W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

I.11.2018

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie rozpatrzenia podtrzymanego przez sołtysa wniosku sołectwa dotyczącego przeznaczenia środków funduszu sołeckiego w 2019 roku
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 994, z późn. zm.) oraz art. 5 ust. 9 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 301 z późn. zm) uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca
§ 1.
Odrzuca się wniosek sołectwa Reptowo w sprawie przeznaczenia środków funduszu sołeckiego w 2019 roku z powodu przekazania wniosku po terminie.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 § 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 
 
UZASADNIENIE
 
Wniosek Sołectwa Reptowo o przyznanie środków z funduszu sołeckiego na 2019 rok wpłynął do Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej w dniu 5 października 2018 roku, czyli po upływie terminu określonego art. 4 ust. 4 ustawy o funduszu sołeckim.
W związku z powyższym przedmiotowy wniosek został odrzucony przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska jako niespełniający wymogów określonych art. 4 ust. 5 ustawy jw. O odrzuceniu wniosku Sołtys Sołectwa Reptowo został powiadomiony pismem z dnia 8 października 2018 r.  W dniu 26 października 2018 r. zgodnie treścią art. 4 ust. 5  cytowanej  ustawy  w terminie w nim określonym, sołtys podtrzymał przedmiotowy wniosek i skierował go za pośrednictwem Wójta Gminy do Rady Gminy.

Wniosek wraz z niezbędnymi dokumentami powinien być złożony w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, którego dotyczy wniosek. Termin ten jest terminem ustawowym bezwzględnie obowiązującym i nieprzywracanym.
Tym samym przedłożone dokumenty nie mogą być przedmiotem rozpatrzenia przez  Radę Gminy, jako że złożone zostały po terminie i nie odpowiadają wymogom określonym w przepisach ustawy o funduszu sołeckim.

Powiadom znajomego