W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

LVII.508.2023

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 i 572), w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023, poz. 120 i 295) uchwala się, co następuje:
status uchwały obowiązująca
     § 1. 1. Zatwierdza się sprawozdanie finansowe Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej, sporządzone na dzień 31.12.2022 r., które składa się z:
 
1) bilansu, którego suma aktywów i pasywów wynosi -  1 853 294,97 zł;
2) rachunku zysków i strat zamkniętego zyskiem netto na kwotę   -  217 463,56 zł;
     3) informacji dodatkowej.
 
          2. Zysk bilansowy netto roku sprawozdawczego w kwocie 217 463,56 zł zwiększy fundusz podstawowy jednostki.
    
      § 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
 
     § 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
 
      
Uzasadnienie:
Obowiązek zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego wynika z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Organem właściwym do zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminnej jednostki, jest rada gminy, która tę jednostkę utworzyła. Zatwierdzenie sprawozdania przez organ zatwierdzający powinno nastąpić nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego. Zgodnie z art. 45 ust. 2 cytowanej ustawy sprawozdanie finansowe składa się z:
- bilansu,
- rachunku zysków i strat,
- informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
 Rada Społeczna przy Gminnej Przychodni na posiedzeniu w dniu 9 maja 2023 r., uchwałą nr 2.2023, jednogłośnie zatwierdziła sprawozdanie finansowe wg bilansu za rok 2022 Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej sporządzonego na dzień 31 grudnia 2022 r.
Uchwałą nr 3.2023 z dnia 9 maja 2023 r. Rada Społeczna wyraziła zgodę na przeznaczenie zysku na cele statutowe Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne i wynika z realizacji w/w przepisów.
 

Powiadom znajomego