0050.44.2021
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | WÓJTA GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | powołania Gminnej Komisji Mieszkaniowej |
Status | obowiązujące |
§ 1. 1. Powołuję Gminną Komisję Mieszkaniową, zwaną dalej Komisją, w składzie:
1) Aneta Lewandowska – Przewodnicząca Komisji,
2) Mariusz Buliński – Zastępca Przewodniczącego Komisji,
3) Anna Bańka – Członek Komisji,
4) Krystian Blamowski – Członek Komisji
5) Beata Zielińska – Gołembiewska – Członek Komisji,
6) Barbara Piórkowska – Członek Komisji.
2. Członkowie Komisji są upoważnieni do przetwarzania danych osobowych zawartych w dokumentach wnioskodawców oraz członków ich gospodarstw domowych przekazanych w związku z realizacją zadań Komisji.
3. Członkowie Komisji składają oświadczenie o zachowaniu w poufności danych dotyczących spraw objętych przedmiotem działania Komisji oraz do zachowania w poufności danych osobowych i sposobów ich zabezpieczania, do których mają dostęp z związku z realizacją zadań Komisji.
4. Komisja działa w oparciu o regulamin, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Traci moc zarządzenie nr 0050.84.2011 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 30 grudnia 2011 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Mieszkaniowej.
do Zarządzenia nr 0050.44.2021
Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia 29 czerwca 2021
Zasady ogólne
1) opiniowanie wniosków o najem lub podnajem lokali mieszkalnych oraz najem socjalny lokali znajdujących się w mieszkaniowym zasobie Gminy Dąbrowa Chełmińska;
2) kontrola nad prawidłowością rozpatrywania i załatwiania wniosków o najem lub podnajem lokali mieszkalnych i socjalnych;
3) opiniowanie sporządzanych przez Wójta Gminy projektów list osób ubiegających się o najem lub podnajem lokalu mieszkalnego lub socjalnego oraz nadzór nad prawidłowością sporządzanych projektów;
4) opiniowanie innych kwestii lokalowych, w tym związanych z najmem lokali przeznaczonych do remontu lub adaptacji pomieszczeń na cele mieszkalne.
2. Opinie Komisji oraz wnioski z przeprowadzanych kontroli, o których mowa w ust. 1, są wyrażane w formie protokołu z posiedzenia Komisji.
§ 2. Komisja w szczególności:
1) dokonuje wizji lokalnych w celu określenia warunków mieszkaniowych i bytowych osób składających wnioski;
2) przeprowadza rozmowy indywidualne z osobami ubiegającymi się o lokal mieszkalny;
3) wskazuje kolejność realizacji wyroków sądowych nakazujących Gminie złożenie propozycji zawarcia umowy najmu lokalu socjalnego.
§ 3. Komisja przy rozpatrywaniu wniosków kieruje się:
1) przepisami prawa materialnego;
2) zasadami gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy ustalonymi w uchwałach Rady Gminy;
3) względami społecznymi wynikającymi z oceny stopnia zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej i stanu zasobów mieszkaniowych Gminy.
Tryb pracy Komisji
2. Komisja wykonuje swoje czynności w składzie co najmniej 3-osobowym.
3. W pracach Komisji za zgodą jej Przewodniczącego mogą brać udział z głosem doradczym inne osoby.
4. Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb, w terminach ustalonych przez jej Przewodniczącego lub na wniosek Wójta Gminy.
5. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego posiedzenia.
6. Członek Komisji podlega wyłączeniu z udziału w sprawie, w której jest stroną albo pozostaje z osobą będącą stroną w sprawie w takim stosunku prawnym bądź faktycznym, który może mieć wpływ na wynik wyrażonej przez Komisję opinii. Fakt ten odnotowuje się w protokole Komisji.
7. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podpisują wszyscy członkowie biorący udział w posiedzeniu.
8. Protokół Komisji, do którego dołącza się listę obecności osób obecnych na posiedzeniu Komisji, powinien zawierać w szczególności:
1) datę i miejsce posiedzenia;
2) imię, nazwisko i funkcję osoby przewodniczącej posiedzeniu;
3) informację o ewentualnym wyłączeniu członka Komisji z udziału w sprawie, o której mowa w ust. 6;
4) porządek lub temat posiedzenia;
5) wykaz osób, których wnioski zostały przedłożone do zaopiniowania;
6) opinie, wnioski i uwagi dotyczące rozpatrywanych spraw;
7) wyniki głosowania, wypracowane stanowiska;
8) opinie oraz wnioski.
9. Komisja w przypadku wątpliwości co do danych zamieszczonych we wniosku mieszkaniowym, dokonuje wizji warunków w miejscu zamieszkania wnioskodawcy. Wizja traktowana jest na równi z posiedzeniem Komisji, a ustalenia dokonane podczas wizji spisywane są w formie protokołu z posiedzenia Komisji. O konieczności przeprowadzenia wizji decyduje Komisja.
10. Przewodniczący Komisji lub Zastępca Przewodniczącego przedkłada Wójtowi Gminy do zapoznania się i zaopiniowania protokół wraz z innymi dokumentami z posiedzenia.
§ 5. 1. Obsługę biurową niezbędną dla potrzeb Komisji, w tym przygotowywanie materiałów na jej posiedzenia, zapewnia pracownik merytoryczny zajmujący się sprawami gospodarki mieszkaniowej.
2. Pracownik, o którym mowa w ust. 1 prowadzi i przechowuje całość dokumentacji Komisji oraz odpowiada za ich kompletność i prawidłowość.