W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

0050.29.2023

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez WÓJTA GMINY DĄBROWA CHEŁMIŃSKA
z dnia
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej
Status obowiązujące
Na podstawie art. 29 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2020 r. poz. 194) w związku z art. 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2393) oraz  art. 53 ust. 1, w związku z art. 45 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z  2023 r. poz. 120 i 295) zarządzam, co następuje:
 
      § 1. 1. Zatwierdzam  sprawozdanie finansowe Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej sporządzone na dzień 31.12.2022 r., składające się z:
1)  bilansu, którego suma aktywów i pasywów wynosi - 20 872,28 zł;
2)  rachunku zysków i strat zamkniętego stratą netto na kwotę - (-) 689,72 zł;
3)  informacji dodatkowej.
     2. Strata bilansowa netto roku sprawozdawczego w kwocie 689,72 zł zostanie pokryta z funduszu rezerwowego jednostki.
 
     § 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
     § 3. Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej.
 

Uzasadnienie:
     Obowiązek zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury wynika z art. 53 ust. 1 ustawy o rachunkowości. Instytucje kultury tworzone przez gminę na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej należy zaliczyć do jednostek organizacyjnych tej gminy. W związku z art. 29 ust. 5 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej organem właściwym do zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminnej jednostki kultury jest wójt gminy. Zatwierdzenie sprawozdania przez organ zatwierdzający powinno nastąpić nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego.  Na podstawie z zapisów Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 7 marca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia innych terminów wypełniania obowiązków w zakresie ewidencji oraz w zakresie sporządzenia, zatwierdzenia, udostępnienia i przekazania do właściwego rejestru, jednostki lub organu sprawozdań lub informacji, termin zatwierdzenia przedmiotowego sprawozdania wydłużono o kolejne 3 miesiące. Zgodnie z art. 45 ust. 2 cytowanej ustawy sprawozdanie finansowe składa się z:
- bilansu,
- rachunku zysków i strat,
- informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
     W związku z powyższym wydanie niniejszego zarządzenia jest zasadne i wynika z realizacji w/w przepisów.

Powiadom znajomego