W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

LV.499.2023

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414, z 2023 r. poz.412) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103 i 185), uchwala się co następuje:
status uchwały obowiązująca
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 2559
  § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 53 172 515,41 zł zmniejsza się o kwotę 7 449,96 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 53 165 065,45 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie   45 843 383,98 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 7 321 681,47 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 57 756 230,08 zł  zwiększa się  o kwotę  892 600,54 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 58 648 830,62 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 47 781 248,01 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 22 401 596,41 zł,
b) dotacje w wysokości 2 512 384,12 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 750 836,16 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 10 867 582,61 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 577 311,23 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
 a) dotacje w wysokości 4 704,15 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 5 483 765,17 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie              870 466,03 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 6 455 011,05 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami  w 2023 r. w wysokości 3 219 888,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy w wysokości 2 551 088,27 zł, z tego:
1.Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 811 594,73 zł, w tym:
1) dotacje celowe w kwocie 821 594,73 zł,
2) dotacje podmiotowe w kwocie 990 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 739 493,54 zł, w tym:
1) dotacje celowe 498 900,00 zł,
2) dotacje podmiotowe 240 593,54 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
8) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 180 000,00 zł ogółem, w tym: 130 000,00 zł – wpływy  z opłat za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych i 50 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 281 198,92 zł ogółem, w tym: 182 598,92 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 15 000,00 zł  - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomani oraz organizacja czasu wolnego (kultura i sport)  dla obywateli Ukrainy przebywających na terenie gminy – 83 600,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.”.
 
9) § 11. Otrzymuje brzmienie:
„ § 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 131 657,96 zł  i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 2 932 509,54 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”
 
10) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody  889 204,40 zł,
2) wydatki   976 439,40 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 1 000,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
     §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
     § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
  
Uzasadnienie do Uchwały Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 29 marca 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
 
Zwiększa się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 8 000,00 zł (partycypacja przez mieszkańców w zadaniu inwestycyjnym pn. : „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska ul. Kwiatowa, Bratkowa”)
 
600-60004 (Lokalny transport zbiorowy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 16,89 zł (dopłata do zakupu biletów komunikacji za m-c 12/2022 przez Urząd Marszałkowski)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 1 693,94 zł (zwrot mylnie przekazanej dotacji)
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 254,92 zł ogółem, w tym:
(wpływ odszkodowania z TU za uszkodzony przystanek w Nowym Dworze) 2 050,04 zł,
(dochody za złomowanie przystanku) 204,88 zł
 
600-60095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 600,00 zł  (zapewnienie transportu obywatelom Ukrainy)
 
750-75011  (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 500,00 zł (zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.1.13.2023 z dnia 21 lutego 2023 r.
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 518,95 zł ogółem, w tym:
(zwrot z lat ubiegłych) 1,88 zł
(sprzedaż samochodu służbowego) 2 517,07 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 832,44 zł (zwrot niewykorzystanej dotacji za 2022 r.)
 
758-75801 (Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 70 785,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST3.4750.2.2023 z dnia 17 lutego 2023 r.
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 19 700,00 zł ogółem, w tym:
(kapitalizacja odsetek od rachunku bankowego) 700,00 zł
(środki z Funduszu Pomocy Ukrainie z przeznaczeniem na zadania oświatowe)
19 000,00 zł
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 370,41 zł (rozliczenie końcowe Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 6 250,00 zł ogółem, w tym:
(dotacja dla Szkoły Podstawowej im. Magdaleny Mortęskiej w Czarżu w ramach programu Rządowego „Poznaj Polskę” 2023 r.) 5 000,00 zł
(wkład własny uczestników projektu) 1 250,00 zł
 
 
852-85219  (Ośrodek Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 23 200,00 zł (zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.1.13.2023 z dnia 21 lutego 2023 r.
 
855-85502  (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 3 605,00 zł (zgodnie z decyzją Wojewody          Nr WFB.I.3120.1.16.2023 z dnia 20 marca 2023 r.
 
855-85503  (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 660,00 zł (zgodnie z decyzją Wojewody  Nr WFB.I.3120.1.14.2023 z dnia 10 marca 2023 r.
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 738,81 zł (wpływy z usług za odprowadzanie ścieków)
 
 
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 21 000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadania inwestycyjnego pn. : „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska ul. Kwiatowa, Bratkowa”)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 13 000,00 zł (różne opłaty i składki)
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 050,04 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 2 050,04 zł
(wprowadza się zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa części drogi gminnej Nr 050504C w miejscowości Czarże i Borki”) 16 000,00 zł
 - dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 000,00 zł (zadanie remontowe                   pn.: „Remont drogi na ul. Szkolnej i Otowickiej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
600-60095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 600,00 zł  (zapewnienie transportu obywatelom Ukrainy)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 12 000,00 zł (zakup usług remontowych)
 
750-75011  (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 500,00 zł (wynagrodzenia osobowe)
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 330,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 99 250,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia bezosobowe) 20 000,00 zł
(zakup środków żywności) 2 000,00 zł
(zakup środków dydaktycznych i książek) 5 500,00 zł
(zakup usług remontowych) 20 000,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 1 350,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy ) 3 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 4 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 9 000,00 zł
(pozostałe wydatki bieżące na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy)               2 000,00 zł
(realizacja zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa placu zabaw Zespołu Szkół im. Mariana Rejewskiego w Ostromecku”) 32 400,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 115 635,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenie osobowe pracowników) 40 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 10 181,84 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 1 449,27 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 4 850,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 59 153,89 zł
 
801-80104 Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł  (składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup środków dydaktycznych i książek)
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł  (zakup materiałów                           i wyposażenia)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 1 000,00 zł
(zakup środków dydaktycznych i książek) 2 000,00 zł
 
801-80146 (Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 40 251,00 zł ogółem, w tym:
(podróże krajowe służbowe) 4 000,00 zł
(szkolenia) 36 251,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 40 251,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 250,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
851-85154 (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 198,92 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 17 598,92 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 2 600,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 600,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 38 852,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 30 525,00 zł
(dodatkowe wynagrodzenia roczne) 6 827,00 zł
(zakup usług remontowych) 1 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 15 652,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 6 827,00 zł
(dodatkowe wynagrodzenia roczne) 7 325,00 zł
(zakup usług pozostałych) 1 500,00 zł
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 605,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 3 500,00 zł
 (zakup materiałów i wyposażenia) 100,00 zł
(zakup usług pozostałych) 5,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 99 820,00 zł ogółem, w tym:
 (świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 84 000,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy ) 1 200,00 zł
(zakup usług związanych z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 620,00 zł
(pozostałe wydatki bieżące na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy)               13 000,00 zł
 
855-85503  (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 660,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
855-85516 (System opieki nad dziećmi do lat 3):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 300,00 zł  na środki dotacji celowej dla jednostek spoza sektora finansów publicznych na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących związanych z pomocą obywatelom Ukrainy
 
855-85595 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 99 820,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 84 000,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy ) 1 200,00 zł
(zakup usług związanych z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 620,00 zł
(pozostałe wydatki bieżące na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy)               13 000,00 zł
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 782 851,58 zł (zakup usług pozostałych)
 
900-90004 (Utrzymanie zieleni w miastach i gminach):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (FS Ostromecko) ogółem, w tym:
(wynagrodzenie bezosobowe) 1 500,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 1 000,00 zł
 
900-90005 (Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu):
- dokonuje się wprowadzenia wydatków na kwotę 1 000,00 zł (zadanie inwestycyjne              pn.: „Dostawa i montaż instalacji fotowoltaicznych oraz wykonanie dokumentacji projektowej dla budynków gminnych”)
 
 
921-92195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup środków żywności -              FS Ostromecko)
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 60 200,00 zł ogółem, w tym:
(zadanie inwestycyjne pn..: „Budowa siłowni zewnętrznej  w miejscowości Nowy Dwór  9 000,00 zł - FS Nowy Dwór, 3 200,00 zł –  wydatki inwestycyjne związane z pomocą obywatelom Ukrainy)
(zadanie inwestycyjne pn.: „Doposażenie placu zabaw przy ul. Rzemieślniczej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” 48 000,00 zł –  wydatki inwestycyjne związane z pomocą obywatelom Ukrainy)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 9 000,00 zł (zakup i montaż urządzenia do siłowni zewnętrznej – FS Nowy Dwór).
 
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanego pisma, decyzji oraz złożonych wniosków przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektorów szkół, planowanego wykonania.

ZAŁĄCZNIKI




Załączniki

Powiadom znajomego