W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Wróć

ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE

Poniższa lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Gminy wraz z informacjami jak daną sprawę można załatwić.

Miejsce załatwiania niżej wymienionych spraw:
Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, pok. nr 2 i nr 12 (w zakresie dot. inwestycji celu publicznego)
w godzinach pracy Urzędu.

Osoba upoważniona do załatwiania spraw:
Małgorzata Kopaczewska, tel. 52 38-16-056 wew. 58 (w zakresie punktów: I, II, III, VI i VII);
Anna Gworek, tel. 38-16-056, wew. 45 (w zakresie punktów: III, IV i V)

I. WYPISY Z PLANÓW MIEJSCOWYCH

Wymagane dokumenty:

  • wniosek

opłata skarbowa:

  • od wypisu do 5 stron formatu A4 - 30 zł
  • od wypisu powyżej 5 stron formatu A4 - 50 zł
  • od wyrysu 20 zł za każdą stronę formatu A4

Termin załatwienia sprawy – do 14 dni

Podstawa prawna: art. 30 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

II. WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O OBJĘCIU DZIAŁKI PLANEM MIEJSCOWYM

Wymagane dokumenty:

  • wniosek

opłata skarbowa: 17,00 zł za każde zaświadczenie

Termin załatwienia sprawy - do 7 dni

Podstawa prawna: art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego

III. WYDAWANIE OPINII O PROJEKCIE PODZIAŁU DZIAŁKI

Wymagane dokumenty:

  • wniosek właściciela działki
  • wstępny projekt podziału
  • wypis z katastru nieruchomości
  • kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
  • dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej)
  • decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, gdy taka decyzja została wydana(art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami)

Opłata skarbowa - nie pobiera się

Termin załatwienia sprawy - do 30 dni.

Podstawa prawna: art. 93 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1997r. o gospodarce nieruchomościami

IV. WYDAWANIE WARUNKÓW ZABUDOWY DLA OBSZARÓW NIEOBJĘTYCH PLANAMI MIEJSCOWYMI

Wymagane dokumenty:

  • wniosek (do pobrania niżej)
  • 1 egz. aktualnej mapy zasadniczej lub, w przypadku jej braku, mapy ewidencyjnej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej lub papierowej, obejmujący obszar minimum trzykrotności szerokości frontu działki
  • 1 egz. koncepcji zagospodarowania działki przedstawionej na kopii mapy zasadniczej lub mapy ewidencyjnej, koncepcja zabudowy
  • dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych

Opłata skarbowa :

  • 598,00 zł - zwolnienie z opłaty dotyczy wniosku złożonego przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy

Termin załatwienia sprawy - do 90 dni,  a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni

Podstawa prawna: art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

V. WYDAWANIE DECYZJI O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO DLA OBSZARÓW NIE OBJĘTYCH PLANAMI MIEJSCOWYMI

Wymagane dokumenty:

  • wniosek (do pobrania niżej)
  • 1 egz. aktualnej mapy zasadniczej lub, w przypadku jej braku, mapy ewidencyjnej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej lub papierowej, obejmujący obszar minimum trzykrotności szerokości frontu działki
  • 1 egz. koncepcji zagospodarowania działki przedstawionej na kopii mapy zasadniczej lub mapy ewidencyjnej

Opłata skarbowa:

  • 598 zł - zwolnienie z opłaty dotyczy wniosku złożonego przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy

Podstawa prawna: art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

VI. PRZYJMOWANIE I REJESTROWANIE WNIOSKÓW O OPRACOWANIE PLANÓW MIEJSCOWYCH ORAZ ZMIANY STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY DĄBROWA CHEŁM.

Wymagane dokumenty:

  • wniosek
  • mapa ewidencyjna

Podstawa prawna: art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

VII. NADAWANIE I AKTUALIZACJA NUMERACJI PORZĄDKOWEJ NIERUCHOMOŚCI

Nową numerację nieruchomości nadaje się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia się o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.

Numerację nadaje się dla budynków wybudowanych, w trakcie budowy lub prognozowanych do wybudowania.

Podstawa prawna: art. 47a i b Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i kartograficzne 

DRUKI WNIOSKÓW znajdują się w zakładce sprawy do załatwienie-> Wnioski/Zgłoszenia(Druki)-> zagospodarowanie przestrzenne

Powiadom znajomego