W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

XXXV.330.2021

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2021 rok
na podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 5475

      § 1.  W uchwale Nr XXIV.240.2020 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2020 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2021 rok  zmienioną Uchwałą Nr XXVI.254.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 7 stycznia 2021 r., Uchwałą Nr XXVII.256.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 3 lutego 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.11.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 10 lutego 2021 r., Uchwałą Nr XXVIII.271.2021 r. Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 24 marca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.24.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  12 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXIX.274.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXX.278.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2021 r., Zarządzenie Nr 0050.29.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 kwietnia 2021 r., Uchwałą Nr XXXI.288.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 maja 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.35.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  1 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.38.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 czerwca 2021 r., Uchwałą Nr XXXII.303.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 23 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.45.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 30 czerwca 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.49.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 lipca 2021 r., Uchwałą Nr XXXIII.309.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 4 sierpnia 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.53.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 13 sierpnia 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.54.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 23 sierpnia 2021 r., Uchwałą nr XXXIV.323.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 września 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.62.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 września 2021 r., Zarządzeniem Nr 0050.66.2021 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 15 października 2021 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu na 2021 rok w wysokości 50 367 713,79 zł zwiększa się  o kwotę       316 545,64 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 50 684 259,43 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie  46 785 827,78 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 3 898 431,65 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu na 2021 rok w wysokości 52 959 149,60 zł  zwiększa się  o kwotę       316 545,64 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 53 275 695,24 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 45 753 865,81 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 18 912 317,11 zł,
b) dotacje w wysokości 2 009 975,36 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 230 000,00 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 7 521 829,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 304 680,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 668 689,48 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 4.”.
 
3) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej          i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 13 100 997,70 zł, zgodnie z załącznikiem  Nr 6.
 2. Określa się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 13 100 997,70 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
 3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 500,00 zł, zgodnie                       z załącznikiem Nr 8.
4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  30 600,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
4) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 2 320 084,77 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 637 154,77 zł,                 w tym:
a) dotacje celowe w kwocie 729 209,78 zł,
b) dotacje podmiotowe w kwocie 907 944,99 zł,
2. Dotacje celowe dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych                       w wysokości 682 930,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.”.
 
5) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 484 998,90 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.”.
 
6) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 143 011,21 zł, z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 199 826,50 zł na realizację zadań określonych  w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz ustala się wydatki w kwocie 30 000,00 zł, na realizację zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
7) § 11. Otrzymuje brzmienie:
„§ 11. Ustala się plan dochodów w kwocie 1 889 923,00 zł i wydatków w kwocie 1 897 848,52 zł związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
      §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
    
Uzasadnienie do Uchwały Nr XXXV.330.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 27 października 2021 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2021 rok
 
Zwiększa się dochody i wydatki  o kwotę 316 545,64 zł oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 § 2010 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 82 007,86 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.76.2021 z dnia 20 października 2021 r.
 
400-40002 § 0940 (Dostarczanie wody)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 250 690,00 zł – rozliczenie zwrotów z lat ubiegłych
 
600-60016 § 6350 (Drogi publiczne gminne)
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 139 355,56 zł – środki z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże”
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 780,00 zł ogółem, w tym:
§ 0830 (wpływy z usług) 5 400,00 zł
§ 0760 (wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania w prawo własności) 380,00 zł
 
750-75056 § 2010 (Spis powszechny i inne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 400,00 zł zgodnie z pismem  nr BDG-WE.577.8.2020.23 Dyrektora Urzędu Statystycznego w Bydgoszczy z dnia 15 października 2021 r.750-75085 § 0830 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 500,00 zł – wpływy z usług
 
754-75412 § 0870 (Ochotnicze Straże Pożarne)
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 646,83 zł – wpływy uzyskane ze sprzedaży złomu
 
756-75601 § 0350 (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 15 815,09 zł (podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej)
 
756-75616 § 0360 (Wpływy z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 000,00 zł (podatek od spadków i darowizn)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10 000,00 zł ogółem, w tym:
§ 0410 (wpływy z opłaty skarbowej) 7 000,00 zł
§ 0690 (wpływy z opłaty za udzielenie ślubu poza lokalem USC) 3 000,00 zł
 
756-75621 § 0020 (Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 77 000,00 zł (wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych)
 
758-75814 § 0940 (Różne rozliczenia finansowe):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 435 856,00 zł (rozliczenie wpływów z lat ubiegłych)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
– dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 51 715,00 zł ogółem, w tym:
§ 2057 (dotacje celowe) 48 762,07 zł
§ 2059 (dotacje celowe)   2 952,93 zł
 
801-80104 § 0950 (Przedszkola):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 4 074,13 zł – wypłata odszkodowania z TU za zalane przedszkole
 
801-80195 (Pozostała działalność):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 26 449,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 5 290,00 zł
§ 2020 (dotacje celowe) 21 159,00 zł
 
851-85195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 600,00 zł (§ 2180 środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie i dofinansowanie realizacji zadań związanych  z przeciwdziałaniem COVID -19)
– dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 20 600,00 zł ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 11 600,00 zł
§ 2180 (środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie i dofinansowanie realizacji zadań związanych  z przeciwdziałaniem COVID -19) 9 000,00 zł
 
852-85228 § 2360 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 350,00 zł (dochód należny gminie związany                    z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej)
 
855-85502 § 2360 (Świadczenia rodzinne , świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 609,25 zł (dochód należny gminie związany    z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej)
 
855-85508 § 0940 (Rodziny zastępcze):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 261,32 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
– dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11,60 zł (§ 0640 wpływy z tytuł kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 185 166,00 zł (§ 0940 rozliczenie zwrotów  z lat ubiegłych)
 
 
WYDATKI
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 82 007,86 zł ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 1 218,03 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 212,78 zł
§ 4120 (składki na FP) 11,79 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 165,40 zł
§ 4430 (różne opłaty i składki) 80 399,86 zł
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 242,81 zł (§ 4140 wpłaty na PFRON)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 412,62 zł (§ 4530 podatek od towarów  i usług)
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 149 855,56 zł, ogółem  w tym:
§ 4270 (zakup usług remontowych) 3 000,00 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi gminnej Nr 050543C ul. Nowa w miejscowości Czarże” - środki Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg 139 355,56 zł   
-„Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowe w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 7 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 611,14 zł (§ 4140 wpłaty na PFRON)
 
750-75011 § 4140 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 688,31 zł (wpłaty na PFRON)
 
750-75023 § 4140 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 416,16 zł (wpłaty na PFRON)
 
750-75056 § 3040 (Spis powszechny i inne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 400,00 zł – wypłata nagród o charakterze szczególnym niezaliczane do wynagrodzeń
 
754-75411 § 6170 (Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł (dofinansowanie zakupu wozu bojowego dla Miejskiej Komendy Państwowej Straży Pożarnej w Bydgoszczy)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 78 000,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 20 000,00 zł
§ 4410 (podróże służbowe krajowe) 3 000,00 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Modernizacja budynku zespołu szkół w miejscowości Wałdowo Królewski” 45 000,00 zł   
-„Wymiana pieca  w budynku należącym do Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiego            w Dąbrowie Chełmińskiej” 10 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 84 715,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 3 000,00 zł
§ 4217 (zakup materiałów i wyposażenia) 4 714,50 zł
§ 4219 (zakup materiałów i wyposażenia) 285,50 zł
§ 4307 (zakup usług pozostałych) 44 047,57 zł
§ 4309 (zakup usług pozostałych) 2 667,43 zł
oraz następujące wydatki  inwestycyjne:
- „Zmiana sposobu użytkowania części budynku Zespołu Szkół im. Celestyna Kamińskiej w Dąbrowie Chełmińskiej na kuchnię szkolną” 30 000,00 zł   
 
801-80104 § 4210 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 074,13 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 893,02 zł ogółem, w tym:
§ 4140 (wpłaty na PFRON) 393,02 zł
§ 4270 (zakup usług remontowych) 2 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł ogółem, w tym:
§ 4280 (zakup usług zdrowotnych) 650,00 zł
§ 4410 (podróże służbowe krajowe) 700,00 zł
§ 4700 (szkolenia) 1 150,00 zł
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 26 449,00 zł ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 26 349,00 zł
§ 4430 (różne opłaty i składki) 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 500,00 zł (§ 4210 zakup materiałów i wyposażenia)
 
851-85154  (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 020,25 zł (§ 4390 zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii )
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 020,25 zł ogółem, w tym:
§ 2330 (dotacje celowe) 20,45 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 4 000,00 zł
 
851-85195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 9 000,00 zł  ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenie osobowe) 3 600,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 628,92 zł
§ 4120 (składki na FP) 88,20 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 4 682,88 zł
 
852-85219 § 4010 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 45 000,00 zł (wynagrodzenia osobowe)
 
854-85401 § 4300 (Świetlice szkolne):
– dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 619,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
855-85508 § 4330 (Rodziny zastępcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 400,00 zł (zakup usług)
 
855-85510 § 4330 (Działalność placówek opiekuńczo – wychowawczych):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 000,00 zł (zakup usług)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 117 066,49 zł ogółem, w tym:
§ 4140 (wpłaty na PFRON) 66,49 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 117 000,00 zł
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
– dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 66,49 zł z § 4300 (zakup usług pozostałych) do § 4140 (wpłaty na PFRON)
 
900-90095 § 4300 (Pozostała działalność):
– dokonuje się zwiększenia wydatków kwotę 3 000,00 (zakup usług weterynaryjnych)
 
921-92195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 100,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne - FS Rafa) 313,00 zł
§ 4170 (wynagrodzenie bezosobowe - FS Rafa) 1 787,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 100,00 zł ogółem, w tym:
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia – FS Rafa) 600,00 zł
§ 4220 (zakup środków żywności – FS Rafa) 1 500,00 zł
 
926-92601 (Obiekty sportowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (§ 4300 zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 381,00 zł ogółem, w tym:
§ 4170 (wynagrodzenia osobowe) 1 591,00 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 790,00 zł.
 
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, złożonych wniosków oraz planowanego wykonania.





Załączniki

Powiadom znajomego