0050.56.2021
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | określenia podstawowych parametrów do prac nad projektem budżetu Gminy Dąbrowa Chełmińska na 2022 rok oraz projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej na 2022 i lata następne |
Status | obowiązujące |
§ 1. Kierownicy jednostek organizacyjnych gminy, kierownicy referatów oraz pracownicy samodzielnych stanowisk Urzędu Gminy opracowują materiały planistyczne na 2022 rok w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej z podziałem na zadania własne, zlecone i powierzone (jeżeli występują).
§ 2. Podstawą planowania dochodów Gminy w 2022 roku jest prognozowane wykonanie dochodów w roku 2021 z uwzględnieniem przewidywanych zmian, które mogą nastąpić do końca 2021 roku. Do planowania dochodów należy przyjąć następujące założenia:
1. Podatek od nieruchomości od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,50 zł od 1 m² powierzchni.
2. Podatek od środków transportowych od autobusów, o których mowa w art. 8 pkt 7 Ustawy o ilości miejsc do siedzenia poza miejscem kierowcy.
a) mniejszej niż 22 miejsca – 432,00 zł,
b) równej lub większej niż 22 miejsca – 1 286,00 zł.
4. Pozostałe podatki i opłaty – bez zmian.
5. Wysokość podatku rolnego ustalona zostanie po ogłoszeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego średniej ceny skupu żyta.
6. Dochody z majątku winny być ustalone w wysokości wynikającej z zawartych umów lub przewidywanych umów dzierżawy, najmu oraz decyzji dotyczących opłat z tytułu trwałego zarządu i wieczystego użytkowania nieruchomości.
7. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych powinny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę nieruchomości lub zbędnego majątku ruchomego, a w przypadku braku wyceny na podstawie wartości przewidywanych (należy podać ilość działek oraz cenę jednostkową).
8. Pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe na podstawie przewidywanej liczby świadczonych usług i obowiązujących cen jednostkowych.
9. Dochody z tytułu udziałów w podatkach oraz subwencji przekazywanych przez budżet państwa na podstawie informacji Ministerstwa Finansów.
10. Dochody i wydatki na zadania zlecone oraz dofinansowanie zadań własnych na podstawie decyzji Wojewody.
§ 3. Wydatki budżetu winny być zaplanowane w sposób racjonalny, celowy i oszczędny.
1. Podstawą do planowania wynagrodzeń osobowych na 2022 rok są:
a) zatrudnienie wg stanu w 2021 r. (na dzień 1 września 2021 r.) oraz ewentualne zmiany organizacyjne,
b) przewidywany wzrost wynagrodzeń o 2 % oraz przewidywany wzrost minimalnego wynagrodzenia za pracę wraz z dodatkami (np.: stażowy, funkcyjny),
c) zatrudnienie nauczycieli w placówkach oświatowych na podstawie arkuszy organizacyjnych na rok szkolny 2021/2022 zatwierdzonych przez organ prowadzący, a wynagrodzenia zgodnie z założeniami Ministra Finansów. Przy planowaniu wynagrodzeń nauczycieli należy uwzględnić skutki awansu zawodowego,
d) wynagrodzenia w jednostkach oświatowych należy podać z podziałem na wynagrodzenia pracowników pedagogicznych (wynagrodzenia zasadnicze, godziny ponadwymiarowe, doraźne zastępstwa, indywidualne nauczanie, fundusz nagród i fundusz zdrowotny) oraz pracowników administracji i obsługi.
2. Wydatki z tytułu dodatkowego wynagrodzenia rocznego planuje się w wysokości 8,5 % sumy wynagrodzenia, o którym mowa w art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników sfery budżetowej (Dz. U. z 2018 r., poz. 1872).
3. Składki na ubezpieczenia społeczne planuje się w wysokości określonej w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 423 ze zm.).
4. Wydatki na Fundusz Pracy planuje się w wysokości określonej w ustawie budżetowej.
5. Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych jednostki organizacyjne, z wyłączeniem jednostek oświaty, planują zgodnie z ustawa z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 746). Do planowania odpisu przyjmuje się kwotę prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej.
W odniesieniu do placówek oświaty odpis planuje się zgodnie z art.53 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.).
6. Pozostałe wydatki bieżące planuje się na podstawie przewidywanego wykonania do końca 2021 r., pomniejszonego o wydatki jednorazowe, na które jednostka otrzymała dodatkowe środki w ciągu roku budżetowego. Wydatki remontowe należy ująć jako odrębne zadanie wraz ze szczegółowym ich uzasadnieniem.
7. Wydatki na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień należy szacować w wysokości kwot wynikających z zawartych umów.
8. Wydatki na zadania inwestycyjne na rok bieżący i lata następne należy podać w następującym zakresie:
a) nazwa zadania
b) planowany koszt całkowity zadania
c) planowane wydatki na rok 2022 i lata następne
d) źródła finansowania zadania
e) jednostkę organizacyjną realizującą zadanie.
§ 4. Podstawą przyznania dotacji podmiotowej dla instytucji kultury są środki na pokrycie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz pozostałe koszty bieżące.
§ 5. Materiały planistyczne należy przedłożyć w formie dokumentu w terminie do dnia 30 września 2021 r.
§ 6. Generalna zasada jaka obowiązuje przy konstrukcji projektu budżetu na rok 2022: wydatki bieżące nie mogą przekroczyć dochodów bieżących.
§ 7. Wieloletnia Prognoza Finansowa dla Gminy Dąbrowa Chełmińska zostanie opracowana na lata 2022 - do roku, w którym kończą się spłaty zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek.
WPF obejmuje planowane dochody i planowane wydatki oraz planowane przychody i rozchody budżetu.
§ 8. Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy, Dyrektorom, Kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych, Kierownikom referatów Urzędu Gminy i pracownikom zajmującym samodzielne stanowiska.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.