produktów lokalnych i tradycyjnych”, z marketingu produktów lokalnych, „Droga tradycji i smaku”, „Tradycje kulinarne Kujaw i Pomorza”, tradycyjne uprawy, gdzie przeprowadzono 6 dni szkolenia, w ramach, którego zostanie wydana piękna publikacja – „Tradycyjne odmiany jabłoni, gruszy i śliwy w Dolinie Dolnej Wisły”. Wydano kalendarz imprez, ustalono cykl biesiad międzygminnych „Cztery pory roku w Zakolu Dolnej Wisły”, zorganizowano konkurs produktów lokalnych, na który zgłoszono 31 produktów. Kolejne działanie LGD to promocja produktów lokalnych. W ramach tego działania wydano przewodnik turystyczny po Zakolu Dolnej Wisły. Przygotowywana jest mapa spójna z w/w przewodnikiem, a na początku przyszłego roku powstanie nowa strona internetowa: www.zakolewisly.pl. Dodał, że na terenie województwa LGD jest postrzegana jako lepsza z grup. Kierownik poinformował o współpracy z zagranicą oraz o nowych zadaniach. Grupa przystępuje do tworzenia nowej strategii na okres siedmiu lat. W związku z tym odbędą się co najmniej cztery warsztaty, na które zaprosił obecnych, ponieważ to co zostanie wypracowane na warsztatach i ujęte do budżetu, będzie wypracowywane przez ten siedmioletni okres. Dodał, że jeśli zostanie opracowana dobra strategia, wówczas jest szansa, że uda się otrzymać jednorazowo dotację na cały siedmioletni okres działalności Grupy. Planuje się rozszerzenie działalności na ożywienie życia na wsi. Grupa jest otwarta na propozycje i sugestie. Przedstawił informacje o działaniach przyszłych i projektach, które będą realizowane w nowej strategii.
Radny Arnold Drążyk podziękował za bardzo ciekawą i dobrze wykonaną prezentację, Poinformował, że uczestniczył w szkoleniu, którego współautorem był Jarosław Pająkowski – Dyrektor Nadwiślańskich Parków Krajobrazowych. Radny zwrócił się z zapytaniem, dlaczego nie podano informacji o konkursie powideł w Kiełpiu, gdzie III miejsce zajął Komitet Złota Reneta z Wałdowa Król., a powidła z Gzina zajęły II miejsce.
Kierownik Biura LGD w odpowiedzi poinformował, iż nie był w stanie zawrzeć wszystkich drobnych informacji w przedstawionej prezentacji, ponieważ obowiązuje
zasada, że w prelekcjach umieszcza się do 25 slajdów, by nie zanudzać słuchaczy.
Radna Danuta Węgierska zapytała, czy LGD ma jakieś plany dot. sprzedaży produktów lokalnych, czy planuje się stworzenie sklepików itp? Obecnie poza imprezami bardzo trudno dotrzeć do tych produktów.
Kierownik Biura LGD wyjaśnił, że obecnie nie ma przepisów sanitarnych i fiskalnych umożliwiających sprzedaż produktów lokalnych, a te, które obowiązują są bardzo ostre prze. Dodał, że LGD nie będzie mogła sprzedawać produktów pod swoim szyldem, ponieważ nie będzie mogła pozyskiwać innych dotacji, grantów skierowanych dla instytucji „non profit”. Musiałoby powstać tzw. gospodarstwo pomocnicze. Na razie produkty sprzedawane są na wszystkich wyjazdach, a co do dalszych planów nie ma sprecyzowanych rozwiązań, może uda się powołać spółkę, ale wszystko zależy od dostosowania przepisów prawnych.
Wójt Gminy poinformował, że gdy tworzono LGD miał nadzieję, że za pośrednictwem tej grupy mieszkańcy będą mogli realizować swoje pomysły. LGD podjęla pewne działania, które już wypromowały produkty. Zwrócił uwagę, że największa aktywność społeczna istnieje w Dąbrowie Chełmińskiej i Kijewie Królewskim. Są już powidła, pasztety itp. i teraz trzeba by to wszystko zebrać i otworzyć sklep. Nie powinna tego robić Grupa, a osoba, która te produkty kupi od LGD, a następnie sprzeda w tym właśnie sklepie. Zachęcił do włączenia się w działania LGD.
Kierownik Biura LGD poinformował, że ta ekspansja produktów regionalnych LGD „Zakole Dolnej Wisy” jest bardzo szeroka. Produkty są zamawiane nie tylko na terenie kraju. Marszałek Województwa jeżdżąc z kurtuazyjnymi wizytami zagranicznymi zamawia w LGD produkty i wręcza je w formach podarków. Zwrócił uwagę, że sklepik z produktami lokalnymi powinien być inicjatywą samych mieszkańców, ponieważ przewidziane są fundusze pomocowe na rozwój mikroprzedsiębiorstw. Zainteresowanie produktami regionalnymi jest coraz większe.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów podziękował za przedstawione informacje i poddał je pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła w/w sprawozdanie z działalności Lokalnej Grupy Działania „Zakole Dolnej Wisły”.

ad.6. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia zwrotu kosztów podróży radnych Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów odczytał w/w projekt uchwały.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIII/87/07 w sprawie ustalenia zwrotu kosztów podróży radnych Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.7. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Wałdowo Królewskie na lata 2008 – 2017” głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów odczytał w/w projekt uchwały.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIII/88/07 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Wałdowo Królewskie na lata 2008 – 2017”, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.8. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów odczytał w/w projekt
uchwały.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIII/84/07 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.9. W dyskusji nad projektem budżetu gminy na 2008 rok głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały oraz przedstawił pozytywną opinię Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Bydgoszczy do w/w projektu budżetu Gminy, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Przewodniczący Rady Gminy przedstawił wnioski Komisji do projektu budżetu, załączone do niniejszego protokółu.
Wójt Gminy poinformował, że pozytywnie odniósł się do w/w wniosków Komisji.
Jeżeli chodzi o opracowanie dokumentacji technicznej budowy oświetlenia drogowego we wsi Reptowo chciałby przeznaczyć na ten cel kwotę 4000 zł i zapisać ją w wydatkach inwestycyjnych. W przypadku kontynuacji budowy sieci wodociągowej w Wałdowie Królewskim, planuje się wykonanie tej inwestycji w 2008 roku. Zastanawiał się, czy wykonać to zadanie w siłach własnych, wówczas będzie można ominąć procedurę projektową i przetargową. Realizowane by było to ze środków budżetu Gminy.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w projektu uchwały.
Radna Ewa Juchcińska zwróciła się o kilka słów wyjaśnienia w kwestii projektu i adaptacji budynku gospodarczego w Czemlewie na lokale socjalne.
Wójt Gminy wyjaśnił, że planuje się zaadoptowanie pawilonu szkolnego w Czemlewie na dwa lokale socjalne, które nie będą nikomu przyznawane, ale będą stanowiły zaplecze dla osób eksmitowanych.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XIII/86/07 w sprawie w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na rok 2008, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.10. W dyskusji nad Sprawozdaniem z realizacji Strategii Rozwoju Gminy w roku 2007 głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w sprawozdanie.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w sprawozdania.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w poddał pod głosowanie w/w sprawozdanie.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z realizacji Strategii Rozwoju Gminy w roku 2007, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.11. Przewodniczący Komisji przedstawili sprawozdania z prac Komisji w roku 2007.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w sprawozdania.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła sprawozdania z prac Komisji Rady Gminy za rok 2007, które stanowią załączniki do niniejszego protokółu.

ad.12. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił informację o pracach Rady Gminy w roku 2007.
Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili pozytywne opinie Komisji dla w/w informacji.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w poddał pod głosowanie w/w informację.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za „ – jednogłośnie przyjęła informację o pracach Rady Gminy w roku 2007, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.13. Przewodniczący Rady Gminy przedstawił projekt planu pracy Rady Gminy na rok 2008, dodając, że jest on otwarty i w trakcie roku tematyka Sesji może zostać wzbogacona. Przedmiotowy plan będzie mógł być uzupełniany na bieżąco o dodatkowe plany i problemy, które przyniesie życie.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, czternastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła plan pracy na rok 2008, który stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.14. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2007 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Radny Arnold Drążyk zwrócił uwagę, że w dniu dzisiejszym Radsa Gminy uchwaliła budżet, którego częścią jest plan funduszu ochrony środowiska. Zdaniem radnego niewykorzystane środki z tego funduszu również powinny zostać przekazane na wydatki niewygasające.
Skarbnik Gminy wyjaśniła, środki, o których wspomniał radny Drążyk znajdują się na odrębnym koncie bankowym, dlatego nie przenosi ich na wydatki niewygasające, ponieważ saldo jest saldem otwartym.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów odczytał w/w projekt uchwały.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, trzynastoma głosami „za” i jednym wstrzymującym podjęła uchwałę Nr XIII/85/07 w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem 2007 roku oraz określenia planu i terminu dokonania tych wydatków, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.15. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji w okresie międzysesyjnym:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiała sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się jeden raz. Podczas posiedzenia omawiano projekt budżetu Gminy na rok 2008 oraz kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie podczas którego omawiano sprawy związane z tematyką Sesji Rady Gminy.

ad.16. W punkcie „odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne” głos zabrali:
a) Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że na luty ewentualnie marzec 2008 roku przyjęto w planie pracy Rady Gminy podjęcie uchwały w sprawie koncepcji rozwoju systemu wodociągowo – kanalizacyjnego. W związku z powyższym zwrócił się z prośbą, by Przewodniczący Komisji odbyli spotkanie, na którym zapoznają się z w/w koncepcją. Zwrócił uwagę, że jest to zagadnienie bardzo poważne i dość obszerne. Kto nie ma dokumentów proszony jest o zwrócenie się do Urzędu Gminy. Dodał, że ta decyzja musi zostać podjęta w pierwszym kwartale 2008 roku.
Radna Danuta Węgierska poparła głos Przewodniczącego Rady Gminy zwróciła się, by na posiedzenia Komisji została przygotowana pełna informacja zawierająca również negatywne strony tego przedsięwzięcia.

b) Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że na wspólnym posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska oraz Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych padła propozycja by w sporadycznych i bardzo uzasadnionych przypadkach, kiedy radny musi spełnić inne ważne obowiązki, w związku z czym nie ma możliwości uczestniczenia w posiedzeniu komisji macierzystej, mógł uczestniczyć w posiedzeniu innej komisji, ponieważ tematyka posiedzeń jest podobna.
Wyjaśnił, że technicznie wyglądałoby to w taki sposób, że radni podpisywaliby listę w swojej macierzystej Komisji i tym samym potwierdzali swoją obecność. W związku z powyższym taka osoba nie będzie ponosiła sankcji z tytułu nieobecności na posiedzeniu.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie w/w propozycję.

Rada Gminy przy obecności czternastu radnych, przy czternastu głosach „za” – jednogłośnie wyraziła zgodę na możliwość uczestniczenia radnego w Komisji innej niż macierzysta jeżeli z ważnych powodów nie może uczestniczyć w posiedzeniu swojej Komisji, nie ponosząc w związku z tym sankcji .

c) Radny Ryszard Kaczor przypomniał, że na posiedzeniach Komisji omawiano kwestie utworzenia alternatywnych przedszkoli. Radny zastanawiał się, czy w tej sprawie nie powinna zostać podjęta uchwała, ponieważ jest bardzo pilna.
Wójt Gminy odpowiedział, że Komisje wypracowały pozytywna opinię w tej sprawie. Stosowna uchwała zostanie podjęta po opracowaniu strony technicznej tego przedsięwzięcia.

d) Sołtysi zwrócili się o wyjaśnienie kwestii podstawy naliczania środków dla sołectw.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż zgodnie z wolą Rady Gminy na nowo przeprowadzono naliczenie środków dla sołectw według dotychczasowej zasady. Zrobił to w oparciu o dane przekazane mu przez Referat Finansów Urzędu Gminy dotyczące udziału poszczególnych sołectw w dochodów z tytułu podatków i opłat lokalnych, informacje dotyczące liczby mieszkańców na dzień 31.12.2006 r. oraz długość dróg przygotowanej przez Inspektora ds. dróg, który dokonał pomiaru dróg przy obecności sołtysów.
Kwotę przypadającą w budżecie na rok 2007 podniesiono o 3%. Wyjaśnił, że nie ma technicznej możliwości ustalenia w/w danych na dzień 31.12.2007 r., ponieważ liczba ludności w poszczególnych sołectwach będzie znana dopiero za 3 dni, a dochody z podatków będą znane w marcu przyszłego roku. Zgodnie z wolą Rady miał dokonać weryfikacji w oparciu o dane z 31.12.2006 roku.
Sołtysi wsi Janowo i Nowy Dwór poinformowali, że na rok 2008 na wydatki sołectw otrzymali mniejsze środki niż w roku ubiegłym, podczas, gdy innym sołectwom przyznano większe środki, niż dotychczas.
Jan Sibiński Sołtys Sołectwa Borki poinformował, że gdy przejmował sołectwo w 2003 roku, na wydatki w budżecie Gminy była zabezpieczona kwota ponad 6000 zł., a w 2003 zmniejszono ją o prawie 2000 zł. Po aktualizacji długości dróg Sołectwo Borki otrzymało znaczną podwyżkę. Dodał, iż jest zadowolony, że ten fundusz wrócił.
Wójt Gminy wyjaśnił, że to będzie się zmieniało za każdym razem, ponieważ na terenie gminy powstają nowe osiedla, a tym samym nowe drogi, które zwiększają udział sołectwa w długości dróg. Zwiększa się również liczba ludności, a w związku z tym procent udziału danego sołectwa w liczbie ludności. To samo będzie miało odzwierciedlenie w udziale w podatkach.
Zygmunt Głowiński – Sołtys Sołectwa Strzyżawa poinformował, że Sołectwo Strzyżawa na rok 2008 otrzymało o 660 zł mniej niż na rok 2007.

ad.17. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad o godzinie 11:30 zamknął XIII Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Powiadom znajomego