W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Dąbrowie Chełmińskiej
ul. Bydgoska 21
86-070 Dąbrowa Chełmińska

tel.: (+48) 52 381 60 56
        (+48) 52 381 60 05

e-mail:
sekretariat@dabrowachelminska.lo.pl

Skrzynka Podawcza ESP:
/2h4v41qktu/SkrytkaESP

Serwis www: dabrowachelminska.pl

NIP
: 554-265-77-62
REGON: 092350642

Wróć

DRUKI INFORMACJI I DEKLARACJI

UWAGA!
INFORMUJEMY, IŻ OD DNIA 1.07.2019 ROKU NASTĄPIŁA ZMIANA WZORÓW INFORMACJI I DEKLARACJI PODATKOWYCH.
AKTUALNE MOŻNA POBRAĆ PONIŻEJ.

1.

6.



PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH:



ZAŚWIADCZENIA Z ZAKRESU PODATKÓW I OPŁATACH LOKALNYCH :
pobierz-kliknij tutaj


UDZIELENIE PODATKOWEJ ULGI INWESTYCYJNEJ:
Sposób załatwienia sprawy oraz druk wniosku (plik do pobrania):
pobierz - kliknij tutaj (78kB) BIP w JST - Gmina Dąbrowa Chełmińska


UDZIELENIE ULGI PODATKOWEJ Z TYTUŁU ZAKUPU ZIEMI:
Sposób załatwienia sprawy oraz druk wniosku (plik do pobrania):
pobierz - kliknij tutaj (75kB) BIP w JST - Gmina Dąbrowa Chełmińska




UMORZENIE, ODROCZENIE , ROZŁOŻENIE NA RATY PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNEGO, LEŚNEGO, OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH


WYMAGANE DOKUMENTY
Osoby fizyczne

  • Wniosek podatnika (załącznik nr 1),

  • Informacja o stanie finansowym i majątkowym (załącznik nr 2),

  • Inne dokumenty potwierdzające zasadność złożonego wniosku o udzielenie ulgi w szczególności określające sytuację majątkową, rodzinną i zdrowotną.

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą

  • Wniosek podatnika (załącznik nr 1),

  • Informacja o stanie finansowym i majątkowym (załącznik nr 2),

  • Na podstawie art. 37 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.   o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 743 ze zm.) podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 

    • informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (załącznik  do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. z 2014 r. poz. 1543)- (załącznik nr 3), 

    • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (lub pomocy de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, z podaniem wysokości pomocy w euro, 

  • Formularz w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (załącznik nr 4), 

  • Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej przez wnioskodawcę w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w okresie 2 poprzedzających go lat (załącznik nr 5), 

  • Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.

Osoby prawne

  • Wniosek podatnika (załącznik nr 1),

  • Oświadczenie o sytuacji ekonomicznej prowadzonego przedsiębiorstwa,

  • Na podstawie art. 37 ust. 1, 2 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 743 ze zm.) podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy: 

    • informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, dotyczących w szczególności wnioskodawcy i prowadzonej przez niego działalności gospodarczej oraz wielkości i przeznaczenia pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą (załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis  (Dz. U. z 2014 r. poz. 1543)- (załącznik nr 3), 

    • wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis (lub pomocy de minimis              w rolnictwie lub w rybołówstwie), jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, z podaniem wysokości pomocy w euro, 

  • Oświadczenie o pomocy de minimis otrzymanej przez wnioskodawcę w roku podatkowym, w którym ubiega się o pomoc oraz w okresie 2 poprzedzających go lat (załącznik nr 5), 

  • Sprawozdanie finansowe, 

  • Bilans za poprzedni rok obrachunkowy, 

  • Bieżąca sytuacja finansowa (Sprawozdanie kwartalne o przychodach, kosztach i wyniku finansowym) 

  • Kopie ewentualnych decyzji publicznoprawnych (US, ZUS), 

  • Kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego, 

  • W przypadku toczących się postępowań układowych, kopia postanowienia o otwarciu postępowania układowego oraz kopia zgłoszonych wierzytelności, kopia ewentualnych programów naprawczych, 

  • Pisemne wyjaśnienie określające kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej, 

  • Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.



TRYB ODWOŁAWCZY
 
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
 
PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540) 

  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 743) 

  • Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 1672)


WNIOSKI:
  1. Wniosek o ulgę - kliknij, aby pobrać
  2. Informacja o stanie finansowym i majątkowym - kliknij, aby pobrać
  3. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - kliknij, aby pobrać
  4. Formularz informacji przedstawianych przez wnioskodawcę kliknij, aby pobrać
  5. OŚWIADCZENIE O POMOCY DE MINIMIS - kliknij, aby pobrać




ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ, JAK ZAŁATWIĆ DANĄ SPRAWĘ PROSZĘ KLIKNĄĆ W PONIŻSZY LINK:
informacje na temat sposobu załatwiania spraw





Załączniki

Powiadom znajomego