W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.68.2022

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dodatku dla gospodarstw domowych
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005 i 1079), art. 25 ust. 2 ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. z 2022 r. poz.1967) zarządzam, co następuje:

§ 1.  Upoważniam Panią Barbarę Kapanowską - Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku dla gospodarstw domowych, w tym do wydawania i przekazywania informacji wnioskodawcom o przyznaniu dodatku dla gospodarstw domowych oraz wydawania decyzji w sprawach odmowy przyznania dodatku dla gospodarstw domowych, uchylenia lub rozstrzygnięcia w sprawie nienależnie pobranego dodatku dla gospodarstw domowych.

§ 2.  1. Upoważnienie wydaje się na czas nieokreślony.

2. Upoważnienie wygasa z chwilą jego cofnięcia lub rozwiązania stosunku pracy.

§ 3.  Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej.

§ 4.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

uzasadnienie

W dniu 20 września 2022 r. weszła w życie ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw, która umożliwia udzielenie kolejnego wsparcia dla mieszkańców Gminy w postaci dodatków dla gospodarstw domowych.

Dodatki dla gospodarstw domowych są finansowane z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, o którym mowa w art. 65 ust. 1 ustawy z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw.

Wniosek o wypłatę dodatku należy złożyć w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek do dnia 30 listopada 2022 r.

Dodatek dla gospodarstw domowych przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ciepła gospodarstwa domowego jest:

  1. kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia albo piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane peletem drzewnym, drewnem kawałkowym lub innym rodzajem biomasy, albo

b) kocioł gazowy zasilany skroplonym gazem LPG, albo

c) kocioł olejowy

- zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561, 1576 i 1967), do dnia 11 sierpnia 2022 r., albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych po raz pierwszy do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o których mowa w art. 27g ust. 1 tej ustawy.

Wysokość wsparcia jest następująca: 3000 zł (pelet drzewny lub inny rodzaj biomasy), 1000 zł (drewno kawałkowe), 500 zł (skroplony gaz LPG) i 2000 zł (kocioł olejowy).

Zgodnie z art. 24 ust. 26 i 27 ww. ustawy przyznanie przez wójta dodatku dla gospodarstw domowych nie wymaga wydania decyzji. Odmowa przyznania dodatku dla gospodarstw domowych, uchylenie lub rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranego dodatku dla gospodarstw domowych wymagają wydania decyzji. Natomiast wójt w sytuacji pozytywnego rozpatrzenia wniosku i przyznania dodatku dla gospodarstw domowych przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu dodatku dla gospodarstw domowych na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku o wypłatę dodatku dla gospodarstw domowych musi zostać poinformowany o możliwości odebrania od organu realizującego wsparcie informacji o przyznaniu dodatku. Wójt, zgodnie z regulacją art. 25 ust. 2 może na piśmie utrwalonym w postaci papierowej lub elektronicznej upoważnić kierownika ośrodka pomocy społecznej do prowadzenia postępowań w sprawach dotyczących wypłaty dodatku dla gospodarstw domowych, w tym wydawania decyzji wymienionych w art. 24 ust. 26 ww. ustawy.

Powiadom znajomego