ZAGOSPODAROWANIE PRZESTRZENNE
Poniższa lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Gminy wraz z informacjami jak daną sprawę można załatwić.
Miejsce załatwiania niżej wymienionych spraw:
Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej, pok. nr 2 i nr 12 (w zakresie dot. inwestycji celu publicznego)
w godzinach pracy Urzędu.
Osoba upoważniona do załatwiania spraw:
Małgorzata Kopaczewska, tel. 52 38-16-056 wew. 58 (w zakresie punktów: I, II, III, VI i VII);
Anna Gworek, tel. 38-16-056, wew. 45 (w zakresie punktów: III, IV i V)
I. WYPISY Z PLANÓW MIEJSCOWYCH
Wymagane dokumenty:
- wniosek
opłata skarbowa:
- od wypisu do 5 stron formatu A4 - 30 zł
- od wypisu powyżej 5 stron formatu A4 - 50 zł
- od wyrysu 20 zł za każdą stronę formatu A4
Termin załatwienia sprawy – do 14 dni
Podstawa prawna: art. 30 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
II. WYDAWANIE ZAŚWIADCZEŃ O OBJĘCIU DZIAŁKI PLANEM MIEJSCOWYM
Wymagane dokumenty:
- wniosek
opłata skarbowa: 17,00 zł za każde zaświadczenie
Termin załatwienia sprawy - do 7 dni
Podstawa prawna: art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
III. WYDAWANIE OPINII O PROJEKCIE PODZIAŁU DZIAŁKI
Wymagane dokumenty:
- wniosek właściciela działki
- wstępny projekt podziału
- wypis z katastru nieruchomości
- kopia mapy katastralnej obejmującej nieruchomość podlegającą podziałowi
- dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z Księgi Wieczystej)
- decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, gdy taka decyzja została wydana(art. 94 ust. 1 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami)
Opłata skarbowa - nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy - do 30 dni.
Podstawa prawna: art. 93 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1997r. o gospodarce nieruchomościami
IV. WYDAWANIE WARUNKÓW ZABUDOWY DLA OBSZARÓW NIEOBJĘTYCH PLANAMI MIEJSCOWYMI
Wymagane dokumenty:
- wniosek (do pobrania niżej)
- 1 egz. aktualnej mapy zasadniczej lub, w przypadku jej braku, mapy ewidencyjnej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej lub papierowej, obejmujący obszar minimum trzykrotności szerokości frontu działki
- 1 egz. koncepcji zagospodarowania działki przedstawionej na kopii mapy zasadniczej lub mapy ewidencyjnej, koncepcja zabudowy
- dokumenty potwierdzające zapewnienie dostępu inwestycji do infrastruktury technicznej, w tym w zakresie dostaw energii i w zakresie dostaw wody oraz odbioru ścieków socjalno-bytowych
Opłata skarbowa :
- 598,00 zł - zwolnienie z opłaty dotyczy wniosku złożonego przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy
Termin załatwienia sprawy - do 90 dni, a w przypadku decyzji o warunkach zabudowy dotyczącej obiektu budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, termin ten wynosi 21 dni
Podstawa prawna: art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
V. WYDAWANIE DECYZJI O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO DLA OBSZARÓW NIE OBJĘTYCH PLANAMI MIEJSCOWYMI
Wymagane dokumenty:
- wniosek (do pobrania niżej)
- 1 egz. aktualnej mapy zasadniczej lub, w przypadku jej braku, mapy ewidencyjnej w skali 1:500 lub 1:1000, a w stosunku do inwestycji liniowych również w skali 1:2000, w postaci elektronicznej lub papierowej, obejmujący obszar minimum trzykrotności szerokości frontu działki
- 1 egz. koncepcji zagospodarowania działki przedstawionej na kopii mapy zasadniczej lub mapy ewidencyjnej
Opłata skarbowa:
- 598 zł - zwolnienie z opłaty dotyczy wniosku złożonego przez właściciela lub użytkownika wieczystego terenu, którego wniosek dotyczy
Podstawa prawna: art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
VI. PRZYJMOWANIE I REJESTROWANIE WNIOSKÓW O OPRACOWANIE PLANÓW MIEJSCOWYCH ORAZ ZMIANY STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY DĄBROWA CHEŁM.
Wymagane dokumenty:
- wniosek
- mapa ewidencyjna
Podstawa prawna: art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
VII. NADAWANIE I AKTUALIZACJA NUMERACJI PORZĄDKOWEJ NIERUCHOMOŚCI
Nową numerację nieruchomości nadaje się z urzędu lub na wniosek zainteresowanych i zawiadamia się o tych ustaleniach właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Numerację nadaje się dla budynków wybudowanych, w trakcie budowy lub prognozowanych do wybudowania.
Podstawa prawna: art. 47a i b Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo Geodezyjne i kartograficzne