W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.80.2021

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Dąbrowa Chełmińska
Status obowiązujące

Na podstawie art. 26 ust 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r., poz. 217 ze zm.) oraz Zarządzenia Nr 0050.82.2012 WG Dąbrowa Chełmińska z dnia 20 listopada 2012 r. zmienionego Zarządzeniem Nr 0050.90.2016 Wójta

Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 26 października 2016 r. w sprawie wprowadzenia

Instrukcji inwentaryzacyjnej zarządzam, co następuje:


§ 1. Przeprowadzić inwentaryzację roczną w Urzędzie Gminy Dąbrowa Chełmińska według następującego planu:

1. Drogą spisu z natury w dniu 31 grudnia 2021 roku:

a) środków pieniężnych, depozytów w kasie Urzędu Gminy,

b) druków ścisłego zarachowania,

c) materiałów i zapasów będących na stanie Urzędu Gminy podlegających rocznej inwentaryzacji (opał, pompy, wodomierze)

d) składników majątkowych będących własnością innych jednostek oddanych urzędowi w użytkowanie.

2. Drogą uzyskania potwierdzenia sald:

a) środków pieniężnych na rachunkach bankowych, kredytów i pożyczek – według stanu na

dzień 31 grudnia 2021 roku,

b) należności (z wyjątkiem spornych i wątpliwych) – według stanu na dzień 30 listopada 2021 roku.

Inwentaryzacja w drodze uzgodnienia sald dokonywana jest przez pracowników Referatu Finansów.

3. W formie porównania danych z ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji ich realnej wartości (weryfikacja sald) według stanu na dzień 31 grudnia 2021 roku:

a) należności spornych i wątpliwych,

b) rozrachunków z pracownikami i rozrachunków publicznoprawnych,

c) innych nie wymienionych wyżej aktywów i pasywów, w tym:

- gruntów,

- wartości niematerialnych i prawnych,

- środków trwałych w budowie,

- funduszy (konto 800 i 851).

Weryfikacji sald dokonują pracownicy Referatu Finansów z poszczególnymi pracownikami

merytorycznymi. Protokół z inwentaryzacji w drodze weryfikacji sald należy sporządzić zgodnie z załącznikiem Nr 6 do Instrukcji inwentaryzacyjnej.


§ 2. Powołać komisję inwentaryzacyjną w składzie:

a) przewodniczący komisji – Karolina Mikulska

b) członek komisji – Hanna Kociniewska

c) członek komisji – Beata Zielińska – Gołembiewska.


§ 3. Powołać zespół spisowy do przeprowadzenia spisów z natury w składzie:

a) przewodniczący zespołu – Karolina Osak

b) członek zespołu – Anna Bosacka.


§ 4. Zespół spisowy zobowiązuję do przeprowadzenia spisu z natury przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych.


§ 5. Komisja przekaże arkusze spisu z natury Skarbnikowi Gminy w terminie do dnia 7 stycznia 2022 roku celem wyceny spisanych składników majątku.


§ 6. Komisja sporządzi protokół końcowy z przeprowadzonej inwentaryzacji i przedstawi sposób rozliczenia ewentualnych różnic inwentaryzacyjnych Wójtowi Gminy celem podjęcia decyzji w zakresie ich rozliczenia.


§ 7. Zobowiązuję Skarbnika Gminy do ujęcia wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych 2021 roku.


§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega w sposób zwyczajowo przyjęty.

Powiadom znajomego