W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Wróć

PROTOKÓŁ NR XV/08


P R O T O K Ó Ł NR XV/08
z Sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
odbytej w dniu 28 marca 2008 roku

Sesja odbyła się w Sali Konferencyjnej Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska.

Przewodniczący Rady Gminy Józef Hentrich o godzinie 11:00 otworzył Sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 radnych stanowi quorum władne do podejmowania prawomocnych decyzji. (Listy obecności radnych i gości stanowią załączniki do niniejszego protokółu).

Radni nieobecni:
Robert Borek;
Błażej Stankiewicz.

W Sesji udział wzięli:
- Radni Rady Gminy wg listy obecności,
- mgr Zbigniew Łuczak - Wójt Gminy,
- mgr Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
- inż. Kazimierz Porażyński – Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej,
- mgr Danuta Tomaszewska – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej;
- mgr Małgorzata Sadurska – Kierownik Zespołu Oświaty Samorządowej,
- Sołtysi i zaproszeni goście wg listy obecności.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał porządek obrad i zwrócił się o przedstawienie wniosków w sprawie ewentualnych poprawek i uzupełnień.

Rada Gminy obradowała według następującego porządku:
1. Powołanie Sekretarza obrad.
2. Przyjęcie protokółu z poprzedniej Sesji.
3. Informacja Wójta Gminy dot. podejmowanych działań w okresie międzysesyjnym.
4. Interpelacje, zapytania i wolne wnioski.
5. Projekt uchwały w sprawie porozumienia o wspólnej realizacji komunikacji miejskiej na obszarze Gminy Dąbrowa Chełmińska i Miasta Bydgoszczy.
6. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Dąbrowa Chełmińska na lata 2008-2018”.
7. Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru części działki nr 64/2 w Dąbrowie Chełmińskiej.
8. Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru obejmującego działki nr 67/4, 68, 69/1, 69/2, 70/1, 70/2, 70/3, 70/4, 70/5, 70/6, 70/7, 70/8 i 306 w Dąbrowie Chełmińskiej.
9. Projekt uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Wałdowie Królewskim.
10. Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w zespołach szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska oraz ustalenia wysokości opłat wnoszonych przez uczniów i pracowników szkół.
11. Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008.
12. Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami
13. Informacja z prac Komisji za okres międzysesyjny.
14. Odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne.
15. Zakończenie obrad.

ad.1. Rada Gminy jednogłośnie powołała radnego Ryszarda Kaczora na Sekretarza obrad. Radny Kaczor wyraził zgodę na pełnienie tej funkcji.

ad.2. Do protokółu z XIV Sesji Rady Gminy uwag nie wniesiono. Rada Gminy jednogłośnie przyjęła protokół z XIV Sesji.

ad.3. Wójt Gminy przedłożył Radzie Gminy informację na temat swojej działalności w okresie międzysesyjnym, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.
Do przedstawionej informacji uwag nie wniesiono.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, trzynastoma głosami „za” – jednogłośnie przyjęła w/w sprawozdanie Wójta Gminy, które stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.4. W punkcie „Interpelacje, zapytania i wolne wnioski” nie poruszano żadnych kwestii.

ad.5. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie porozumienia o wspólnej realizacji komunikacji miejskiej na obszarze Gminy Dąbrowa Chełmińska i Miasta Bydgoszczy głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały oraz poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XV/103/08 w sprawie porozumienia o wspólnej realizacji komunikacji miejskiej na obszarze Gminy Dąbrowa Chełmińska i Miasta Bydgoszczy, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.6. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Dąbrowa Chełmińska na lata 2008-2018” głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XV/104/08 w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Dąbrowa Chełmińska na lata 2008-2018”, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.7. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru części działki nr 64/2 w Dąbrowie Chełmińskiej głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XV/101/08 w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru części działki nr 64/2 w Dąbrowie Chełmińskiej, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.8. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru obejmującego działki nr 67/4, 68, 69/1, 69/2, 70/1, 70/2, 70/3, 70/4, 70/5, 70/6, 70/7, 70/8 i 306 w Dąbrowie Chełmińskiej głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili następujące stanowiska Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, że Komisja w wyniku dyskusji pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska przedstawił wniosek Komisji w sprawie zmiany lokalizacji drogi biegnącej między działkami 67/10, a 70/8 na połączenie drogi nr 02KDX z drogą 01KDD po terenie działek nr 70/8 i 69/1.
Wójt Gminy przedstawił obecnym projekt planu zagospodarowania przestrzennego dla omawianego obszaru uwzględniający wniosek Komisji oraz projekt planu zagospodarowania przestrzennego, który uwzględnia złożony protest.
Wyjaśnił, że w pierwszym wariancie pod drogi należy przeznaczyć 909 m2. W wariancie zaproponowanym przez Komisję, by zyskać grunt pod drogi trzeba będzie wejść na 4 działki i zabrać 1239 m2 gruntu. czyli o ponad 300 m2 więcej niż w wariancie pierwszym. Wójt zwrócił uwagę, na to, że fragment gminnej działki położonej na omawianym terenie jest przeznaczony pod przepompownię ścieków. W planie zaproponowanym przez Komisję zaistnieje konieczność zmniejszenia tego obszaru, a w tej sytuacji może nie wystarczyć na wybudowanie na niej przepompowni.
Teresa Łabaj – Inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego przedstawiła informacje dot. procedury w przypadku zmiany wariantu przebiegu drogi.
Wójt Gminy przedstawił trzeci wariant, podobny do podstawowego, gdzie rezygnuje się z części działki objętej protestem, ale w tym przypadku pod drogi potrzeba 998 m2 gruntu.
Zaproponował odrzucenie uwagi do omawianego planu zagospodarowania przestrzennego i pozostanie przy wariancie pierwszym.
Radny Ryszard Kaczor zapytał, na czym polega w/w uwaga, ponieważ Wójt wyjaśniał, że 30 m2 gruntu pod drogę nie uszczupli nieruchomości osoby, która złożyła protest. Radny zapytał, czy protestująca uzasadniła swoje stanowisko?
Teresa Łabaj – Inspektor ds. zagospodarowania przestrzennego przedstawiła korespondencję dotyczącą omawianej sprawy.
Radny Jan Palmowski poinformował, że Komisja brała pod uwagę nie wielkość gruntu, który będzie przeznaczony pod drogę, a własność prywatną, której każdy ma prawo bronić. Wobec powyższego należy rozeznać inne warianty. Gdyby zaszła konieczność wejścia w spór z trzema innymi właścicielami gruntów, wówczas lepiej będzie przyjąć pierwszy wariant. Zwróci uwagę, że może tamci właściciele wyrażą zgodę na przekazanie części swych nieruchomości pod drogę.
Radny Andrzej Barczyński wyjaśnił, że zauważono możliwość połączenia dróg celem uniknięcia sporu. Przedstawiciele Urzędu powinni byli dokonać uzgodnień z innymi właścicielami gruntów, ponieważ, nie wiadomo czy nie będzie innych protestów. Chodziło o rozwiązanie sprawy bez kłótni. Był pewien, że omawiany punkt zostanie zdjęty z porządku obrad, by ustalić, czy inne warianty nie zostaną oprotestowane.
Przewodniczący Rady Gminy wyjaśnił, że nie wykreślił omawianego punktu z porządku obrad, ponieważ nie wpłynął w tej sprawie konkretny wniosek, poza tym dwie pozostałe Komisje pozytywnie zaopiniowały w/w projekt uchwały.
Wójt Gminy poinformował, że po posiedzeniu Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska pojechał na teren, którego dotyczy protest. Na omawianych 30 m2 jest pusty grunt, natomiast działka, której 100 m2 trzeba będzie przeznaczyć pod drogę jest zagospodarowana, natomiast właściciel drugiej nieruchomości przebywa za granicą.
Radny Arnold Drążyk zwrócił uwagę, że Komisja Rady Gminy nie jest zobowiązana do wyjeżdżania w teren. Wójt wyjechał dla własnej wiedzy.
Wójt Gminy oznajmił, że wyjechał po to, by być przygotowanym do rozmowy.
Radny Ryszard Kaczor zapytał na ile nieruchomości trzeba będzie wejść, by utworzyć drogę przewidzianą w trzecim wariancie?
Wójt Gminy odpowiedział, że w wariancie trzecim trzeba będzie wejść na grunty trzech nieruchomości.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił uwagę na plany związane z zagospodarowaniem nieruchomości, której dotyczy protest.
Radny Jan Palmowski stwierdził, iż upiera się przy tym, że należy szanować własność prywatną. Zwrócił uwagę, że może ze strony innych właścicieli nie będzie uwag i uda się uniknąć sporu, a w tym przypadku właściciel może się odwoływać, co przedłuży procedury. Dodał, że to radni są dla mieszkańców gminy.
Wójt Gminy wyjaśnił, że uchwalenie planu zagospodarowania przestrzennego jest bardzo ważne dla mieszkańców. Tylko jeden właściciel złożył protest, a ci, którym zostanie zabrana większa ilość gruntów nie wnieśli protestów. Poinformował, iż nie zaproponuje zdjęcia z porządku obrad omawianego projektu uchwały, a radni takiego uprawnienia nie mają. Przewodniczący Rady Gminy może poddać pod głosowanie protest i Rada albo go uwzględni i wówczas trzeba będzie wrócić do procedury, albo odrzuci i wówczas można uchwalić plan.
Radny Ryszard Kaczor zwrócił się o uchwalenie omawianego planu w normalnym trybie, ponieważ dwie z Komisji Rady Gminy nie wniosły do niego uwag oraz opowiedziały się za odrzuceniem protestu.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów poddał pod głosowanie propozycję odrzucenia protestu do omawianego planu zagospodarowania przestrzennego.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy dziewięciu głosach „za”, trzech przeciwnych i jednym wstrzymującym odrzuciła protest do planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru obejmującego działki nr 67/4, 68, 69/1, 69/2, 70/1, 70/2, 70/3, 70/4, 70/5, 70/6, 70/7, 70/8 i 306 w Dąbrowie Chełmińskiej

Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy dziewięciu głosach „za”, trzech przeciwnych i jednym wstrzymującym podjęła uchwałę nr XV/102/08 w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru obejmującego działki nr 67/4, 68, 69/1, 69/2, 70/1, 70/2, 70/3, 70/4, 70/5, 70/6, 70/7, 70/8 i 306 w Dąbrowie Chełmińskiej, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.9. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Wałdowie Królewskim głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili pozytywne opinie Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy dwunastu głosach za i jednym przeciwnym podjęła uchwałę nr XV/105/08 w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Wałdowie Królewskim, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.10. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w zespołach szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska oraz ustalenia wysokości opłat wnoszonych przez uczniów i pracowników szkół głos zabrali:
Przewodniczący Komisji przedstawili następujące stanowiska Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, że Komisja w wyniku dyskusji pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały, zwracając się jej uzupełnienie, by ze stołówek szkolnych mogły korzystać inne osoby za zgodą dyrektora szkoły.
Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska przedstawił wniosek Komisji, by zmienić zapis §2 pkt 1 na następujący „z posiłków w stołówkach szkolnych korzystać mogą „ oraz zamienić ust 3 na następujący: „inne osoby za zgodą dyrektora szkoły” oraz w § 3 wykreślić słowa „związane z funkcjonowaniem szkoły”.
Wójt Gminy poinformował, iż do ostatniej chwili toczono dyskusję dotyczącą opłat dla innych. Biorąc pod uwagę przepis mówiący, że rada gminy uchwala wysokość opłat za korzystanie z posiłków w stołówkach szkolnych, zaproponował, by ustalić takie opłaty. Po wykonaniu kalkulacji ta opłata powinna wynosić 4,50 zł. Zaproponował, by w § 3 ust. 4 wpisać „pracownicy i inne osoby ponoszą opłatę za korzystanie z posiłków w wysokości 4.50 zł za jeden posiłek”, natomiast § 4 uległby wykreśleniu.
Wójt postawił wniosek, by tę poprawkę uwzględnić.
Radny Jan Palmowski zapytał, czy inne dzieci, które nie są uprawnione do darmowych obiadów będą płaciły 2,50 zł za jeden posiłek?
Wójt Gminy odpowiedział twierdząco.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w uwzględniający poprawki zaproponowane przez Komisje Rady Gminy oraz przez Wójta Gminy.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XV/106/08 w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych zorganizowanych w zespołach szkół, dla których organem prowadzącym jest Gmina Dąbrowa Chełmińska oraz ustalenia wysokości opłat wnoszonych przez uczniów i pracowników szkół, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.11. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008 głos zabrali:
Skarbnik Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji przedstawili następujące stanowiska Komisji Rady Gminy dla w/w projektu uchwały:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, że Komisja w wyniku dyskusji pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały, nie odniosła się jednak do wniosku w sprawie dofinansowania zakupu samochodu dla Posterunku Policji w Dąbrowie Chełmińskiej.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska przedstawił wniosek Komisji, by w wydatkach, w dziale 801, rozdział 80101 zwiększyć o kwotę 58087 zł w tym na wynagrodzenia 57 735, a kwotę 100 000 przenieść do działu 400 rozdz.40002 par. 6050 i zadanie modernizacja stacji uzdatniania wody w Gzinie oraz by kwotę 37000 przeznaczoną w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008 na zakup samochodu dla Komisariatu Policji w Dąbrowie Chełmińskiej przenieść do działu 400 rozdz.40002 par. 6050 i zadanie modernizacja stacji uzdatniania wody w Gzinie.
Radny Ryszard Kaczor zapytał, czym sugerowała się Komisja, proponując przeniesienie pieniędzy na modernizację stacji uzdatniania wody?
Radny Arnold Drążyk wyjaśnił, iż Komisja uznała, że te pieniądze należy wykorzystać.
Radny Andrzej Barczyński dodał, że nie jest to zamach ani chęć zabrania szkołom pieniędzy. W budżecie już zabezpieczono środki na funkcjonowanie oświaty dokładając ze środków własnych kwotę 300 000 zł na ten cel. Mamy w oświacie zabezpieczenie 57 000 zł na nieprzewidziane zdarzenia, natomiast nie mamy zabezpieczenia na inwestycję w Gzinie, która jest niezbędna. Dodał, iż nie jest to uszczuplenie budżetu szkoły, bo ten jest wystarczający.
Wójt Gminy poinformował, że w budżecie zabezpieczono 10% na podwyżki wynagrodzeń, ale nigdy nie wiadomo, ile one w rzeczywistości wyniosą, ponieważ jest wiele składników ruchomych, np. zastępstwa itp. Skutek wzrostu wynagrodzeń będzie nam znany za około dwa tygodnie.
Dodał, że kwotę 157 000 pozostawiono w płacach w jednej szkole po to, by mieć zabezpieczenie. Jeśli w tej chwili te pieniądze zostaną przeznaczone na inne cele, to w przypadku, gdy w dziale płac zabraknie środków, wówczas brakującą sumę trzeba będzie zdjąć kwoty, którą przeznaczono na inne cele.
Poinformował, że od dnia 1.09 br. zostaną wprowadzone nowe projekty organizacyjne szkół. W dwóch zespołach szkół planuje się utworzenie po dwa oddziały przedszkolne, w związku z czym zwiększą się koszty.
Radna Danuta Węgierska zastanawiała się, czy nie należy zaczekać z tymi zmianami do następnej Sesji Rady Gminy, wówczas będzie więcej informacji i będzie można przenieść realną nadwyżkę.
Radna Ewa Juchcińska zwróciła się z prośbą, by omawianą kwotę pozostawić w dziale oświaty.
Radny Ryszard Kaczor zaproponował, by przyjąć zmiany w budżecie zaproponowane przez Wójta Gminy, ponieważ jest więcej działów, w których pieniądze mogą być potrzebne nawet w październiku br.
Radny Arnold Drążyk przedstawił wniosek Komisji, by w wydatkach, w dziale 801, rozdział 80101 zwiększyć o kwotę 58087 zł w tym na wynagrodzenia 57 735, a kwotę 100 000 przenieść do działu 400 rozdz.40002 par. 6050 i zadanie modernizacja stacji uzdatniania wody w Gzinie
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie w/w wniosek Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska.

Za przyjęciem w/w wniosku Komisji głosowało czterech radnych, przeciw – dziewięć. Wniosek odrzucono.

W toku dalszej dyskusji omawiano kwestie dofinansowania samochodu dla Policji.
Radna Danuta Węgierska poinformowała, że Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych miała zastrzeżenia dla tej propozycji. Dodała, że Komisja Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska miała dobry pomysł przeznaczenia tej kwoty. Zadała pytanie, jakie środki powinny być przeznaczone na zrealizowanie całej inwestycji modernizacji stacji uzdatniania wody w Gzinie?
Radny Jan Palmowski zwrócił uwagę, że radnym powinno zależeć na bezpieczeństwie w naszej gminie. Zastanawiał się, co się stanie, gdy posiadany przez Posterunek Policji w Dąbrowie Chełmińskiej samochód odmówi posłuszeństwa. Dodał, iż wie, że policja jest finansowana z innych funduszy, ale gminy, które utrzymują etaty policjantów.
Radny Andrzej Barczyński zgodził się, że bezpieczeństwo utrzymywane przez policję jest bardzo ważne dla mieszkańców, ale nie należy tego łączyć z dofinansowaniem. Sprzeciwił się zasadom, że za chwilę policja stanie się zadaniem własnym gminy. Dodał, że nie jest przeciwnikiem ograniczenia bezpieczeństwa, ale jest przeciwny zasadom, które mówią, że jeżeli chcecie się czuć bezpiecznie kupcie samochód.
Wójt Gminy poinformował o zwiększeniu etatów w Posterunku Policji w Dąbrowie Chełmińskiej.
Radny Arnold Drążyk stwierdził, iż odnosi wrażenie, że jednostka policji nie dba o swoje interesy, ponieważ gdyby Kierownikowi Posterunku zależało na dotacji, przyszedłby na posiedzenie Komisji oraz uczestniczyłby w Sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że zaproszenie policji planowane jest na majową Sesję.
Wójt Gminy zaproponował, by zaprosić przedstawicieli policji na kwietniową Sesję i wówczas tę sprawę omówić.
Radna Ewa Juchcińska stwierdziła, że wniosek Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska jest jak najbardziej słuszny, bo są różne inne potrzeby np. oświetlenie drogowe itp.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska, by kwotę 37000 przeznaczoną w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008 na zakup samochodu dla Komisariatu Policji w Dąbrowie Chełmińskiej przenieść do działu 400 rozdz.40002 par. 6050 i zadanie modernizacja stacji uzdatniania wody w Gzinie.

Za przyjęciem w/w wniosku Komisji głosowało czterech radnych, przeciw – czterech, wstrzymujących się – pięciu.
W związku z powyższym pozostawiono przedmiotową kwestię do omówienia podczas następnej Sesji Rady Gminy.

Wójt Gminy postawił wniosek, by kwotę 37 000 zł, którą proponowano przeznaczyć na zakup samochodu dla policji przenieść do działu 400 rozdz.40002 par. 6050 i zadanie modernizacja stacji uzdatniania wody w Gzinie, ponieważ ta kwota musi zostać gdzieś przeniesiona, zanim sprawa będzie ponownie omawiana.
Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie w/w wniosek Wójta Gminy.

Za przyjęciem w/w wniosku Wójta Gminy głosowało 9 radnych, przeciw – czterech. Wniosek przyjęto.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem dalszych głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały wraz z wniesionymi poprawkami i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy jedenastu głosach za, jednym przeciwnym i jednym wstrzymującym podjęła uchwałę Nr XV/100/08 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2008, który stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.12. W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami głos zabrali:
Wójt Gminy celem wprowadzenia omówił w/w projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy w związku z brakiem głosów w dyskusji odczytał w/w projekt uchwały i poddał go pod głosowanie.

Rada Gminy przy obecności trzynastu radnych, przy trzynastu głosach „za” – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XV/107/08 w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami, która stanowi załącznik do niniejszego protokółu.

ad.13. Przewodniczący Komisji Rady Gminy przedstawili informacje o pracach Komisji w okresie międzysesyjnym:
Radna Ewa Juchcińska – Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych poinformowała, iż w okresie międzysesyjnym Komisja odbyła jedno posiedzenie, podczas którego omawiała sprawy związane z tematyką Sesji.
Radny Ryszard Kaczor – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym spotkała się jeden raz. Podczas posiedzenia omawiano kwestie związane z tematyką Sesji Rady Gminy.
Radny Arnold Drążyk – Przewodniczący Komisji Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska poinformował, że Komisja w okresie międzysesyjnym odbyła jedno posiedzenie podczas którego omawiano sprawy związane z tematyką Sesji Rady Gminy.

ad.14. W punkcie „odpowiedzi na interpelacje, sprawy różne” głos zabrali:

a) Radny Arnold Drążyk zapytał, czy wpłynęła odpowiedź na zapytanie skierowane do Przewodniczącego Rady Powiatu Bydgoskiego, Pana Busia?

b) Radny Ryszard Kaczor poinformował, że na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej omawiano kwestie budowy dróg i zatok autobusowych. Radny zapytał, jaka jest ostateczna cena budowy zatoki w Otowicach?
Wójt Gminy wyjaśnił, że całość zadania wyniesie około 88 000 zł. Ta kwota obejmuje również dokumentację

c) Longina Tomczyk – Sołtys Sołectwa Gzin zapytała, kiedy będzie w Gzinie nowy przystanek przy głównej drodze 554. Rada Sołecka go systematycznie odnawia, ale wiata jest pod eternitem.
Sołtys poinformowała, że złożono wniosek o budowę wiat przystankowych dla dzieci. Jako sołtys boi się wziąć taką odpowiedzialność na siebie. Chciałaby postawić tam przystanki z prawdziwego zdarzenia ale koszty są ogromne. Poinformowała, że złożono również wniosek o oświetlenie drogi, nie musi to być rozpatrzone od razu, ale wzmorzył się ruch, tamtędy chodzą dzieci, są 3 przystanki.

d) Józef Drążyk – Sołtys Sołectwa Wałdowo Królewskie zapytał, dlaczego tak drastycznie wzrósł kurs tłucznia i szlaki?
Wójt Gminy w odpowiedzi poinformował, że cena tłucznia nie uległa zmianie w porównaniu do roku ubiegłego. W ubiegłym roku wożono po 20 ton, w obecnym 25 ton.
Przystanki budowane są od Strzyżawy w kierunku Unisławia, więc na pewno przystanek, o który pytała Sołtys Gzina będzie wykonany. W kwestii wiat przystankowych dla dzieci, Gzin jest jedyną wsią, która nie ma wiaty. W Janowie, Czemlewie, Rafie, Boluminie, Wałdowie Król. i Otowicach wiaty wykonali sami mieszkańcy.

e) Zygmunt Głowiński - Sołtys Sołectwa Strzyżawa złożył podziękowania za ustawienie wiat przystankowych w Strzyżawie. Zwrócił uwagę, że w zatoce są dziury, poprosił o interwencję w tej sprawie.

f) Radny Ryszard Kaczor nadmienił, że przy skrzyżowaniu dróg Bydgoszcz - Chełmno, gdzie wysiadają mieszkańcy czterech wsi i tam stanowczo brakuje wiaty.

ad.15. Przewodniczący Rady Gminy po wyczerpaniu porządku obrad o godzinie 13:00 zamknął XV Sesję Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska.


Powiadom znajomego