W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Uchwała nr LXII.567.2023

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 7414

§ 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r., Uchwałą Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 kwietnia 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.34.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2023 r., Uchwałą Nr LVII.527.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 21 czerwca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.44.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 czerwca 2023 r., Uchwałą Nr LVIII.536.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 14 lipca 2023 r., Zarządzeniem Nr  0050.55.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 sierpnia 2023 r., Uchwałą Nr LIX.541.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 6 września 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.64.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 września 2023 r., Uchwałą Nr LX.544.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 5 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.74.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 11 października 2023 r., Uchwałą Nr LXI.554.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.80.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.84.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 października 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 60 197 308,85 zł zwiększa się o kwotę 101 937,62 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 60 299 246,47 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     52 220 516,10 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 8 078 730,37 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 66 550 314,60 zł  zmniejsza się  o kwotę 16 062,38 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 66 534 252,22 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 53 289 644,53 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 037 046,38 zł,
b) dotacje w wysokości 3 339 499,86 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 824 854,17 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 13 244 607,69 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 48 000,00 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 3 372 598,89 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym:
a) dotacje w wysokości 4 145,72 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 6 235 005,75 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 2 710 388,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie                1 621 706,61 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 7 206 251,63 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4 859 355,31 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
 6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się 3 391 645,58 zł, z tego:
1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 890 948,05 zł, w tym:
1) dotacje celowe w kwocie 840 948,05 zł,
2) dotacje podmiotowe w kwocie 1 050 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 1 500 697,53 zł, w tym:
1) dotacje celowe 1 343 437,10 zł,
2) dotacje podmiotowe 157 260,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 9. Otrzymuje brzmienie:
„§ 9. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu Sołeckiego w wysokości 571 745,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 11.”.
 
   
8) § 12. Otrzymuje brzmienie:
„§ 12. Ustala się plan dochodów i wydatków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 173 392,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 14.”.
 
9) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody 1 180 013,59 zł,
2) wydatki  1 266 135,21 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 176 000,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
§  2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
 
 
 
Uzasadnienie do Uchwały Nr XLII.567.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska  z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok
 
Zwiększa się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 000,00 zł (dochody z najmu)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 540,46 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 000,00 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 370,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 170,46 zł
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 530 859,65 zł ogółem, w tym:
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 466 049,41 zł
(wpływy z różnych dochodów) 64 810,24 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się przeniesienia dochodów o kwotę 173 392,00 zł ze środków otrzymanych z państwowych funduszy celowych na realizację zadań bieżących jednostek sektora finansów publicznych do środków na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin, powiatów otrzymanych z innych źródeł (zmiana klasyfikacji budżetowej)
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 63,60 zł (wpływy z różnych dochodów)
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 950,00 zł (wpływy ze sprzedaży nieruchomości gruntowych)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 800,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 200,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 1 600,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 13 720,00 zł (wpływy ze sprzedaży nieruchomości gruntowych zabudowanej)
 
750-75011 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 066,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.109.2023 z dnia 14 listopada 2023 r.
 
750 -75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 46 735,22 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 2 345,00 zł
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 44 390,22 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 178 000,00 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 35 160,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostkę samorządu terytorialnego) 35 000,00 zł
(wpływy z pozostałych odsetek) 160,00 zł
 
758-75802 (Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 153 742,00 zł zgodnie z pismem Ministra Finansów Nr ST3.4751.1.15.2023.g z dnia 8 listopada 2023 r.
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 27 067,05 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 8 522,00 zł
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 18 545,05 zł
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 8 189,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 4 782,00 zł
(wpływy z tytułu kar i odszkodowań wynikających z umów) 2 807,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 600,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 36 000,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego) 18 000,00 zł
(wpływy z opłat za korzystanie z wyżywienia w jednostkach realizujących zadania z zakresu wychowania przedszkolnego) 18 000,00 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 18 000,00 zł (wpływy z usług)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 5 987,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
852-85216 (Zasiłki stałe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 18 547,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 740,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 12 025,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)    25,00 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 12 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 12 000,00 zł (wpływy z różnych dochodów)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 494 524,00 zł zgodnie z decyzjami Wojewody:
Nr WFB.I.3120.3.110.2023 z dnia 14 listopada 2023 r.
Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 25,00 zł (wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłat komorniczych i kosztów upomnień)   
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 121,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.113.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
855-85513 (Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 3 798,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.111.2023 z dnia 15 listopada 2023 r.
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 34 057,01 zł (wpływy z usług)
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 082,35 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych)
 
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 450,00 zł (środki zgodnie z porozumieniem w ramach realizacji Programu Priorytetowego Czyste Powietrze )
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 885,60 zł (wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych).
 
 
WYDATKI
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 118 000,00 zł ogółem, w tym:
(zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wałdowo Królewskie” – 58 000,00 zł, „Aktualizacja dokumentacji projektowej budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” -  60 000,00 zł)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 133 742,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 10 000,00 zł
(zakup energii) 114 742,00 zł
(różne opłaty i składki) 9 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług remontowych)
 
400-40095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 528 356,21 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 92 605,35 zł
(zakup usług pozostałych) 27 275,55 zł
(podatek od towarów i usług) 408 475,31 zł
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 87 500,00 zł (zakup usług remontowych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 750,00 zł z zadania remontowego
 pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo – Gzin” oraz zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Modernizacja części ul. Okrężnej w miejscowości Gzin” – 37 500,00 zł, „Przebudowa ul. Wyzwolenia w Dąbrowie Chełmińskiej” - 30 000,00 zł, „Budowa drogi gminnej w miejscowości Reptowo” – 26 000,00 zł
 
700 -70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 27 722,24 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 27 717,24 zł
(podatek od nieruchomości) 5,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 16 192,85 zł ogółem, w tym:
(różne opłaty i składki) 3 420,45 zł
(kary i odszkodowania na rzecz osób fizycznych) 9 000,00 zł
(koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego) 2 040,00 zł
(wykupy gruntów) 1 732,40 zł
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 3 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 4 000,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 4 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 000,00 zł (zakup usług remontowych)
 
710-71004 (Plany zagospodarowania przestrzennego):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 11 524,39 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 124,39 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 1 400,00 zł
(zakup usług pozostałych) 10 000,00 zł
 
750-75011 (Urzędy Wojewódzkie):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 9 066,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 7 572,05 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 308,44 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 185,51 zł
 
 750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 129 126,32 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 20 100,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 84 356,33 zł
(zakup usług pozostałych) 20 170,59 zł
(podróże służbowe krajowe) 3 500,00 zł
(pozostałe podatki na rzecz budżetu państwa) 600,00 zł
(podatek od towarów i usług) 150,00 zł
(wpłaty na PPK) 249,40 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 211 117,24 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 11 056,75 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 412,84 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 55,95 zł
(zakup energii) 15 500,00 zł
(zakup usług pozostałych) 3 527,70 zł
(podatek od towarów i usług) 178 150,00 zł
(szkolenia) 200,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie bramy garażowej w ramach modernizacji magazynu obrony cywilnej w budynku przy ul. Bydgoskiej 21 w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”) 2 214,00 zł
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 945,05 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 1 000,00 zł
(szkolenia) 2 000,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 630,20 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 314,85 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 100,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 4 000,00 zł
(dodatkowe wynagrodzenie roczne) 2 800,00  zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 6 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 6 000,00 zł
(wpłaty na PPK) 1 300,00 zł
 
751-75101 (Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 183,82 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 183,82 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 196,38 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 33,93 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 4,81 zł
(zakup usług remontowych) 948,70 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne)
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 000,00 zł dotacje celowe dla następujących jednostek: Ochotnicza Straż Pożarna w Dąbrowie Chełmińskiej – 1 500,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Czarżu – 2 400,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Wałdowie Królewskim - 1 500,00 zł, Ochotnicza Straż Pożarna w Gzinie – 600,00 zł
 
754-75421 (Zarządzanie kryzysowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 579,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 423 107,57 zł ogółem, w tym:
(wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 1 000,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 4 925,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 20 812,57 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 370,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 500,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 12 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 381 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 199 678,37 zł ogółem, w tym:
(wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 10 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 43 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 72 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych)             30 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 689,80 zł
(zakup usług zdrowotnych) 5 900,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 1 140,00 zł
(różne opłaty i składki) 7 708,57 zł
(szkolenia) 1 240,00 zł
(wpłaty na PPK) 28 000,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 42 292,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia bezosobowe) 3 692,00 zł
(zakup środków żywności) 18 000,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 370,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 600,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 20 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 200 185,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 3 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 48 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 3 400,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 2 355,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 100,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 430,00 zł
(wpłaty na PPK) 12 800,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 130 100,00 zł
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 11 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe niezaliczane do wynagrodzeń) 1 000,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 10 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 50 800,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 17 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 2 500,00 zł
(wpłaty na PPK) 3 300,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 28 000,00 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 319,80 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 319,80 zł
(zakupu środków żywności) 18 000,00 zł
 
801-80149 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych formach wychowania przedszkolnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 55 750,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 8 500,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 650,00 zł
(odpis na ZFŚS) 6 600,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 40 000,00 zł
 
801-80150 (Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 24 500,00 zł (odpis na ZFŚS)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 82 650,00 zł (wynagrodzenia osobowe nauczycieli)  
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 15 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 987,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85215 (Dodatki mieszkaniowe):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 13 000,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85216 (Zasiłki stałe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 18 547,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 350,00 zł (zakup energii)
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 16 540,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 6 800,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 6 500,00 zł
(wynagrodzenia bezosobowe) 300,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
Wydatki dotyczą projektu „Dostępny samorząd – granty”:
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 725,92 zł ogółem, w tym:
(zwrot niewykorzystanych dotacji oraz płatności) 689,63 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 918,23 zł
(zakup usług pozostałych) 4 118,06 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 198,22 zł (zwrot niewykorzystanych dotacji oraz płatności).
Dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 25,00 zł (koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego)
 
854-85404 (Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 20 500,00 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 900,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 400,00 zł
(wpłaty na PPK) 200,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 17 000,00 zł
 
854-85416 (Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 400,00 zł (stypendia dla uczniów)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 494 524,00 zł ogółem, w tym:
(świadczeń społeczne) 453 423,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 15 001,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 26 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 25,00 zł (koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego)
 
855-85503 (Karta Dużej Rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 839,38 zł ogółem w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 600,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne103,68 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 14,70 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 121,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 718,38 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
855-85513 (Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 3 798,00 zł (składki na ubezpieczenie zdrowotne)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 54 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 000,00 zł
(zakup energii) 30 000,00 zł
(zakup usług remontowych) 20 000,00 zł
(dotacje na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków) 2 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 12 000,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług pozostałych) 2 000,00 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 000,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 4 000,00 zł
(różne opłaty i składki) 5 000,00 zł
 
900-90013 (Schroniska dla zwierząt):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 000,00 zł (dotacja celowa)
 
900-90095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 6 579,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 079,00 zł
(zakup usług pozostałych) 4 500,00 zł.
 
   
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanych decyzji, otrzymanych pism, wniosków złożonych przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania. 

Załączniki

Powiadom znajomego