IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.
Zamawiający B Ę D Z I E wymagał od Wykonawców wniesienia wadium w
wysokości:
- dla Części 1 – 40 000,00 zł.
- dla Części 2 – 25 000,00 zł.
- dla części 3 – 10 000,00 zł.
W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część dla każdej części
należy złożyć odrębne wadium w odpowiedniej wysokości.
2. Wadium należy wnieść przed terminem złożenia oferty.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie z kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym.
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6B
ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy Oddział w Dąbrowie Chełmińskiej
Nr 47 8142 1017 0003 5842 2000 0001
z podaniem tytułu:
wadium-znak sprawy 271.4.2018 część … (wpisać odpowiedni nr części)
WADIUM WNIESIONE W PIENIĄDZU BĘDZIE SKUTECZNE, JEŻELI PRZED TERMINEM
SKŁADANIA OFERT ZOSTANIE ZALICZONE NA RACHUNKU BANKOWYM ZAMAWIAJĄCEGO
5. Wadium w innej formie należy złożyć w Urzędzie Gminy w Dąbrowie
Chełmińskiej pok. nr 10
(u Pana Mariusza Bulińskiego)
6. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 16-05-2018 r. do godz. 10:00.
Inna niż pieniężna forma wadium powinna zawierać nieodwołalne i
bezwarunkowe zobowiązanie zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne
żądanie zapłaty zamawiającego.
7. Zamawiający zwróci wadium:
1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza z
zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a upzp.
2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz
wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który
wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9. Zamawiajacy ponownie zażąda wniesienia wadium przez Wykonawcę,
któremu wadium zwrócono na podstawie pkt 6 ppkt 1, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Zamawiający o terminie wniesienia wadium powiadomi
odrębnym pismem.
10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany
przez Wykonawcę.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie
złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,
pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym,
że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na
poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało
brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zamawiający informuje, że zwrot wadium wniesionego w pieniądzu będzie
dokonywany na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę w załączniku nr 1
do SIWZ- Karta przewodnia oferty – formularz ofertowy.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów
elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone
dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów
dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów
elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach
umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione
wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich
udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli
licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu
elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie
połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
cena | 60,00 |
Gwarancja | 25,00 |
Termin płatności | 15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy
podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny
ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców
w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń
informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone
do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo
ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający
informuje, że zmiany w treści zawartej umowy, w tym zmiana terminu
wykonania zamówienia, mogą nastąpić w przypadku okoliczności, których
nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia. Zgodnie z tym ustala
się następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność
wprowadzenia zmian w treści zawartej umowy:
1) zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy,
2) zmian wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany podatku VAT,
3) zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy - na skutek zaakceptowanej przez
Zamawiającego zmiany technologii wykonania przedmiotu zamówienia,
4) zmian stron umowy -następstwo prawne wynikające z odrębnych
przepisów,
5) terminu wykonania przedmiotu umowy, z przyczyn niezależnych od
Wykonawcy,
a w szczególności:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych niepozwalających na wykonanie
przedmiotu
umowy ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na jakość
wykonania, trwałość
i zachowanie okresu gwarancji,
b) działania siły wyższej,
c) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć, mimo
zachowania
należytej staranności,
d) wystąpienia robót dodatkowych,
e) z przyczyn zależnych od Zamawiającego np. roboty zostały
zawieszone przez
Zamawiającego,
Nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ uwarunkowań
atmosferycznych w czasie
realizacji robót, który po składaniu ofert musi być normalnie brany pod
uwagę (wyjątek
stanowią długotrwale występujące niesprzyjające warunki atmosferyczne
uniemożliwiające prowadzenie prac budowalnych np. ze względu na
zastosowaną
technologię w dokumentacji projektowej).
6) zmian dotyczących zatrudnienia podwykonawców, w wypadku gdy Wykonawca
oświadczył, że wykona umowę osobiście,
7) zmiany osobowej podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa, w
przypadku gdy
Wykonawca wykonuje umowę przy pomocy podwykonawców.
8) wstrzymanie robót przez inspektora nadzoru inwestorskiego
(Zamawiającego);
9) wstrzymanie robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych
przez Wykonawcę np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie
niewypału itp.
10) wystąpienie nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i
hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy nie ustalonych w
oparciu o dokonane badania geologiczne.
11) Konieczność wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.,
12) Konieczność wykonania prac wynikających z zaleceń organów
uprawnionych np.
nadzoru budowlanego,
13) Zmiana inspektora nadzoru, kierownika budowy, koordynatora
prac ze strony
Zamawiającego,
14) Zmiany konieczne, które są niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia
robót i
jednocześnie są korzystne dla Zamawiającego i których nie można
było przewidzieć w
chwili podpisania umowy, a na które Wykonawca wyrazi zgodę,
15) Ograniczenie zakresu robót wynikających z wprowadzenia zmian
istotnych lub
nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego,
16) Konieczność wykonania robót zamiennych, niewykraczających
poza zakres przedmiotu
zamówienia, których wprowadzenie będzie konieczne dla wykonania
całości robót i
uzyskania założonego efektu użytkowego,
17) Zmiana przepisów, które skutkują zmianą pozwolenia na budowę
wydanego dla
realizowanego zamówienia,
18) Likwidacja lub rozwiązanie firmy Wykonawcy,
19) zmiana sposobu rozliczania Zamawiającego z Wykonawcą.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-05-16, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną
potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą:
do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na
badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał
przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały
mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe: