W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.14.2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie powołania komisji do spraw szacowania strat powstałych w budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych służących zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej w szczególności w budynkach inwentarskich
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834) oraz art. 40 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 2268 i 1270 oraz z 2022 r. poz. 1 i 66) w związku z zasadami przyjętymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 czerwca 2021 dot. udzielania, ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych, pomocy finansowej w formie zasiłków celowych, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej, dla rodzin lub osób samotnie gospodarujących, poszkodowanych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych, zarządzam, co następuje:


§ 1Powołuję Komisję do spraw szacowania strat powstałych w budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych służących zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej w szczególności w budynkach inwentarskich (zwana dalej komisją) zlokalizowanych na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska, w wyniku porywistych wiatrów, które miały miejsce w dniach od 16 do 21 lutego 2022 r. w składzie:

1) Barbara Kapanowska Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej – Przewodnicząca Komisji;

2) pracownik organu nadzoru budowlanego wykonujący zadania służbowe – członek komisji;

3) Karolina Osak Pracownik Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska - członek komisji,

4) Patrycja Brąszkiewicz pracownik socjalny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej – członek komisji.


§ 2. 1. Komisja wykonuje swoje prace zgodnie z procedurą szacowania szkód określoną zasadami przyjętymi przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 czerwca 2021 dot. udzielania, ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na przeciwdziałanie i usuwanie skutków klęsk żywiołowych, pomocy finansowej w formie zasiłków celowych, o których mowa w ustawie o pomocy społecznej, dla rodzin lub osób samotnie gospodarujących, poszkodowanych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych. W szczególności zadaniem komisji jest:

1) oszacowanie szkód w budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych służących zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej w szczególności w budynkach inwentarskich na podstawie zgłoszeń właścicieli budynków oraz wizji w terenie;

2) oszacowanie szkód nastąpi w formie pisemnego protokołu, którego ramowy wzór stanowi załącznik do zarządzenia.


2. Zadania komisji realizowane są w ramach obowiązków służbowych co oznacza, iż za udział w pracach komisji nie przysługuje dieta oraz inne dodatkowe wynagrodzenie.


§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji.


§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.




Załącznik do Zarządzenia Nr  0050.14.2022

Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska

z dnia 21 lutego 2022 r.

RAMOWY WZÓR


PROTOKÓŁ

z oszacowania szkód w budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych służących zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej w szczególności w budynkach inwentarskich na podstawie zgłoszeń właścicieli budynków oraz wizji w terenie


Komisja do spraw szacowania strat powstałych w budynkach mieszkalnych oraz budynkach gospodarczych służących zaspokajaniu niezbędnych potrzeb bytowych rodziny lub osoby samotnie gospodarującej w szczególności w budynkach inwentarskich (zwana dalej komisją) zlokalizowanych na terenie Gminy Dąbrowa Chełmińska, w wyniku porywistych wiatrów, które miały miejsce w dniach od 16 do 21 lutego 2022 r. w składzie:


1) Barbara Kapanowska Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej – Przewodnicząca Komisji;

2) ……………………………………………………………………………………. pracownik organu nadzoru budowlanego wykonujący zadania służbowe – członek komisji;

3) Karolina Osak Pracownik Urzędu Gminy Dąbrowa Chełmińska- członek komisji,

4) Patrycja Brąszkiewicz pracownik socjalny Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej – członek komisji


dokonała w dniu ................................ 2022 roku oględzin szkód powstałych na nieruchomości położonej:


………………………………………………………………………………………………………………………………………..…………………………

(dokładny adres nieruchomości lub nazwa miejscowości i nr działki)


Imię i nazwisko właściciela nieruchomości: ……………………………………………………………………………………………….


Zgłaszający szkodę jest osobą samotnie gospodarującą*): TAK / NIE



Szkoda powstała na*):

- budynku mieszkalnym o powierzchni: ………………………………………………………………………….…………………….m2

- budynku gospodarczym typu: ………………………………………………..……………………… (wskaż rodzaj budynku gospodarczego) o powierzchni: ………………………………m2

- budynku gospodarczym będącym budynkiem inwentarskim typu: ………………………………..……………………. (wskaż rodzaj budynku inwentarskiego) o powierzchni: ………………………………………………m2



Komisja stwierdziła następujące zniszczenia lub uszkodzenia:


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Komisja określiła następujących procentowy udział zniszczenia lub uszkodzenia:

  1. W Budynku mieszkalnym: …………………………………………………..……………………

  2. W budynku gospodarczym: ………………………………………………..…………………….

  3. W budynku gospodarczym będącym budynkiem inwentarskim: ………………


Inne Uwagi Komisji:



…………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………..


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..



Wizji w terenie dokonano w obecności właściciela nieruchomości*): Tak / Nie


Do protokołu załączono:

- dokumentację zdjęciową*): TAK / NIE

- INNĄ DOKUMENTACJĘ: jeśli tak wskazać jaką…………………….……………………………………………………………..


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………



Na tym protokół zakończono i podpisano:



1) Barbara Kapanowska – Przewodnicząca Komisji: …………………………………………………………………………..……

2) ……………………………………………………………………….. – członek komisji: ……………………………………………………

3) Patrycja Brąszkiewicz - członek komisji: …………………..……………..……………………….……………………….…

4) Karolina Osak – członek komisji: …………………………………………………………………………………………………


Podpis właściciela nieruchomości**): ………………………………..……………………………………………………………..



*) niewłaściwe skreślić

**) w przypadku, gdy wizji w terenie dokonano w obecności właściciela nieruchomości

Powiadom znajomego