W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

XLI.396.2022

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok
na podstawie art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 242 ust.1, 243 ust. 1, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305, 1535, 1773, 1236, 1535, 1927, 1981, 2270 i 583) oraz art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c, d, i oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r., poz. 559) uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 1997

§ 1.  W uchwale Nr XXXVIII.361.2021 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2021 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok zmienionej Uchwałą Nr XXXIX.374.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 stycznia 2022 r., Uchwałą Nr XL.382.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 2 marca 2022 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu na 2022 rok w wysokości 46 875 749,72  zł zwiększa się o kwotę       2 165 996,39 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 49 041 746,11 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie 42 350 879,52 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 6 690 866,59 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu na 2022 rok w wysokości 48 784 462,65 zł  zwiększa się  o kwotę       2 775 917,86 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 51 560 380,51 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 41 241 117,71 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 20 142 192,45 zł,
b) dotacje w wysokości 2 061 211,37 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 230 000,00 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 10 319 262,80 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 32 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 179 177,67 zł, zgodnie
z załącznikiem Nr 4.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2 518 634,40 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Zaciągniętych kredytów bankowych w kwocie 1 479 115,36 zł,
2. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 639 681,11 zł.
3. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 39 058,93 zł.
4. Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy w kwocie 360 779,00 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Określa się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 3 459 515,40 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 940 881,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
 „§ 6.1. Określa się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 747 190,29 zł, zgodnie z załącznikiem          Nr 6.
 2. Określa się wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 6 747 190,29 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 500,00 zł, zgodnie                       z załącznikiem Nr 8.
 4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej  w wysokości  33 500,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
6) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 136 000,00 zł ogółem, w tym: 110 000,00 zł – wpływy        z opłat za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych i 26 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 250 831,78 zł ogółem, w tym: 240 831,78 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 10 000,00 zł  - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomanii, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
7) § 11. Otrzymuje brzmienie
„§ 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 884 204,00 zł i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 2 215 740,33 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
8) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie          2 979 115,36  zł, w tym:
1.  Na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2. Na finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 479 115,36 zł.”.
 
9) § 14. Otrzymuje brzmienie:
„§ 14. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 500 000,00 zł,
2)  finansowanie  planowanego deficytu budżetu w kwocie 1 479 115,36 zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na:
1) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu,   w zakresie wydatków bieżących łącznie z wydatkami na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
2) zmianach w planie wydatków inwestycyjnych w ramach jednego działu pomiędzy zadaniami z wyłączeniem wprowadzania nowych zadań i odstąpienia od zadań zaplanowanych,
3) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
4. Do przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych JST do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.”.
 
            §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
           § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
 
 
 
   Uzasadnienie do Uchwały Nr XLI.396.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2022 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2022 rok

Zwiększa się dochody i  wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
600-60016 § 6350 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 181 153,00 zł - środki  Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150,00 oraz sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
 
720-72095  § 6257 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 250,92 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Infostrada Kujaw i Pomorza 2,0”
 
750-75011  § 2010 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 875,85 zł zgodnie z decyzją Wojewody  Nr WFB.I.3120.3.18.2022 z dnia 22 marca 2022 r.
 
754-75421 § 2170 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 260 000,00 zł zgodnie z zawartym porozumieniem z nr 70/FP/2022 z dnia 18 marca 2022 r. z Wojewodą dotyczącym przekazywania środków przeznaczonych na wypłatę  świadczeń pieniężnych za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy
 
756-75618 § 0270 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 26 000,00 zł  (wpływy z części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym)
 
756-75619 § 0270 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 26 000,00 zł  (wpływy z części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym)
 
801-80195  (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 56 714,00 ogółem, w tym:
§ 0970 (wpływy z różnych dochodów) 19 514,00 zł
§ 2020 (dotacja celowa) 37 200,00 zł
 
801-80104  § 2030 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 299 694,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody   Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
801-80149  § 2030 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 506,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
   
851-85195 § 2180 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 000 000,00 zł – środki finansowe otrzymane za zajęcie I miejsca w konkursie „Rosnąca Odporność”
 
852-85295 § 2010 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 336 600,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody        Nr WFB.I.3120.3.17.2022 z dnia 15 marca 2022 r.
 
854-85415 § 2030 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 28 800,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.20.2022 z dnia 23 marca 2022 r.
 
855-85503 § 2010 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 402,62 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.9.2022 z dnia 3 marca 2022 r.
 
WYDATKI
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 387 306,36 zł ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 25 000,00 zł              
§ 6050 (zadanie inwestycyjne pn.: „Przebudowa ulicy Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+150,00 ora sięgacza ul. Młyńskiej w km 0+000,00 do 0+052,00 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 362 306,36 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 25 000,00 (§ 4270 zakup usług remontowych)
 
720-72095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 295,20 zł ogółem, w tym:
§ 6057 (zadanie inwestycyjne pn.: „ Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”) 250,92 zł
§ 6059 (zadanie inwestycyjne pn.: „ Infostrada Kujaw i Pomorza 2.0”) 44,28 zł
 
750-75011  § 4010 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 875,85 zł (wynagrodzenia osobowe pracowników)
 
750-75023 § 4210 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 44,28 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
754-75421 § 4300 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 260 000,00 zł z przeznaczeniem na wypłatę  świadczeń  pieniężnych za zapewnienie zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy przybywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium Ukrainy
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 299 694,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 43 018,60 zł
§ 4120 (składki na FP) 6 138,16 zł
§ 4790 (wynagrodzenie osobowe nauczycieli) 250 537,24 zł
 
801-80149 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 506,00 zł ogółem, w tym:
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 216,38 zł
§ 4120 (składki na FP) 30,84 zł
§ 4790 (wynagrodzenie osobowe nauczycieli) 1 258,78 zł
 
801-80195 § 4300  (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 56 714,00 zł z przeznaczeniem na realizację projektu pn.: „Poznaj Polskę”
 
851-85154 § 4300 (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 114 831,78 zł (zakup usług pozostałych)
 
851-85195 § 6050 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. „Budowa nowego budynku ośrodka zdrowia w Dąbrowie Chełmińskiej”
 
852-85295 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 336 600,00 zł ogółem, w tym:
§ 3110 (świadczenia społeczne) 330 000,00 zł
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 2 000,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 345,00 zł
§ 4120 (składki na FP) 49,00 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 1 206,00 zł
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 3 000,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 28 800,00 zł ogółem, w tym:
§ 3240 (stypendia dla uczniów) 27 000,00 zł
§ 3260 (inne formy pomocy dla uczniów) 1 800,00 zł
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 402,62 zł ogółem, w tym:
§ 4010 (wynagrodzenia osobowe) 250,00 zł
§ 4110 (składki na ubezpieczenie społeczne) 43,68 zł
§ 4120 (składki na FP) 6,13 zł
§ 4210 (zakup materiałów i wyposażenia) 102,81 zł
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 313 936,33 zł  ogółem, w tym:
§ 4300 (zakup usług pozostałych) 13 936,33 zł
§ 6050 (zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) 300 000,00 zł.
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, pism, złożonych wniosków oraz planowanego wykonania.



Załączniki

Powiadom znajomego