W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Wróć

PROTOKÓŁ NR 23/12 KOMISJI BUDŻETU, ROLNICTWA, BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

P R O T O K Ó Ł   NR 23/12
z posiedzenia Komisji Budżetu, Rolnictwa, Bezpieczeństwa i Ochrony Środowiska
odbytego w dniu 12 grudnia 2012 roku.
 
Posiedzeniu przewodniczył Roman Zieliński – Przewodniczący Komisji.
 
W posiedzeniu uczestniczyli:
-          członkowie Komisji wg listy obecności,
-          Radosław Ciechacki – Wójt Gminy,
-          Krystyna Kalinowska – Sekretarz Gminy,
-          Ewa Bukowska – Skarbnik Gminy,
-          Zdzisław Bukowski – członek Komisji Rewizyjnej.
 
Nieobecny członek Komisji:
Krzysztof Paliński – uczestniczył w posiedzeniu Komisji Oświaty, Kultury, zdrowia i Spraw Socjalnych.
 
Porządek posiedzenia:
1. Zaopiniowanie materiałów na XXII Sesję Rady Gminy.
2. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
3. Sprawy różne.
 
ad.1. Komisja omawiała następujące informacje i projekty uchwał związane z XXII Sesją Rady Gminy:
a) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Skarbnik Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na rok 2012.
 
b) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy oraz po przeprowadzonej dyskusji jednogłośnie poparła propozycję połączenia instytucji kultury.
 
c) Wójt Gminy przedstawił informacje na temat budowy napowietrznej linii energetycznej 2x400 kV na terenie Gminy.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zapytał, czy należy rozumieć, że wybrano drogę i najbardziej zainteresowani spotkają się z wykonawcami celem przedstawienia swoich propozycji.
Wójt Gminy potwierdził, że takie spotkanie się odbędzie. Na najbliższej Sesji Rady Gminy odbędzie się dyskusja informacyjna celem podjęcia uchwały intencyjnej, by jak najwięcej terenów okablować.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zauważył, że Gmina nie była partnerem podczas ustalania planu przebiegu w/w linii energetycznej.
Wójt Gminy wyjaśnił, że w imieniu Gminy działają przedstawiciele polskich Sieci Elektroenergetycznych.
Andrzej Barczyński – członek Komisji poinformował, iż na Sesji zapyta, czy ktoś reprezentował Powiat Bydgoski na spotkaniach w tej sprawie. Zauważył, że sama procedura i podjęte działania odbywają się za późno, by nikt się nie zdążył się do tego przygotować. Nie wierzy, że od sierpnia br. utworzono nową koncepcję, nie ujawniono tego wcześniej.
Wójt Gminy poinformował, że PSE uzgadniało pozwolenia na budowę, a teraz proponuje się nowy przebieg linii.
Gdyby zastosować okablowanie, wówczas w/w linia zmieści się we wcześniej proponowanym korytarzu, gdzie grunty i tak już są wyłączone z użytkowania.
Andrzej Barczyński – członek Komisji poinformował, że na Zachodzie tego typu linie energetyczne są prowadzone przez tereny niezamieszkane, a u nas proponuje się przebieg linii przez tereny zamieszkałe.
 
d) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informacje na temat realizacji inwestycji budowy kanalizacji ściekowej i zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy w 2012 r.
 
e) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała informacje na temat realizacji zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy przypadających na rok 2012.
 
f) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Wójta Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Narkomanii i Przemocy w Rodzinie.
 
g) W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska głos zabrali:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Wójt Gminy poinformował o pozytywnej opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dla w/w projektu uchwały.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zwrócił uwagę, że w projekcie regulaminu jest zapisane, że np. pies nie ma przeszkadzać sąsiadowi, a przecież takiej możliwości nie ma.
Wójt Gminy wyjaśnił, iż nie chodzi szczekanie, ale o uciążliwości typu że pies będzie np. regularnie zanieczyszczał klatkę schodową.
Andrzej Barczyński – członek Komisji zauważył, że do tej pory nie było przepisu, ale teraz Wójt stanie się stroną, ponieważ ludzie mogą ten zapis wykorzystywać np. przeciwko nielubianemu sąsiadowi.
 
Komisja w wyniku dyskusji przy trzech głosach „za” i jednym „przeciwnym” pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
h) W dyskusji nad projektem uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości zamieszkałej głos zabrali:
Sekretarz Gminy celem wprowadzenia omówiła w/w projekt uchwały.
Wójt Gminy poinformował o planowanej akcji informacyjnej. Do właścicieli nieruchomości zostaną dostarczone ulotki bezadresowe, a następnie odbędą się zebrania wiejskie, podczas których pracownicy przeprowadzą instruktaż wypełniania deklaracji. Przy okazji mieszkańcy będą mogli złożyć deklaracje o zamieszkiwaniu na terenie gminy oraz zostanie dokonane sprawdzenie deklaracji podatkowej.
Przewodniczący Komisji w związku z brakiem głosów w dyskusji poddał pod głosowanie w/w projekt uchwały.
 
Komisja przy trzech głosach „za” i jednym „przeciwnym” pozytywnie zaopiniowała w/w projekt uchwały.
 
i) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy przy trzech głosach „za” i jednym „przeciwnym”  pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
j) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy przy trzech głosach „za” i jednym „przeciwnym” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia
stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
k) Wójt Gminy poinformował, że w związku z koniecznością dokonania dodatkowej analizy projekt uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. zostanie zdjęty z porządku obrad najbliższej Sesji Rady Gminy.
 
l) Komisja po zapoznaniu się z informacjami Sekretarz Gminy jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
 
m) Komisja w wyniku dyskusji nad ponowionym wnioskiem o wyrażenie zgody na wykup wynajmowanego mieszkania jednogłośnie podtrzymała swoje wcześniejsze stanowisko.
 
ad.2. Członkowie Komisji zapoznali się z treścią protokołu z poprzedniego posiedzenia. Komisja jednogłośnie przyjęła w/w protokół.
 
ad.3. W punkcie „sprawy różne” poruszano następujące kwestie:

a) Przewodniczący Komisji przedstawił informacje OSP Gzin i Wałdowo Królewskie na temat planowanych wydatków na 2013 rok, które stanowią załącznik do niniejszego protokołu.
 
 
            Na tym posiedzenie zakończono.

Powiadom znajomego