W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.33.2014

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
zmieniające zarządzenie nr 0050.53.2013 w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej.
Status obowiązujące
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r.,  poz. 594 ze zm.)  wprowadza się  zmiany w  zarządzeniu Nr 0050.53.2013 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska w sprawie nadania  Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej:
                                                           § 1
1)    W § 2 dodaje się pkt 12 o brzmieniu:

„§ 2 pkt 12 Z-cy kierownika USC – należy przez to rozumieć Zastępcę Kierownika Urzędu Stanu cywilnego w Dąbrowie Chełmińskiej”;

2)    W § 23 ust. 4 wykreśla się punkty od 96 do 119;

3)    § 23 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

,, § 23 ust. 5 W skład Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą:
1) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
2) Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

W zakresie akt stanu cywilnego
- wykonywanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej określonych w prawie o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym, w szczególności:
1) rejestracja stanu cywilnego osób w formie aktów:  urodzenia, małżeństwa i zgonu, sporządzanych w księgach stanu cywilnego i sporządzanie odpisów i ich wydawanie;
2) przyjmowanie oświadczeń:
a) o wstąpienie w związek małżeński,
b) od małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
c) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
d) o uznaniu dziecka przez ojca,
e) o nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
f) o zmianie imienia dziecka wpisanego do aktu stanu cywilnego w chwili jego sporządzenia,
g) o pochodzeniu dziecka,
h) o nazwiskach noszonych po zawarciu małżeństwa przez mężczyznę, kobietę i     dzieci;
3) prowadzenie postępowań w sprawie zmian imion i nazwisk;
4) zawiadamianie o zmianach imienia, nazwiska stosowne urzędy i instytucje;
5) sporządzanie protokołu zgłoszenia urodzenia, zgonu w trybie art. 11 ustawy – Prawo o aktach stanu cywilnego;
6) wydawanie decyzji administracyjnych z zakresu:
a) wpisywania aktów zagranicznych do polskich ksiąg stanu cywilnego;
b) skrócenia terminu oczekiwania na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) uzupełniania, prostowania, odtworzenia treści, ustalenia treści aktu stanu     cywilnego;
7) wydawanie odpisów z akt stanu cywilnego (skrócone, zupełne, wielojęzyczne);
8) przekazywanie stosownych dokumentów na żądanie sądów, polskich placówek dyplomatycznych oraz uprawnionych instytucji i stron;
9) prowadzenie uroczystych form rejestracji stanu cywilnego;
10) prowadzenie archiwum akt stanu cywilnego, w tym przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych i prowadzenie do nich skorowidzów;
11) przekazywanie ksiąg 100-letnich wraz z aktami zbiorowymi i skorowidzami do Archiwum Państwowego;
12) wydawanie zaświadczeń w sprawie zawarcia małżeństwa i o wpisach dokonanych w księgach lub ich braku, o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego;
13) współdziałanie z właściwymi Ambasadorami (Konsulatami) RP w sprawach z zakresu USC;
14) sporządzanie testamentów zwykłych zgodnie z Kodeksem cywilnym, prowadzenie ewidencji i ich przechowywanie;
15) przekazywanie danych osób proponowanych do odznaczeń za ,, Długoletnie Pożycie Małżeńskie”;
16) organizowanie uroczystości związanej z jubileuszami pożycia małżeńskiego;
17) prowadzenie archiwum dokumentów Urzędu Stanu Cywilnego.         
 
W zakresie  spraw obronnych i  wojskowych:
1) współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień i innymi organami wojskowymi;
2) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji z zakresu orzekania o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny;
3) prowadzenie rejestru do kwalifikacji wojskowej oraz jej przeprowadzanie;
4) opracowywanie i aktualizowanie Planu Operacyjnego dla Gminy w zakresie realizacji zadań obronnych w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa ;
5) przygotowywanie dokumentacji związanej ze świadczeniami na rzecz obrony;
6) przygotowywanie decyzji związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obrony cywilnej;
7) prowadzenie dokumentacji planistyczno-organizacyjnej prowadzonej Akcji Kurierskiej;
8) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru;
9) przygotowywanie decyzji w sprawach ustalenia świadczeń rekompensujących dla żołnierzy rezerwy odbywających ćwiczenia wojskowe;
10) opracowywanie sprawozdań w zakresie spraw wojskowych;
11) reklamowanie osób od czynnej służby wojskowej;
12) uczestnictwo w organizowanych na terenie Gminy ćwiczeniach i treningach;
13) przygotowywanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i innych zagrożeń;
14) przygotowywanie zakwaterowania sił zbrojnych (HNS)

W zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych
1) prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców, wydawanie  określonych przepisami prawa zaświadczeń;
2) przygotowywanie decyzji administracyjnych z zakresu meldunkowego;
3) zakładanie i aktualizacja kart osobowych mieszkańców;
4) wypełnianie i przesyłanie do urzędów właściwych ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego danej osoby informacji o zameldowaniu jej na pobyt stały lub czasowy oraz sporządzanie wezwań o przesłanie karty KOM;
5) sporządzanie wykazu osób zmarłych do Urzędu Statystycznego;
6) sprawozdawczość statystyczna dotycząca ruchu ludności;
7) bieżące nanoszenie do bazy danych wszelkich zmian związanych z ruchem ludności i danych osobowych mieszkańców;
8) współpraca w zakresie ewidencji ludności z Rządowym Centrum Informatycznym PESEL, Centralnym Biurem Adresowym, Wojskowymi Komendami Uzupełnień, policją, sądami, prokuratorami, administracjami budynków i innymi urzędami;
9) udzielanie informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
10) prowadzenie rejestru wniosków o zameldowaniu i wymeldowaniu osób z pobytu stałego decyzja administracyjną;
11) przeprowadzanie postępowań administracyjnych w sprawie osób, które bez wymeldowania opuściły dotychczasowe miejsce pobytu stałego;
12) prowadzenie rejestru stałych mieszkańców oraz ewidencji komputerowej, ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych;
13) prowadzenie rejestru osób ubezwłasnowolnionych, pozbawionych praw publicznych;
14) prowadzenie spraw repatriantów;
15) przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych stwierdzających tożsamość;
16) sprawdzanie zgodności wniosków w miejscowym Urzędzie Stanu Cywilnego;
17) wprowadzanie do ewidencji komputerowej danych osobowych dotyczących Systemu Obsługi Obywatela (SOO);
18) prowadzenie rejestru i wydawanie zaświadczeń o zagubieniu dowodu osobistego;
19) przyjmowanie, wydawanie, anulowanie i kasowanie dowodów osobistych oraz wydawanie dokumentów i prowadzenie dokumentacji w tych sprawach;
20) prowadzenie archiwum kopert dowodowych;
21) prowadzenie rejestrów numerowych wydanych dowodów osobistych;
22) współpraca z innymi urzędami w zakresie przekazywania kopert dowodowych;
23) współpraca z sądami, policją oraz prokuraturą;
24) prowadzenie spraw w zakresie zbiórek i zgromadzeń publicznych oraz zezwoleń na prowadzenie imprez masowych;
25) wydawanie Kart Dużej Rodziny.

§ 2
Schemat organizacyjny stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
                                                                      § 3
Traci moc załącznik do zarządzenia Nr 0050.53.2013 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 31 grudnia 2013 r.
                                                                       § 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.
                                                                       § 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, za wyjątkiem punktu (25 - w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych ) dotyczącego wydawania Karty Dużej Rodziny, który wejdzie w życie z dniem obowiązywania rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu dla rodzin wielodzietnych.

Załączniki

Powiadom znajomego