W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Zarządzenie nr 0050.36.2024

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Wójta Gminy Dąbrowa Chełmińska
z dnia
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej
Status obowiązujące

Na podstawie art. 29 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 87) w związku z art. 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2393) oraz  art. 53 ust. 1, w związku z art. 45 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z  2023 r. poz. 120 i 295) zarządzam, co następuje:

§ 1. 1. Zatwierdzam  sprawozdanie finansowe Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej sporządzone na dzień 31.12.2023 r., składające się z:
1) bilansu, którego suma aktywów i pasywów wynosi - 51 402,03 zł;
2) rachunku zysków i strat zamkniętego zyskiem netto na kwotę- 8 559,18 zł;
3) informacji dodatkowej.

2. Zysk bilansowy netto roku sprawozdawczego w kwocie 8 559,18 zł zwiększy fundusz rezerwowy jednostki.

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

§ 3. Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez publikację w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Gminnej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Chełmińskiej.

 

Uzasadnienie:

Obowiązek zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury wynika z art. 53 ust. 1 ustawy o rachunkowości. Instytucje kultury tworzone przez gminę na podstawie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej należy zaliczyć do jednostek organizacyjnych tej gminy. W związku z art. 29 ust. 5 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej organem właściwym do zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminnej jednostki kultury jest wójt gminy. Zatwierdzenie sprawozdania przez organ zatwierdzający powinno nastąpić nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego.  Zgodnie z art. 45 ust. 2 cytowanej ustawy sprawozdanie finansowe składa się z:
- bilansu, 
- rachunku zysków i strat, 
- informacji dodatkowej, obejmującej wprowadzenie do sprawozdania finansowego oraz dodatkowe informacje i objaśnienia.
W związku z powyższym wydanie niniejszego zarządzenia jest zasadne i wynika z realizacji w/w przepisów.

Powiadom znajomego