W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Uchwała nr III.14.2024

Szczegóły
jakiego organu Rady Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie przyjęcia raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej za 2023 rok
na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 609 i 721), w związku z art. 53a ust. 4 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. 2024 r. poz. 799) uchwala się, co następuje:

   § 1. Podmiot tworzący pozytywnie ocenia sytuację ekonomiczno-finansową Gminnej Przychodni w Dąbrowie Chełmińskiej, na podstawie przedstawionego raportu, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały. 

   § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dąbrowa Chełmińska. 

  § 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty. 

  
Uzasadnienie 
Na podstawie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, każdego roku, w terminie 2 miesięcy od dnia upływu terminu do sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego, kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej sporządza i udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej. 

Raport został przekazany do oceny podmiotowi tworzącemu w terminie określonym w art. 53a ust. 1 ustawy o działalności leczniczej, tj. do dnia 31 maja 2024 r. i stanowi podstawę do sporządzenia oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Zakładu przez Radę Gminy.

Raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej został przygotowany na podstawie sprawozdania finansowego za rok 2023 i zawiera:
- analizę sytuacji ekonomiczno-finansowej za 2023 r.,
- prognozę sytuacji ekonomiczno-finansowej na kolejne trzy lata obrotowe wraz z opisem przyjętych założeń,
- informację o istotnych zdarzeniach mających wpływ na sytuację SP ZOZ.

Analiza oraz prognoza sytuacji ekonomiczno-finansowej zawarta w raporcie została przygotowana w oparciu o wskaźniki określone w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 12 kwietnia 2017 r. w sprawie wskaźników ekonomiczno-finansowych niezbędnych do sporządzenia analizy oraz prognozy sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.

      Przyjęte w raporcie założenia oraz kierunki działań pozwalają na dalsze funkcjonowanie jednostki. 

Powiadom znajomego