W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.52.2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie upoważnienia pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku węglowego
Status obowiązujące


Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005 i 1079), art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym (Dz. U. z 2022 r. poz.1692) zarządzam, co następuje:


§ 1.  Na wniosek Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej upoważniam Panią Hannę Wiśniewską - pracownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom o przyznaniu dodatku węglowego, z wyłączeniem wydawania decyzji administracyjnych.


§ 2.  1. Upoważnienie jest ważne do odwołania.

2. Upoważnienie wygasa z dniem rozwiązania z Panią Hanną Wiśniewską stosunku pracy.


§ 3.  Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej.


§ 4.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.



uzasadnienie


W dniu 12 sierpnia 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym. Przedmiotowe wsparcie zostało wprowadzone w celu zrekompensowania wzrostu kosztów węgla kamiennego, brykietu, peletu zawierającego co najmniej 85% węgla kamiennego w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej w roku 2022. Dodatek węglowy przysługuje osobom posiadającym obywatelstwo polskie, a także cudzoziemcom mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: a)na podstawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zezwolenia na pobyt czasowy udzielonego w związku z okolicznością, o której mowa w art. 159 ust. 1 pkt 1 lit. c lub d lub w art. 186 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2021 r. poz. 2354 oraz z 2022 r. poz. 91, 583, 830, 835 i 1383), lub w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej, b)w związku z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej zgody na pobyt ze względów humanitarnych lub zgody na pobyt tolerowany; 3)mającym miejsce zamieszkania i przebywającym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej oraz członkom ich rodzin w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2021 r. poz. 1697),posiadającym prawo pobytu lub prawo stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Wniosek o wypłatę dodatku należy złożyć w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek do dnia 30 listopada 2022 r.

Zgodnie z art. 2 ust. 16 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym przyznanie przez wójta dodatku węglowego nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku węglowego, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku węglowego wymagają wydania decyzji. Natomiast wójt w sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dodatku węglowego przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku węglowego na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku węglowego musi zostać poinformowany o możliwości odebrania od organu realizującego wsparcie informacji o przyznaniu dodatku węglowego. Wójt, zgodnie z regulacją art. 3 ust. 2 może w formie pisemnej na wniosek kierownika ośrodka pomocy społecznej upoważnić pracownika ośrodka, do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących ustalania prawa do dodatku węglowego, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom.

Powiadom znajomego