Informacja o składaniu wniosków o wypłatę dodatku osłonowego
Dodatek osłonowy w 2024 r.
Wnioski o wypłatę dodatku osłonowego są dostępne w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dąbrowie Chełmińskiej przy ul. Długiej 32 w Wałdowie Królewskim, parter, a także w sekretariacie Urzędu Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej przy ul. Bydgoskiej 21 w godzinach od 7.30 do 15.30 w poniedziałek, środę i czwartek, do 17.00 we wtorek,
do 14.00 w piątek oraz na stronie internetowej:
https://gopsdabrowachelminska.naszops.pl/formularze-i-druki-do-pobrania
Termin składania wniosków: do 30 kwietnia 2024 r.
Dodatek osłonowy ma przysługiwać za okres od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r. Obowiązuje kryterium dochodowe wynoszące 2100 zł dla gospodarstwa jednoosobowego oraz 1500 zł na osobę dla gospodarstwa wieloosobowego, liczone na podstawie ustawy
o świadczeniach rodzinnych.
Wysokość dodatku osłonowego:
Wielkość gospodarstwa domowego | Podstawowa kwota dodatku osłonowego | Podwyższona kwota dodatku osłonowego * |
jednoosobowe | 228,80 zł | 286,00 zł |
2 - 3 osoby | 343,20 zł | 429,00 zł |
4 - 5 osób | 486,20 zł | 607,75 zł |
6 i więcej osób | 657,80 zł | 822,25 zł |
*Przysługuje, gdy źródło ciepła jest zasilane węglem lub paliwami węglopochodnymi oraz jest zgłoszone w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 759 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 stycznia 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku osłonowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 59).
Więcej informacji znajduje się pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/klimat/dodatek-oslonowy