W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Zarządzenie nr 0050.90.2023

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej
Status obowiązujące

Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40, 572, 1463 i 1688) i art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r., poz. 977, 1506, 1597, 1688, 1890 i 2029) zarządzam, co następuje:

§1. 1. Powołuję Gminną Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną w następującym składzie:
1)      Przewodnicząca - Pani Alina Brandt-Stankiewicz;
2)      Członek - Pani Zofia Banach;
3)      Sekretarz - Pani Małgorzata Kopaczewska;
4)      Członek - Pani Anna Gworek.

2. Na koordynatorkę prac Komisji, która będzie pełniła funkcję jej sekretarza, powołuję Małgorzatę Kopaczewską – inspektora ds. planowania i zagospodarowania przestrzennego Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej.

§2.  Komisja działa zgodnie z regulaminem, stanowiącym załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3. Tracą moc:
1) Zarządzenie Nr 0050.22.2019 Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie powołania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik 
do Zarządzenia Nr 0050.90.2023
Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska 
z dnia 11 grudnia 2023 r.

Regulamin 
Gminnej Komisji Urbanistyczno- Architektonicznej

§ 1.  Niniejszy Regulamin określa organizację i tryb działania Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej zwanej dalej „Komisją".

§ 2.  Komisja jest organem doradczym Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska, zwanego dalej „Wójtem”, w sprawach urbanistyki, planowania i zagospodarowania przestrzennego dla terenu gminy Dąbrowa Chełmińska.

§ 3. 1. W skład Komisji wchodzą 4 osoby powoływane i odwoływane przez Wójta, w tym 2 pracowników Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, zwanym dalej „Urzędem”, zajmujących się problematyką zagospodarowania przestrzennego.

2.  Pozostałych członków powołuje się spośród osób o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.

§ 4. 1. Komisja opiniuje projekty uchwał, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów, związanych z urbanistyką, planowaniem i zagospodarowaniem przestrzennym.

2. Obowiązkowo zaopiniowaniu przez Komisje podlegają:
1) projekty planu ogólnego gminy;
2) projekty studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
3) projekty miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy;
4) analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy.

3.  Komisja może z własnej inicjatywy kierować uwagi i propozycje do organów Gminy Dąbrowa Chełmińska w sprawach dotyczących zakresu jej działania.

§ 5. 1. Tematykę i terminy posiedzeń – uwzględniając zgłoszone problemy oraz listę osób zaproszonych do uczestnictwa w posiedzeniu – ustala każdorazowo Przewodniczący Komisji na wniosek Sekretarza Komisji, w porozumieniu z członkami Komisji oraz informując o tym Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska.

2.  Posiedzenia Komisji odbywają się w siedzibie Urzędu. W uzasadnionych przypadkach Komisja może obradować poza siedzibą Urzędu lub realizować posiedzenia w trybie zdalnym. Obsługę administracyjną i techniczną Komisji zapewnia Wójt.

3.  Komisja wydaje opinie wyłącznie na posiedzeniach, w których uczestniczą co najmniej 3 osoby, w tym przynajmniej 2 osoby o wykształceniu i przygotowaniu fachowym związanym bezpośrednio z teorią i praktyką planowania przestrzennego.

4. Posiedzenia Komisji odbywają się doraźnie - zależnie od występujących potrzeb.

5. Na posiedzenia Komisji mogą być zapraszani przedstawiciele innych organów i instytucji, a także autorzy opracowań rozpatrywanych na tych posiedzeniach.

6. Zawiadomienia członków Komisji o terminie mającego odbyć się posiedzenia oraz zaproszenia osób przewidzianych do udziału w posiedzeniach Komisji wysyła się najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia za pośrednictwem operatora pocztowego lub w inny skuteczny sposób. Wraz z powiadomieniem przekazywane są informacje i materiały dotyczące przedmiotu i obrad Komisji.

7. Komisja w toku dyskusji zobowiązana jest do opracowania istotnych elementów  opinii.

8. Komisja wyraża swoje stanowisko w formie opinii, którą w imieniu komisji podpisuje jej przewodniczący.

§ 6. 1. Członkowie Komisji, niebędący pracownikami Urzędu otrzymują za udział w pracach Komisji wynagrodzenie w oparciu o zawartą umowę, które będzie wypłacone w terminie do 14 dni po odbytym posiedzeniu, na podstawie złożonego rachunku.

2.  Członkowie Komisji, będący pracownikami Urzędu biorą udział w jej pracach w ramach swoich obowiązków służbowych. Czas pracy w Komisji jest równoznaczny z czasem pracy w ramach stosunku pracy w Urzędzie.

 

Powiadom znajomego