Na podstawie art. 30
ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U.
z 2021 r., poz.1372), art. 9u ust.1,1a i 2 ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r., poz.
888), art. 379 ust.1 ustawy z
dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020
r. poz. 1219, 1378, 1565, 2127
i 2338, oraz 2021 r. poz. 802, 868 i 1162), w związku z art. 47 ustawy
z dnia 6 marca
2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r., poz. 162)
zarządzam co następuje:
§ 1.
Określam schemat procedury
kontroli przedsiębiorców
posiadających wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Dąbrowa
Chełmińska, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§ 2. Kontrolę
podmiotów posiadających wpis do działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych przeprowadza się co najmniej raz na dwa lata w związku z art. 9u ust. la ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządkuw gminach (Dz.U. z
2021 r., poz. 888) oraz
zgodnie z ustalonym harmonogramem kontroli
przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomościz terenu gminy Dąbrowa Chełmińska, wpisanych
do rejestru działalności regulowanej.
§ 3. Określam wzór protokołu
kontroli/rekontroli podmiotu posiadającego wpis do działalności regulowanej z zakresu odbioru odpadów
komunalnych w gminie
Dąbrowa Chełmińska, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
§ 4.
Naruszenia stwierdzone w trakcie kontroli skutkują wezwaniem do
usunięcia naruszeń, wydaniem zaleceń pokontrolnych, wykreśleniem z rejestru działalności regulowanej.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i
podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej.