0050.3.2022
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | upoważnienia pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku osłonowego |
Status | obowiązujące |
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834), art. 2 ust. 14 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1) w związku z art. 411 ust. 10 r ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 1973 i 2269 oraz M.P. z 2021 r. poz. 814 i 960) zarządzam, co następuje:
§ 1. Na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej upoważniam Panią Hannę Wiśniewską – pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku osłonowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom o przyznaniu dodatku osłonowego, z wyłączeniem wydawania decyzji administracyjnych.
§ 2. 1. Upoważnienie jest ważne do odwołania.
2. Upoważnienie wygasa z dniem rozwiązania z Panią Hanną Wiśniewską stosunku pracy.
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
uzasadnienie
W dniu 4 stycznia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym. Przedmiotowe wsparcie zostało wprowadzone w celu zrekompensowania wzrostu kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Dodatek osłonowy przysługuje osobom posiadającym obywatelstwo polskie, a także cudzoziemcom mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Wniosek o wypłatę dodatku należy złożyć w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek.
Zgodnie z art. 2 ust. 11 i 12 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym przyznanie przez wójta dodatku osłonowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku osłonowego, uchylenie lub zmiana prawa do tego dodatku oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku osłonowego wymagają wydania decyzji. Natomiast wójt w sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dodatku osłonowego przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku osłonowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku osłonowego musi zostać poinformowany o możliwości odebrania od organu realizującego wsparcie informacji o przyznaniu dodatku osłonowego. Na podstawie at. 2 ust. 14 ww. ustawy do ustalenia przez wójta prawa do dodatku osłonowego stosuje się odpowiednio art. 411 ust. 10j-10o oraz 10r ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska. Wójt, zgodnie z regulacją art. 411 ust. 10 r może w formie pisemnej upoważnić kierownika innej jednostki organizacyjnej gminy, a także inną osobę na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących ustalania prawa do dodatku osłonowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom.