PROTOKÓŁ NR 18/12 KOMISJI BUDŻETU, ROLNICTWA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
z posiedzenia Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 19 czerwca 2012 roku.
Posiedzeniu przewodniczył Roman Zieliński – Przewodniczący Komisji.
W posiedzeniu uczestniczyli:
- członkowie Komisji wg listy obecności,
- Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
- Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
- Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
- Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS.
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie materiałów na XVIII Sesję Rady Gminy.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne.
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z XVIII Sesją Rady Gminy:
Małgorzata Sadurska – Kierownik ZOS omówiła wnioski oraz przedstawiła koszty powołania wicedyrektorów. Koszty zatrudnienia wicedyrektorów z pensum 9 godzin, przy założeniu, że będzie to nauczyciel mianowany w wymiarze ½ etatu - koszt roczny na szkołę 28 395 zł, do którego trzeba doliczyć koszty dodatku funkcyjnego 300-400 zł miesięcznie. Gdyby to były tylko godziny ponadwymiarowe będzie to o 10 000 zł rocznie mniej na szkołę.
Wójt Gminy zwrócił uwagę na liczbę godzin ponadwymiarowych.
Andrzej Barczyński – członek Komisji postawił wniosek o zwiększenie godzin dydaktycznych dla dyrektorów do ośmiu. Zastanawiał się, czy przypadkiem nie tworzy się sztucznie nowych klas.
Wójt Gminy wyjaśnił, że najmniejszą klasę, w przypadku, gdy są dwa oddziały może stanowić 14 osób minimum.
Krzysztof Paliński – członek Komisji zaproponował, by próbować się przekonać do propozycji, by nie ingerować w budżet roku 2012. Sugeruje, by w przypadku, gdy zostanie wyrażona zgoda na powołanie wicedyrektorów nastąpiło to z dniem 1 stycznia 2013 r., a od 1 września dyrektorzy mogliby rozpocząć procedurę tzw. „papierową”. Zaproponował, by hipotetycznie rozważyć, czy byłaby możliwość przyjrzenia się na próbę i powołania jednego wicedyrektora na dwa oddziały. Przyjrzeć się temu systemowi, czy polepszył, czy może skomplikował sytuację, że wicedyrektor jest w dwóch szkołach.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zaproponował ustalenie godzin dydaktycznych dla Dyrektorów Zespołów Szkół w Ostromecku i Czarżu na poziomie dziewięciu godzin tygodniowo oraz po jedenaście godzin dla Wicedyrektorów z założeniem, że powołanie wicedyrektorów nastąpi z dniem 1 stycznia 2013 r.
Komisja jednogłośnie poparła w/w wniosek radnego Barczyńskiego i postanowiła przedstawić go jako swoje stanowisko na najbliższej Sesji Rady Gminy.
Krzysztof Paliński – członek Komisji zaproponował zmniejszenie do dwóch godzin zajęć dydaktycznych dla Dyrektora Zespołu Szkół w Dąbrowie Chełmińskiej i do siedmiu godzin dla Wicedyrektor.
Komisja jednogłośnie poparła wniosek radnego Palińskiego i postanowiła przedstawić go jako swoje stanowisko na najbliższej Sesji Rady Gminy.
b) Komisja na podstawie otrzymanych materiałów dokonała analizy problemów związanych z budową kanalizacji i zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
Wójt Gminy udzielił szczegółowych wyjaśnień na temat planowanych inwestycji.
Komisja dyskutowała na temat zaawansowania inwestycji budowy sieci kanalizacji sanitarnej oraz omawiała kwestie dostaw wody oraz planowanych inwestycji.
c) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Statutu Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały oraz przedstawiła proponowane przez Dyrektora Gminnej Przychodni SP ZOZ w Dąbrowie Chełmińskiej poprawki.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
d) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu GOPS.
e) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Miejscowości Ostromecko na lata 2012 – 2022”.
f) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska za 2011 rok.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę na duże zaległości w opłatach za wodę i ścieki.
Wójt Gminy wyjaśnił, że sprawa dotyczy jednego zakładu, któremu z dniem 1 lipca br. zostanie zamknięta woda. Sprawę skierowano do komornika oraz podjęto wszelkie czynności zmierzające do ściągnięcia zaległości.
Komisja dyskutowała na temat zaległości w podatkach i opłatach lokalnych.
Krzysztof Paliński – członek Komisji postawił wniosek o zatwierdzenie w/w projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie w/w wniosek radnego Palińskiego.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
g) Komisja w wyniku przeprowadzonej dyskusji oraz dokonaniu analizy otrzymanych dokumentów jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy absolutorium z wykonania budżetu za 2011 rok.
h) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania oraz sposobu rozliczania dotacji celowej na dofinansowanie osobom fizycznym do kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest, pochodzących z budynków mieszkalnych i gospodarczych na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska.
i) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała dwa projekty uchwał w sprawie komunalizacji mienia Skarbu Państwa.
j) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie inkasa od osób fizycznych łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso.
k) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie w sprawie zaciągnięcia pożyczki długoterminowej z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadania inwestycyjnego pod nazwą „Budowa kanalizacji sanitarnej Nowy Dwór – Dąbrowa Chełmińska III etap)”.
l) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy na lata 2012 - 2024.
m) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.
n) W dyskusji na temat zażalenia na bezczynność organu głos zabrali:
Wójt Gminy przedstawił informacje o etapach prac związanych z opracowaniem planu zagospodarowania – przedmiotu zażalenia oraz o podjętych działaniach. Przedstawiła procedury, które spowodowały, że opracowanie w/w planu trwa tak długo. Dodała, że wina nie leży po stronie Wójta i Urzędu Gminy.
Krzysztof Paliński – członek Komisji zgodził się z Wójtem, że jeżeli chodzi o zarzucaną opieszałość wynika to również ze sporu w sprawie drogi gminnej.
Komisja w wyniku dyskusji jednogłośnie oddaliła zażalenie i uznała, że procedura jest zgodna.
o) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wskazania Delegata do Stowarzyszenia „Salutaris” wskazując Sekretarz Gminy do pełnienia funkcji Delegata.
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
ad.3. W punkcie „sprawy różne” nie poruszano żadnych kwestii.
Na tym posiedzenie zakończono.