III. OPIS
PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Strategii
Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2024-2033.
1.
Dokument winien
zostać opracowany zgodnie z:
- ustawą z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40),
- ustawą z
dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2021
r. poz. 1057, z 2022 r. poz. 1079 i 1846),
-
ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu
informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie
środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029, 1260,
1261, 1783, 1846 i 2687),
-
uchwałą nr LI.463.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z
dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu
opracowania projektu Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata
2024-2033 w tym trybu konsultacji (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2023 r., poz. 174)
oraz wszelkimi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa przy zachowaniu
zgodności ze strategicznymi dokumentami lokalnymi i wyższego rzędu, w tym Strategią
Rozwoju Kraju oraz Strategią Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
INFORMACJE DOTYCZĄCE WYKONANIA USŁUGI:
Minimalny
zakres Strategii:
1)
diagnoza sytuacji społecznej, gospodarczej i
przestrzennej gminy, zawierająca między innymi analizę SWOT z uwzględnieniem obszarów
funkcjonalnych,
2)
cele strategiczne rozwoju w wymiarze społecznym,
gospodarczym i przestrzennym,
3)
kierunki działań podejmowanych dla osiągnięcia celów
strategicznych,
4)
oczekiwane rezultaty planowanych działań, w tym w
wymiarze przestrzennym, oraz wskaźniki ich osiągnięcia,
5)
model struktury funkcjonalno-przestrzennej gminy,
6)
ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i
prowadzenia polityki przestrzennej w gminie,
7)
obszary strategicznej interwencji określone w
strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5
czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2022 r. poz.2094), wraz z
zakresem planowanych działań,
8)
obszary strategicznej interwencji kluczowe dla gminy,
jeżeli takie zidentyfikowano wraz z zakresem planowanych działań,
9)
system realizacji Strategii, w tym wytyczne do
sporządzania dokumentów wykonawczych,
10)
ramy finansowe i źródła finansowania.
Zakres
realizacji usługi obejmuje w szczególności:
1) ustalenie harmonogramu
opracowania projektu Strategii opisanego w art. 10f ust.1 ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym,
2) zorganizowanie, zawiadomienie o
spotkaniach i przeprowadzenie co najmniej czterech spotkań/warsztatów z
mieszkańcami, przedsiębiorcami, rolnikami, organizacjami pozarządowymi oraz
jednostkami organizacyjnymi Gminy Dąbrowa Chełmińska – w przypadku utrzymywania
się obostrzeń Covid-19 dopuszcza się spotkania w formule „on-line”,
3) przygotowanie i przeprowadzenie
badań/konsultacji społecznych, zbieranie wniosków i uwag oraz merytoryczne
opracowanie zebranych danych,
4) opracowanie projektu dokumentu Strategii
zgodnie z aktualnymi wytycznymi i przepisami oraz bieżące monitorowanie zmian
wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do
ich aktualnej wersji,
5) przeprowadzenie procesu
konsultacji społecznych projektu Strategii wraz z raportem z przebiegu
konsultacji, ich podsumowaniem, zbiorczym zestawieniem zgłoszonych uwag i
wniosków oraz z rekomendacją ich wprowadzenia lub odrzucenia,
6)
przygotowanie prezentacji multimedialnej projektu Strategii,
7) prezentację ostatecznej wersji Strategii
na posiedzeniach Komisji i sesji Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska,
9) przygotowanie pełnej wersji
opracowania, po zatwierdzeniu przez Radę Gminy, 2 egz. w wersji
elektronicznej w postaci edytowalnych plików tekstowych z rozszerzeniem .doc
lub .docx oraz w formacie typu pdf i 3 egz. w kolorowej wersji papierowej,
10) przygotowanie systemu monitorowania i ewaluacji realizacji Strategii
oraz wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych Gminy,
11) przeprowadzenie konsultacji projektu Strategii Rozwoju Gminy z
sąsiednimi gminami i ich związkami oraz innymi instytucjami i organami do tego
przewidzianymi w ustawie o zasadach prowadzenia polityki rozwoju,
12) uzyskania opinii Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego w zakresie
zgodności z regionalną polityką rozwoju i zagospodarowania przestrzennego,
13) przygotowanie wniosku o wydanie opinii w trybie przepisów ustawy z dnia
3 października 2008 r. o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie,
udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na
środowisko, zwanej dalej ustawą OOŚ, wraz z przygotowaniem prognozy odziaływania
na środowisko projektu Strategii.
14) raportowanie postępu prac
przynajmniej 1 raz na miesiąc, począwszy od daty podpisania umowy wraz z
kompletowaniem i dostarczaniem na każde wezwanie Zamawiającego dokumentów
pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
15) przekazanie na rzecz
Zamawiającego wszelkich praw autorskich do dokumentu „Strategia Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na
lata 2024-2033” oraz praw własności do przekazanych Zamawiającemu egzemplarzy
na których Strategia została utrwalona.
16) uwzględnienie uwag Zamawiającego
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do
opracowanych dokumentów na każdym etapie ich tworzenia.
IV. TERMIN
REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Realizacja poszczególnych etapów zamówienia - zgodnie
z harmonogramem określonym
w uchwale nr LI.463.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia 2022
r. w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu
Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2024-2033 w tym trybu
konsultacji (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2023 r., poz. 174).
V. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy,
którzy:
-
dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, znajdują się w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
-
posiadają wiedzę i doświadczenie w realizacji usług
będących przedmiotem niniejszego zapytania - na potwierdzenie powyższego
Wykonawca dołączy co najmniej 3 referencje odbiorców tych usług, dla których
wykonał usługę w należyty sposób oraz wykaz usług zrealizowanych w ciągu 3 lat
poprzedzających złożenie oferty (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2). Jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy, wówczas należy dołączyć wykaz zrealizowanych
co najmniej 3 usług (wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 2).
2. Ocena spełnienia warunków dopuszczających do udziału w postępowaniu odbędzie
się na zasadzie „spełnia”/„nie spełnia” - na podstawie informacji zawartych w
złożonych dokumentach i oświadczeniach tj. zgodnie z zasadą, czy dokumenty
zostały dołączone do formularza ofertowego i czy spełniają określone w
formularzu ofertowym wymagania.
VI. SPOSÓB
PRZYGOTOWANIA OFERTY
1. Wykonawca
powinien złożyć ofertę na formularzu załączonym do niniejszego zapytania (załącznik
nr 1) wraz z wykazem zrealizowanych usług (załącznik nr 2) oraz oświadczeniem
dotyczącym przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (załącznik nr 3).
2.
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim pod
rygorem nieważności i podpisana przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do
reprezentowania Wykonawcy (w takim przypadku należy wraz z ofertą złożyć
stosowne pełnomocnictwo).
3.
Do oferty należy załączyć:
a)
referencje potwierdzające niezbędną wiedzę i
doświadczenie,
b)
oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek
wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie
przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (załącznik nr 3).
4.
Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni.
Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania
ofert.
VII. OPIS
SPOSOBU OBLICZANIA CENY
1.
W formularzu ofertowym, którego wzór stanowi załącznik
nr 1 do zapytania ofertowego Wykonawca powinien podać cenę netto, % stawkę
podatku VAT oraz cenę brutto,
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku w PLN.
2.
Cena ofertowa ma charakter ryczałtowy i powinna być
tak skalkulowana, aby obejmowała wykonanie całości przedmiotu zamówienia
opisanego w zapytaniu ofertowym i jego załącznikach (aby była ceną kompletną,
jednoznaczną i ostateczną, uwzględniającą ewentualne rabaty i upusty oraz
wszelkie koszty związane z właściwym przygotowaniem i wykonaniem przedmiotu zamówienia).
VIII.
KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1. Wybór oferty
dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
- Cena
brutto - waga 100%
IX. MIEJSCE
I TERMIN SKŁADANIA OFERT
1. Ofertę należy złożyć w
formie pisemnej, na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego
zapytania w terminie do dnia 06 lutego 2023 r.
godz. 15.30 :
-
osobiście – w
siedzibie Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska. ul. Bydgoska 21, 86-070 Dąbrowa
Chełmińska, biuro nr 14 - Sekretariat, w zamkniętej kopercie z oznaczeniem
„Oferta na opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2024-2033”
-
lub przesłać w formie
elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem
osobistym (podpis o którym mowa w ustawie z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach
osobistych, Dz.U. 2021 poz. 816) i przesłać na adres poczty elektronicznej:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl
W temacie wiadomości należy wpisać: „Oferta na
opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Dąbrowa Chełmińska na lata 2024-2033”.
2. Oferty
które wpłyną po terminie nie będą brane pod uwagę.
X. WARUNKI
WYKLUCZENIA WYKONAWCY I ODRZUCENIA OFERTY
1. Oferta
zostanie odrzucona jeśli:
a) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego,
jej zakres nie obejmuje całości przedmiotu zamówienia, w tym również, gdy
niezgodność wynika z niezapoznania się przez Wykonawcę z wyjaśnieniami
zawartymi w niniejszym zapytaniu,
b) złożenie oferty stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
2.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do odrzucenia
oferty, jeśli Wykonawca nie przedłoży/nie prześle wraz z ofertą wszystkich wymaganych
dokumentów wskazanych w zapytaniu ofertowym, bądź jeśli Wykonawca nie
złoży formularza ofertowego zgodnego ze wzorem określonym przez Zamawiającego.
3.
Zamawiający może odrzucić ofertę bez dodatkowego
wezwania, jeśli na pierwsze wezwanie Zamawiającego, Wykonawca nie złoży
wyjaśnień lub złoży wyjaśnienia, które nie potwierdzają w wystarczającym
stopniu spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu.
4.
Z tytułu odrzucenia oferty, Wykonawcom nie przysługują
żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.
5.
Z udziału w postępowaniu wykluczone zostaną podmioty
powiązane osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Oferta Wykluczonego Wykonawcy
zostanie uznana za odrzuconą.
XI. WYBÓR
NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
1.
Zamawiający dokona oceny ofert pod względem formalnym
i zgodności z zapytaniem ofertowym.
2.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może zażądać
od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści oferty.
3.
Przed upływem terminu składania ofert, w uzasadnionych
przypadkach Zamawiający może zmodyfikować treść zapytania ofertowego. Dokonana
modyfikacja zostanie niezwłocznie przekazana wszystkim wykonawcom, którzy
otrzymali zapytanie ofertowe oraz zamieszczona zostanie na stronie BIP
Zamawiającego.
4.
Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta
zawierająca najniższą cenę.
5.
O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający
zawiadomi Wykonawców w formie elektronicznej. Informacja o wyniku postępowania
oraz dane Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
zostaną zamieszczone na stronie BIP Gminy.
6.
Zamawiający jest uprawniony do wyboru kolejnej
najkorzystniejszej oferty w przypadku, gdyby Wykonawca, którego oferta została
uznana za najkorzystniejszą odmówił podpisania umowy lub gdyby podpisanie umowy
stało się niemożliwe z innych przyczyn.
XII. WARUNKI PŁATNOŚCI:
1) wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu
zamówienia płatne będzie przelewem na
wskazany przez Wykonawcę rachunek bankowy,
2) wynagrodzenie z tytułu wykonywania
przedmiotu zamówienia płatne będzie jednorazowo, po zrealizowaniu całości
zadania, o którym mowa w pkt. III niniejszego zapytania,
3) Zamawiający zobowiązuje się dokonać zapłaty w
terminie 21 dni od doręczenia przez Wykonawcę prawidłowo wystawionej
faktury/rachunku,
4) podstawą do wystawienia faktury/rachunku
będzie podpisany obustronnie końcowy protokół odbioru przedmiotu zamówienia.
XIII. OSOBA
UPOWAŻNIONA DO KONTAKTU Z WYKONAWCAMI
Osobą uprawnioną do bezpośredniego kontaktowania się z
Wykonawcami w imieniu Zamawiającego jest Sekretarz Gminy Dąbrowa Chełmińska
tel. 52 3816005 wew. 40.
XIV. ISTOTNE
WARUNKI ZAMÓWIENIA
1.
Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i
wnoszenia uwag do opracowywanego dokumentu na każdym etapie jego tworzenia oraz
prawo zatwierdzenia ostatecznej wersji Strategii.
2.
Cena określona w ofercie powinna obejmować wszystkie
koszty związane z realizacją zadania.
3.
Zamawiający zastrzega sobie
prawo unieważnienia niniejszego postępowania na każdym etapie bez podania
przyczyny.
Klauzula informacyjna RODO:
Na
podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE, (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), zwanego jako ,,RODO"
udostępniam klauzulę informacyjną.
Administratorem
Twoich danych osobowych będzie Wójt
Gminy Dąbrowa Chełmińska Możesz
się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: ul. Bydgoska 21, 86-070 Dąbrowa
Chełmińska e-mailowo sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl, telefonicznie 52 3816 056
Do kontaktów
w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany inspektor
ochrony danych, z którym możesz się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod@dabrowachelminska.lo.pl
1.
Twoje
dane osobowe przetwarzane będą na podstawie:
1)
art.
6 ust. 1 lit c), art. 9 ust. 2 lit. g) i art. 10 RODO, w związku z ustawą z
dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych - art. 2 ust. 2 pkt 2) i
regulaminem/instrukcją/zasadami* udzielania zamówień publicznych, w celu
realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze tj. udzielenia
zamówienia publicznego,
2)
art.
6 ust. 1 lit b) RODO, w związku z ustawą z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych - art. 2 ust. 2 pkt 2) udzielania zamówień publicznych, w
celu wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą tj.
zawarcie odpłatnej umowy zawieranej między zamawiającym a wykonawcą, której
przedmiotem jest usługa, dostawa lub robota budowlana (też umowa o
podwykonawstwo),
3)
art. 6 ust. 1 lit
a) RODO na podstawie zgody. Zgoda jest wymagana, gdy uprawnienie do
przetwarzania danych osobowych nie wynika wprost z przepisów prawa, a
przekażesz administratorowi z własnej inicjatywy więcej danych niż jest to
konieczne dla załatwienia Twojej sprawy (tzw. działanie wyraźnie
potwierdzające) np. podanie nr telefonu, adresu e-mail i inne.
2.
Twoje
dane osobowe możemy ujawniać, przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom
uprawnionym na podstawie
obowiązujących przepisów prawa są nimi m.in. wykonawcy, podmioty świadczące
usługi pocztowe, bankowe, telekomunikacyjne
oraz inne podmioty, gdy wystąpią z takim żądaniem oczywiście w oparciu o
stosowną podstawę prawną. Pracownikom
oraz współpracownikom administratora.
3.
Twoje
dane osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie
administratora tzw. podmiotom przetwarzającym, są nimi m.in. podmioty
świadczące usługi informatyczne i inne jednakże przekazanie Twoich danych
nastąpić może tylko wtedy, gdy zapewnią one odpowiednią ochronę Twoich praw.
4.
Twoje
dane osobowe przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich
przetwarzania, w tym również przez okres przewidziany w przepisach dotyczących
przechowywania i archiwizacji dokumentacji i tak:
1)
przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego;
2)
jeżeli
czas trwania umowy przekracza 4 lata, przez czas trwania umowy, do czasu
przedawnienia roszczeń;
3)
w
zakresie danych, gdzie wyraziłeś zgodę na ich przetwarzanie, do czasu cofnięcie
zgody, nie dłużej jednak niż do czasu
wskazanego w pkt 1.
5.
W
związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora masz prawo do:
1)
dostępu
do treści danych, jednakże jeżeli spełnienie obowiązku prawa dostępu do
danych osobie której dane dotyczą,
wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której
dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie
żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursu;
2)
sprostowania
danych;
3)
usunięcia
danych, jeżeli:
a)
wycofasz
zgodę na przetwarzanie danych osobowych,
b)
dane
osobowe przestaną być niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
lub dla których były przetwarzane,
c)
dane
są przetwarzane niezgodnie z prawem;
4)
ograniczenia
przetwarzania danych, jeżeli:
a)
osoba,
której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
b)
przetwarzanie
jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu
danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
c)
administrator
nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne
osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
d)
osoba,
której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu
stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione
podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby,
której dane dotyczą. Wystąpienie osoby z żądaniem ograniczenia przetwarzania
danych nie ogranicza przetwarzania
danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursu;
5)
cofnięcia
zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie danych
dokonywane przez administratora przed jej cofnięciem.
6.
Podanie
Twoich danych:
1)
jest
wymogiem ustawy na podstawie, których działa administrator. Jeżeli odmówisz
podania Twoich danych lub podasz nieprawidłowe dane, administrator nie będzie
mógł zrealizować celu do jakiego zobowiązują go przepisy prawa;
2)
jest wymogiem
umownym. Jeżeli nie podasz nam swoich danych osobowych nie będziemy mogli podpisać i realizować z Tobą umowy;
3)
jest dobrowolne w zakresie zgody, która może być
cofnięta w dowolnym momencie.
7.
Przysługuje
Ci także skarga do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
Warszawa ul. Stawki 2, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych
narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27
kwietnia 2016 r.
8.
Dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu
decyzji, w tym również w formie profilowania.
9.
Administrator
nie przekazuje danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowych.
PLIKI DO POBRANIA:
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Wybrana oferta: EUROKONCEPT Daniel Smuczek, Przemyśl
Cena oferty brutto – 11 070,00 zł