W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Uchwała nr LXIII.575.2023

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zmian w budżecie gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok
na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 9 lit. D oraz lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572, 1463 i 1688), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258, art. 264 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, 1273, 497, 1407, 1641, 1872 i 1693) oraz art. 31a, art. 31b, art. 111 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz.103, 185, 547, 1088, 1234, 1641, 1717 i 1672, z 2022 r. 2600), uchwala się co następuje:
Uchwała opublikowana w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia poz. 173

 § 1. W uchwale Nr LI.468.2022 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 grudnia  2022 r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy Dąbrowa Chełmińska na 2023 rok, zmienionej Uchwałą Nr LIII.483.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia  25 stycznia 2023 r., Uchwałą Nr LIV.487.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 lutego 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.22.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 16 marca 2023 r., Uchwałą Nr LV.499.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 29 marca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.27.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 marca 2023 r., Uchwałą Nr LVI.505.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 kwietnia 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.34.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 kwietnia 2023 r., Uchwałą Nr LVII.527.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 21 czerwca 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.44.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 czerwca 2023 r., Uchwałą Nr LVIII.536.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 14 lipca 2023 r., Zarządzeniem Nr  0050.55.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 25 sierpnia 2023 r., Uchwałą Nr LIX.541.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 6 września 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.64.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 września 2023 r., Uchwałą Nr LX.544.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 5 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.74.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 11 października 2023 r., Uchwałą Nr LXI.554.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 19 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.80.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.84.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 października 2023 r., Uchwałą Nr LXII.567.2023 Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 22 listopada 2023 r., Zarządzeniem Nr 0050.88.2023 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 listopada 2023 r. wprowadza się następujące zmiany:
 
1) § 1. Otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Dochody budżetu w wysokości 60 341 428,47 zł zmniejsza się o kwotę 346 524,81 zł. Dochody budżetu po zmianach wynoszą 59 994 903,66 zł, z tego:
1. Dochody bieżące w kwocie     51 900 751,61 zł
2. Dochody majątkowe w kwocie 8 094 152,05 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1.”.
 
2) § 2. Otrzymuje brzmienie:
„§ 2.1. Wydatki budżetu  w wysokości 66 576 434,22 zł  zmniejsza się  o kwotę       1 927 692,81 zł. Wydatki budżetu po zmianach wynoszą 64 648 741,41 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, z tego:
1) wydatki bieżące w wysokości 52 264 031,17 zł, w tym:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 23 091 657,54 zł,
b) dotacje w wysokości 3 342 382,70 zł,                                                   
c) wydatki na obsługę długu w wysokości 824 854,17 zł;
2)  wydatki majątkowe w wysokości 12 384 710,24 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3, z tego:
 a) dotacje w wysokości 49 932,80 zł.
2. Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących
z Funduszy Strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 2 309 847,89 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4, w tym: 
a) dotacje w wysokości 4 145,72 zł.”.
 
3) § 4. Otrzymuje brzmienie:
„ § 4. Deficyt budżetu w kwocie 4 653 837,75 zł, który zostanie pokryty przychodami  pochodzącymi z:
1. Przychodami z zaciągniętych pożyczek  na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 1 129 220,00 zł.
2. Przychodów z zaciągniętych kredytów w kwocie 597 370,63 zł.
3. Przychodów jednostek samorządu terytorialnego z wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 421 490,01 zł.
4. Przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających  z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 884 050,50 zł,
4. Wolnych środków, o których mowa w art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy w kwocie 1 621 706,61 zł.”.
 
4) § 5. Otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Ustala się łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 5 625 083,63 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 971 245,88 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.”.
 
5) § 6. Otrzymuje brzmienie:
„§ 6.1. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4 915 640,31 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6. 
2. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w wysokości 1 000,00 zł, zgodnie
 z załącznikiem Nr 7.
3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w wysokości  38 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.”.
 
6) § 7. Otrzymuje brzmienie:
„§ 7. Ustala się 3 396 461,22 zł, z tego:
1.    Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych w wysokości 1 890 948,05 zł, w tym:
            1) dotacje celowe w kwocie 840 948,05 zł,
            2) dotacje podmiotowe w kwocie 1 050 000,00 zł,
2.  Dotacje dla jednostek nienależących do sektora finansów publicznych w wysokości 1 505 513,17 zł, w tym:
            1) dotacje celowe 1 348 252,74 zł,
            2) dotacje podmiotowe 157 260,43 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.”.
 
7) § 8. Otrzymuje brzmienie:
„§ 8. Ustala się plan dochodów w wysokości 3 932,80 zł oraz plan wydatków w wysokości 60 932,80 zł związanych z finansowaniem zadań ochrony środowiska, zgodnie z załącznikiem Nr 10.”.
8) § 11. Otrzymuje brzmienie:
„§ 11. Ustala się plan dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 2 828 652,21 zł  i wydatków związanych z realizacją systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 3 635 503,79 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 13.”.
 
9) § 13. Otrzymuje brzmienie:
„§ 13.1  Ustala się plan środków przeznaczonych na pomoc obywatelom Ukrainy w związku  z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa w następujących wysokościach:
1) dochody 1 145 866,59 zł,
2) wydatki 1 231 993,21 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 15.”.
2. Ustala się plan wydatków w wysokości 76 083,00 zł na zadania z zakresu poprawy efektywności energetycznej, rozwoju odnawialnych źródeł energii w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii oraz ograniczenia kosztów zakupu ciepła lub energii ponoszonych przez odbiorców, wydatków w kwocie nie mniejszej niż równowartość 15 % kwot otrzymanych w roku 2022 dodatkowych dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, zgodnie z załącznikiem Nr 16.”.
 
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i  podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
      
     
Uzasadnienie
Zmniejsza się dochody i wydatki oraz dokonuje się przeniesienia wydatków między działami, rozdziałami i paragrafami w sposób następujący:
 
DOCHODY
010-01095 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 695,48 zł (dochody z najmu)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 2 168,54 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 1 500,00 zł
 (wpływy z różnych dochodów) 668,54 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 74 474,03 zł ogółem, w tym:
(wpływy z usług) 74 234,03 zł
(wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych) 240,00 zł
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 20 000,00 zł z przeznaczeniem na zadnie inwestycyjne pn.: „Budowa ścieżki rowerowej w pasie drogi powiatowej w miejscowości Boluminek i Bolumin”
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 115 163,07 zł ogółem, w tym:
zadanie remontowe pn.: „ Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo - Gzin” 109 600,82 zł
zadanie inwestycyjne pn.: „Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowej  w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 5 562,25 zł
 
700-70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 5 200,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 5 000,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 200,00 zł
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 9 530,00 zł ogółem, w tym:
(dochody z najmu) 8 400,00 zł
(wpływy z pozostałych odsetek)  200,00 zł
(wpływy z różnych dochodów) 930,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 3 395,00 zł (wpływy z usług)
 
750 -75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 176,02 zł ogółem, w tym:
(wpływy ze sprzedaży wyrobów) 0,02 zł
(odszkodowanie z TU) 1 176,00 zł
-dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 0,07 zł (wpływy ze sprzedaży składników majątkowych)
 
754-75495 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 37 217,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
 756-75601 (Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 10 030,00 zł ogółem, w tym:
(podatek) 10 000,00 zł
(odsetki) 30,00 zł
 
756-75615 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 116 363,00 zł ogółem, w tym:
(podatek od nieruchomości) 98 600,00 zł
(podatek od środków transportowych) 16 663,00 zł
(odsetki) 1 100,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 53 900,00 zł ogółem, w tym:
(podatek rolny) 3 600,00 zł
(podatek leśny) 50 300,00 zł
 
756-75616 (Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 120 471,00 zł ogółem, w tym:
(podatek od nieruchomości) 69 000,00 zł
(podatek rolny) 32 000,00 zł
(podatek od środków transportowych) 13 471,00 zł
(odsetki) 6 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 7 000,00 zł (podatek leśny)
 
756-75618 (Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 1 200,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostkę samorządu terytorialnego) 1 000,00 zł
(dochody z najmu) 200,00 zł
 
758-75814 (Różne rozliczenia finansowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 21 005,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy z pozostałych odsetek) 5 005,00 zł
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 16 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 68 539,65 zł (rozliczenie podatku od towarów i usług)
 
801-80101 (Szkoły podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 200,40 zł ogółem, w tym:
(wpływy za wydanie duplikatów świadectw) 11,00 zł
(wpływy z różnych opłat) 134,00 zł
(dochody z najmu) 7 950,00 zł
(wpływy z usług) 2 332,90 zł
(darowizny) 22,50 zł
(wpływy z różnych dochodów) 750,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 2 881,00 zł ogółem, w tym:
(wpływy za wydanie duplikatów świadectw) 74,00 zł
(wpływy z kar i odszkodowań) 2 807,00 zł
 
 801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 52 067,89 zł ogółem, w tym:
(wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego) 7 000,00 zł
(wpływy z usług) 45 067,89 zł
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 4 500,00 zł (wpływy z usług)
 
851-85149 (Programy profilaktyki zdrowotnej):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 10 000,00 zł ogółem, w tym:
(dofinansowanie programu profilaktyki i wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców Gminy Dąbrowa Chełmińska) 8 000,00 zł
(wkład własny realizatora programu profilaktyki i wczesnego wykrywania osteoporozy wśród mieszkańców Gminy Dąbrowa Chełmińska) 2 000,00 zł
 
852-85228 (Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 100,00 zł (dochody JST)
 
852-85230 (Pomoc w zakresie dożywiania):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 1 000,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 962 970,00 zł ogółem, w tym:
(środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy) 3 160,00 zł
(środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19) 959 810,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 1 300,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 56 101,00 zł zgodnie z decyzją Wojewody Nr WFB.I.3120.3.140.2023 z dnia 19 grudnia 2023 r.
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 11 886,86 zł środki z przeznaczeniem na realizację projektu Asystent Rodziny
 
855-85595 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 46 820,00 zł (środki z Funduszu Pomocy na finansowanie lub dofinansowanie zadań bieżących w zakresie pomocy obywatelom Ukrainy)
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 100 796,41 zł (wpływy z usług)
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 696 994,25 zł (wpływy z opłat)
 
900-90019 (Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem opłat i kar za korzystanie ze środowiska):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 432,80 zł (wpływy z różnych opłat)
 
900-90026 (Pozostałe działania związane z gospodarką odpadami):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 6 000,00 zł ogółem, w tym:
(odsetki od nieterminowych wpłat) 2 000,00 zł
(odsetki od rachunku bankowego) 4 000,00 zł
 
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zmniejszenia dochodów o kwotę 114,82 zł (środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19)
 
926-92601 (Obiekty sportowe):
- dokonuje się zwiększenia dochodów o kwotę 984,00 zł (sprzedaż składników majątku)
 
WYDATKI
010-01043 (Infrastruktura wodociągowa wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 92 260,00 zł zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 140 040,52 zł zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w Gminie Dąbrowa Chełmińska”
 
010-01044 (Infrastruktura sanitacyjna wsi):       
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 284 157,00 zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 535 127,48 zł ogółem, w tym:
(zmniejsza się nakłady na następujących zadaniach  inwestycyjnych: „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”– 1 441 127,48 zł, „Budowa kanalizacji sanitarnej na ul. Spokojnej  w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” -  42 000,00 zł, „ Zakup samojezdnego urządzenia wysokociśnieniowego do obsługi sieci kanalizacyjnej” – 50 000,00 zł, „Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Dąbrowa Chełmińska” – 2 000,00 zł)
 
400-40002 (Dostarczanie wody):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 4 500,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 4 500,00 zł ogółem, w tym:
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 500,00 zł
(zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii) 3 000,00 zł
 
600-60014 (Drogi publiczne powiatowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 300,00 zł (zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa ścieżki rowerowej w pasie drogi powiatowej w miejscowości Boluminek i Bolumin”
 
600-60016 (Drogi publiczne gminne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 294 063,07 zł ogółem, w tym:
 z zadania remontowego  pn.: „Remont drogi gminnej Nr 050501C Czarże – Czemlewo – Gzin” 197 920,82 zł oraz (zakup usług remontowych) 90 580,00 zł z zadania inwestycyjnego pn.: „ Rozbudowa drogi gminnej Nr 050501C w zakresie budowy ścieżki rowerowej w miejscowościach Nowy Dwór i Reptowo” 5 562,25 zł
 
700 -70005 (Gospodarka gruntami i nieruchomościami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 13 684,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 484,00 zł (kary i odszkodowania na rzecz osób fizycznych)
 
700-70007 (Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł (zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł ogółem, w tym:
(zakup materiałów i wyposażenia) 2 500,00 zł
(zakup energii) 2 500,00 zł
(zakup usług remontowych) 500,00 zł
 
710-71004 (Plany zagospodarowania przestrzennego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 800,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
710- 71035 (Cmentarze):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 500,00 zł (zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii)
 
750-75022 (Rady Gmin):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł ogółem w tym:
(różne wydatki na rzecz osób fizycznych) 3 000,00 zł
(zakup środków żywności) 2 500,00 zł
 
 750-75023 (Urzędy Gmin):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 88 497,75 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 38 021,73 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 31 976,00 zł
(zakup usług pozostałych) 17 500,02 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 1 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 116 172,73 zł ogółem, w tym:
(dodatkowe wynagrodzenie roczne) 38 021,73 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 8 890,00 zł
(wpłaty na PFRON) 32 000,00 zł
(zakup energii) 16 830,00 zł
(zakup usług remontowych) 3 300,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 2 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 9 531,00 zł
(zakup inwestycyjny pn.: „Zakup samochodu służbowego”) 5 600,00 zł
 
750-75085 (Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 480,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 12 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 3 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 300,00 zł
(wpłaty na PPK) 180,00 zł
 
754-75412 (Ochotnicze Straże Pożarne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 20 000,00 zł (zadanie inwestycyjne pn.: „Rozbudowa Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Gzin”)
(nagrody konkursowe) 1 324,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 80,00 zł
 
754-75495 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 404,00 zł ogółem, w tym:
(nagrody konkursowe) 1 324,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 80,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 37 424,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia związane z udzieleniem pomocy obywatelom Ukrainy) 36 000,00 zł
(zakup środków żywności) 1 324,00 zł
(zakup usług związanych z pomocą obywatelom Ukrainy) 100,00 zł
 
801-80101 (Szkoły Podstawowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 41 453,42 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 9,20 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 22 550,34 zł
(zakup usług remontowych) 2 831,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 104,00 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 14 005,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 200,00 zł
(wynagrodzenia nauczycieli wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy)  500,00 zł
(wynagrodzenia osobowe nauczycieli) 53,88 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 200,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie nowej balustrady klatki schodowej oraz montaż systemu wideodomofonu w budynku szkolnym przy ul. Bydgoskiej w miejscowości Ostromecko”) 1 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 365,52 zł ogółem, w tym:
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 63,08 zł
(zakup usług remontowych) 2 500,00 zł
(zakup usług zdrowotnych) 1 820,00 zł
(zakup usług pozostałych) 82,44 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 900,00 zł
(różne opłaty i składki) 500,00 zł
(odpis na ZFŚS) 1 000,00 zł
(szkolenia) 500,00 zł
 
801-80104 (Przedszkola):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) - dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 104,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
801-80107 (Świetlice szkolne):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 065,00 zł ogółem, w tym:
(zakup usług zdrowotnych) 565,00 zł
(szkolenia) 500,00 zł
 
 
801-80113 (Dowożenie uczniów do szkół):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 15 300,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 13 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 000,00 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 300,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (wpłaty na PFRON)
 
801-80148 (Stołówki szkolne):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 5 500,00 zł (zakup usług pozostałych)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup środków żywności)
 
801-80153 (Zapewnienie uczniom prawa do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 2 500,00 zł (zakup środków dydaktycznych i książek)
 
801-80195 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 7 000,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 5 000,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 2 000,00 zł
 
851-85149 (Programy polityki zdrowotnej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 10 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85203 (Ośrodki wsparcia):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 170,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
852-85214 (Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 7 080,00 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85215 (Dodatki mieszkaniowe):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 203,59 zł (świadczenia społeczne)
 
852-85219 (Ośrodki Pomocy Społecznej):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 12 950,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 6 800,00 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 5 650,00 zł
(zakup usług remontowych) 500,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 11 998,95 zł ogółem, w tym:
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1,70 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 0,25 zł
(opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych) 500,00 zł
(podróże służbowe krajowe) 1 400,00 zł
(wpłaty na PPK) 8 900,00 zł
(wynagrodzenia i uposażenia wypłacane w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 1 000,00 zł
(składki i inne pochodne od wynagrodzeń pracowników wypłacanych w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 197,00 zł
 
852-85230 (Pomoc w zakresie dożywiania):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 8 080,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 7 080,00 zł
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 1 000,00 zł
 
853-85395 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę o kwotę 962 968,05 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne) 940 500,00 zł
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 3 000,00 zł
(zakup materiałów i wyposażenia) 10 503,00 zł
(zakup usług pozostałych) 8 306,05 zł
(zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 2,00 zł
(zakup usług w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 158,00 zł
(szkolenia) 499,00 zł
 
854-85415 (Pomoc materialna dla uczniów):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 300,00 zł (świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP)
 
855-85502 (Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 61 201,00 zł ogółem, w tym:
(świadczeń społeczne) 59 404,00 zł
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 1 797,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 5 100,00 zł (składki na ubezpieczenie społeczne)
 
855-85504 (Wspieranie rodziny):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 12 763,86 zł ogółem w tym:
(wynagrodzenia osobowe pracowników) 10 261,77 zł
(składki na ubezpieczenie społeczne) 1 422,68 zł
(składki na FP i Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych) 202,41 zł
(podróże służbowe krajowe) 877,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 877,00 zł (wpłaty na PPK)
 
855-85516 (System opieki nad dziećmi do lat 3):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 3 000,00 zł (dotacja celowa)
 
855-85595 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 500,00 zł (zakup towarów w szczególności materiałów, leków, żywności w związku z pomocą obywatelom Ukrainy)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę o kwotę 47 320,00 zł ogółem, w tym:
(świadczenia społeczne wypłacane obywatelom Ukrainy przebywającym na terytorium RP) 44 000,00 zł
(zakup usług w związku z pomocą obywatelom Ukrainy) 970,00 zł
(pozostałe wydatki bieżące na zadania związane z pomocą obywatelom Ukrainy) 2 350,00 zł
 
900-90001 (Gospodarka ściekowa i ochrona wód):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 932,80 zł
(dotacja celowa dla osób fizycznych na dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków)
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 60 000,00 zł (zakup usług pozostałych)
 
900-90002 (Gospodarka odpadami):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 703 031,00 zł ogółem, w tym:
(wynagrodzenia osobowe) 1 000,00 zł
(zakup usług pozostałych) 217 031,00 zł
(zadanie inwestycyjne pn.: „Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)” 485 000,00 zł
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 36,75 zł (wpłaty PPK)
 
900-90003 (Oczyszczanie miast i wsi):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
900-90004 (Utrzymanie zieleni w miastach i gminach):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 000,00 zł (zakup materiałów i wyposażenia)
 
900-90005 (Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 99 917,00 (zadanie inwestycyjne pn.: „Dostawa i montaż paneli fotowoltaicznych dla nowego budynku ośrodka zdrowia w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
900-90015 (Oświetlenie ulic, placów i dróg):
- dokonuje się zwiększenia wydatków o kwotę 80 000,00 zł na zadaniu inwestycyjnym pn. „Rozbudowa oświetlenia ulicznego w Dąbrowie Chełmińskiej ul. Jaskółcza”
 
921-92120 (Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 117,16 zł (dotacja celowa)
 
926-92695 (Pozostała działalność):
- dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 1 300,00 zł (zadanie inwestycyjne pn.: „Wykonanie miejsca rekreacji i wypoczynku w miejscowości Dąbrowa Chełmińska”)
 
Zmian w budżecie dokonano na podstawie otrzymanej decyzji, wniosków złożonych przez pracowników Urzędu Gminy, Kierownika jednostki organizacyjnej i Dyrektora szkoły oraz planowanego wykonania. 

Powiadom znajomego