W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

LVI.505.2023

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1634, 1692, 1747, 1079, 1768, 1725, 1964, 2414, z 2023 r. poz. 412 i 658) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103 i 185), uchwala się co następuje:
status uchwały obowiązująca
   § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 53 525 111,45 zł zwiększa się o kwotę 317 541,19 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 53 842 652,64 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     46 520 971,17 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 7 321 681,47 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 59 008 876,62 zł  zwiększa się  o kwotę  317 541,19 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 59 326 417,81 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 48 458 835,20 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 22 846 188,41 zł,
b) dotacje w wysokości 2 523 635,12 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 750 836,16 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 10 867 582,61 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 34 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 577 311,23 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
a) dotacje w wysokości 4 704,15 zł.”.
 
3) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami  w 2023 r. w wysokości 3 222 074,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
 
4) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
5) § 10. Otrzymuje brzmienie:
„§ 10. Ustala się dochody w kwocie 180 000,00 zł ogółem, w tym: 130 000,00 zł – wpływy  z opłat za zezwolenia  na sprzedaż napojów alkoholowych i 50 000,00 zł – wpływy z części opłaty za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 281 198,92 zł ogółem, w tym: 182 478,92 zł - realizacja zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i 15 000,00 zł  - realizacja zadań związanych ze zwalczaniem narkomani oraz 120,00 zł - pozostałe wydatki związane z pomocą obywatelom Ukrainy  i 83 600,00 zł - organizacja czasu wolnego (kultura i sport)  dla obywateli Ukrainy przebywających na terenie gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 12.”.
 
6) § 12. Otrzymuje brzmienie:
„§ 12. Ustala się plan dochodów i wydatków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 173 392,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
7) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody     951 954,40 zł,
2) wydatki   1 039 309,40 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 1 000,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
       §  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
       § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
      
Uzasadnienie do Uchwały Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 26 kwietnia 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok

Zwiększa się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2,22 zł (pozostałe odsetki-dzierżawa)
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 179 361,60 zł ogółem, w tym:
(wpływy ze sprzedaży paliwa stałego) 156 420,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 22 941,60 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 15 762,63 zł z przeznaczeniem na zadanie remontowe pn.: „Remont części ul. Szkolnej oraz części ul. Otowickiej na długości ok. 0,6 km w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10 000,28 zł  ogółem, w tym:
(wpływy z różnych opłat) 0,28 zł
(wpływy z opłaty za służebność przesyłu) 10 000,00 zł
 
750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 18,52 zł (zwrot z lat ubiegłych)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 329,54 zł (wpływy z pozostałych odsetek)
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 62 750,00 zł (środki z Funduszu Pomocy Ukrainie z przeznaczeniem na zadania oświatowe)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 61 762,63 zł (rozliczenia z lat ubiegłych)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 15 484,85 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu i dzierżawy) 3 484,85 zł
(zgodnie z decyzją Wojewody  Nr WFB.I.3120.3.20.2023 z dnia 5 kwietnia 2023 r.) 12 000,00 zł
 
852-85219  (Ośrodek Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 38 000,00 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
852-85295 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 48 960,00 zł (środki z przeznaczeniem na realizację zadania „Opieka wytchnieniowa”)
 
854-85415  (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 22 500,00 zł (zgodnie z decyzją Wojewody  Nr WFB.I.3120.3.20.2023 z dnia 5 kwietnia 2023 r.)
 
   
855-85502  (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 109,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody           Nr WFB.I.3120.3.21.2023 z dnia 12 kwietnia 2023 r.
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 77,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody               Nr WFB.I.3120.3.23.2023 z dnia 21 kwietnia 2023 r.
 
855-85508  (Rodziny zastępcze):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10,00 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 16 285,38 zł (wpływy z usług za odprowadzanie ścieków)
 
900-90015  (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 223,56 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
 
WYDATKI
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (z zakupu usług pozostałych do zakupu usług remontowych)
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 179 361,60 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 130 950,73 zł
(zakup usług pozostałych) 16 236,68 zł
(podatek od towarów i usług) 32 174,19 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług remontowych – FS Borki)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 6 741,26 zł (zadanie remontowe                   pn.: Remont części ul. Szkolnej oraz części ul. Otowickiej na długości ok. 0,6 km w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł  (rozgraniczenie drogi Borki – Dębowiec – FS Borki)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (z zakupu usług remontowych do zakupu materiałów i wyposażenia)
 
750-75011  (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 38 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 29 000,00 zł
(dodatkowe wynagrodzenie roczne) 2 923,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 5 277,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 800,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 38 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 31 923,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 5 277,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 800,00 zł
 
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 10 500,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 9 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 500,00 zł
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 93 434,85 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 35 834,85 zł
(zakup środków żywności) 700,00 zł
(zakup środków dydaktycznych i książek) 9 600,00 zł
(zakup energii) 300,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 8 000,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 30 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 7 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 29 350,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 3 850,00 zł
(zakup usług remontowych) 25 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 500,00 zł
 
801-80104 Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 13 850,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenie bezosobowe) 10 000,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 1 350,00 zł
(zakup towarów w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 12 950,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 10 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 700,00 zł
(zakup usług remontowych) 2 250,00 zł
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup usług remontowych)
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 750,00 zł (zakup usług związanych                z pomocą obywatelom Ukrainy)
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
851-85154 (Przeciwdziałanie alkoholizmowi):
- dokonuje się przeniesienia wydatków o kwotę 120,00 zł (z zakup usług pozostałych do pozostałych wydatków bieżących na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 39 797,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 33 500,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 5 760,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 537,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 797,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 22 500,00 zł ogółem, w tym:
(stypendia dla uczniów) 22 000,00 zł
(inne formy pomocy dla uczniów) 500,00 zł
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 2 109,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 214,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 1 029,00 zł
(zakup usług pozostałych) 866,00 zł
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 77,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 000,00 zł (wpisowe na VIII Międzynarodowy Festiwal Szachowy im. Lecha Kaczyńskiego w Bydgoszczy w dniach 24.06.2023 -3.07.2023 r.).
 
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji oraz złożonych wniosków przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektorów szkół, planowanego wykonania.

ZAŁĄCZNIKI




Załączniki

Powiadom znajomego